Polestar 3 oficjalnie pojawił się w Chinach. Rywal Tesli Model X i Riviana R1S ma pojawić się w Europie i Ameryce Północnej tej zimy.
Polestar 3 to samochód w pełni elektryczny, który powstał z myślą o dwóch specyfikacjach napędowych wyposażonych w podwójne silniki elektryczne. Podstawowa rozwija moc 489 KM, rozpędzając się do 100 km/h w 5 sekund i osiągając maksymalną prędkość 210 km/h.
Chociaż początkowo Polestar stwierdził, że 3 będzie zaczynać się od 880000 juanów (563124 złotych), teraz ma zmienioną cenę bazową 698000 juanów (446659 złotych). Tymczasem wariant Performance był pierwotnie reklamowany na 1030000 juanów (659111 złotych), ale teraz pojawia się w 789000 juanów (504892 złotych).
Polestar nie podał przyczyny obniżki cen, ale przypuszczalnie zrobiono to po to, aby 3 był bardziej konkurencyjny w stosunku do rywali. Na przykład, BMW iX znakomicie sprzedaje się w Chinach i zaczyna się od 746900 juanów (477951 złotych). Tymczasem zaktualizowana wersja Tesli Model X, która jest w sprzedaży w USA od 2021 roku, ma w końcu dotrzeć do chińskich konsumentów w tym roku. Faceliftingowany X będzie zaczynał się od 879900 juanów (563060 złotych).
Co ciekawe, obniżka cen następuje zaledwie kilka tygodni po tym, jak prezes Polestar Thomas Ingenlath stwierdził, że marka nie będzie angażować się w wojny cenowe. Ingenlath uważa, że Polestar to marka premium, która ma "zupełnie inny cel" niż Tesla. Dla ciekawskich jak prezentuje się Polestar 3 na żywo zostawiamy filmik ;) .
Nowe zasady ładowania na Superchargerach Tesli wchodzą w życie także w Polsce. Od teraz kierowcy mogą zapłacić nawet 2 zł za minutę, jeśli będą ładować pojazd powyżej 80% baterii. Zobacz więcej >>
W Teksasie wydarzyło się coś, co może zwiastować nową erę w motoryzacji. Tesla ogłosiła, że egzemplarz Modelu Y samodzielnie przejechał z fabryki Giga Texas w Austin prosto do domu klienta – i to bez kierowcy na pokładzie. Zobacz więcej >>
Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60.
Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>