Premiera Kia EV5 już za nami.

Premiera Kia EV5 już za nami.
21.03.2023 15:45
Kia zaprezentowała wczoraj (20.03.2023) koncept elektrycznego SUV-a EV5, co wyraźnie pokazuje, że marka dąży do rozszerzenia oferty EV i przyspieszenia swojej pozycji na rynku pojazdów z zerową emisją. Koncepcja EV5 jest zapowiedzią tego, czego możemy się spodziewać po następnym całkowicie elektrycznym SUV-ie produkcyjnym Kia, który ma się ukazać jeszcze w tym roku.
Kia jest marką, która znakomicie odnalazła się w nowej erze pojazdów elektrycznych. Producent samochodów eksperymentował z ekologicznymi opcjami transportowymi już od kilku lat, wypuszczając modele takie jak Soul EV już w 2014 roku. Jednak jego najnowsza generacja pojazdów elektrycznych wyniosła markę na nowe wyżyny. Zaczęło się od crossover'a Niro EV.
Następnie Kia zaprezentowała EV6 w maju 2021 roku, zbudowanego na platformie E-GMP.
EV6 był do tej pory hitem, który sprzedał się w ponad 80000 sztuk w zeszłym roku.
Kia poszła o krok dalej, wydając w zeszłym tygodniu SUV-a EV9. EV9 to pierwszy siedmiomiejscowy samochód firmy, który stanie się flagowym modelem EV, gdy wejdzie do sprzedaży jeszcze w tym roku. Zaledwie tydzień po wydaniu EV9, Kia odsłoniła swoją najnowszą koncepcję elektrycznego SUV-a, EV5.
Podczas "Kia Chinese EV Day" Kia zaprezentowała swojego najnowszego EV, który dołączy do szybko powiększającego się portfolio marki. EV5 jest pod wpływem tej samej filozofii projektowania zaszczepionej w SUV-ie EV9, dając intrygujące spojrzenie na przyszłe plany elektryczne marki.
Karim Habib, wiceprezes wykonawczy i szef Kia Global Design Center, powiedział podczas premiery:
początek cytatu
Kia Concept EV5 czerpie wpływ z kontrastu i komplementarności naturalnych krajobrazów i architektury stworzonej przez człowieka. Został zaprojektowany, aby inspirować naszych klientów podczas każdej podróży, zapewniając jednocześnie zrównoważone i przyjazne dla środowiska rozwiązania. Stworzony dla tych, którzy szukają pomysłowych, nowych idei, SUV łączy emocjonalny język form z innowacyjną, skoncentrowaną na użytkowniku architekturą wnętrza.
koniec cytatu
EV5 będzie mniejszym elektrycznym crossoverem, alternatywą dla bardzo oczekiwanego SUV-a EV9. Ze zdjęć trudno uchwycić wielkość, ale prawdopodobnie będą tam raczej dwa rzędy siedzeń, niż trzy.
Kia nie ujawniła jeszcze specyfikacji, ale prawdopodobnie będzie on jeździł na tej samej platformie 800V E-GMP, co inne nowe modele Hyundai'a i Kia, oferując możliwości dużego zasięgu, ultraszybkiego ładowania i V2L. Wnętrze jest raczej futurystyczne, z obrotowymi fotelami (jak EV9) i przestronnym wnętrzem, które według Kia tworzy "przestrzeń współistnienia" z naturą, ludźmi i technologią, choć prawdopodobnie niektóre funkcje nie trafią do wersji produkcyjnej. Kia wypuści model produkcyjny EV5 jeszcze w tym roku, najpierw w Chinach, z planami dla rynków globalnych, które "zostaną wykonane w odpowiednim czasie." EV5 pójdzie w ślad za Kia EV6.
Autor: Karolina
Źródło: electrek
|
Tagi:

Warto przeczytać

Opony zimowe do samochodów elektrycznych – jak wybrać i dlaczego warto?

Opony zimowe do samochodów elektrycznych – jak wybrać i dlaczego warto?

Wraz z rosnącą popularnością samochodów elektrycznych na polskich drogach pojawia się coraz większa potrzeba specjalistycznych opon zimowych, które zapewnią bezpieczeństwo i poprawią efektywność jazdy w trudnych warunkach. Elektryki wymagają bowiem opon dostosowanych do specyficznych potrzeb, takich jak wyższy moment obrotowy czy większa masa pojazdu. Zobacz więcej >>
Leapmotor w Polsce – nowe elektryczne auta od Stellantis już w 2025 roku

Leapmotor w Polsce – nowe elektryczne auta od Stellantis już w 2025 roku

Marka Leapmotor, która wchodzi w skład koncernu Stellantis, oficjalnie wkracza na polski rynek. Na początek zaoferuje dwa modele: kompaktowego T03 oraz większego SUV-a C10. Zobacz więcej >>
Podróżowanie elektrycznym samochodem po Grecji: Co musisz wiedzieć

Podróżowanie elektrycznym samochodem po Grecji: Co musisz wiedzieć

Grecja, słynąca z malowniczych wysp, bogatej historii i słonecznej pogody, zyskuje na popularności również wśród entuzjastów elektromobilności. Choć rozwój rynku samochodów elektrycznych w tym kraju nabiera tempa, infrastruktura ładowania nadal wymaga wielu ulepszeń. Zobacz więcej >>
Elektryczne samochody w Raporcie TÜV 2025: Kto wypadł najlepiej, a kto rozczarował?

Elektryczne samochody w Raporcie TÜV 2025: Kto wypadł najlepiej, a kto rozczarował?

Najnowszy Raport TÜV 2025, oparty na wynikach 10,2 miliona badań technicznych przeprowadzonych w Niemczech od lipca 2023 do czerwca 2024, dostarczył interesujących wniosków na temat niezawodności samochodów elektrycznych. Pomimo ogólnie dobrych wyników, niektóre modele zaskoczyły pozytywnie, podczas gdy inne rozczarowały. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane