Czy tak będzie wyglądać Tesla Model 2?

Czy tak będzie wyglądać Tesla Model 2?
28.02.2023 12:30
New Street Research szacuje, że produkcja "Modelu 2" będzie o 37% tańsza niż "Modelu 3".
Już jutro poznamy nowe szczegóły odnośnie przyszłości i planów Tesli. To właśnie 1.03.2023 odbędzie się kolejny "Investor Day" czyli Dzień Inwestora w Tesli. I wszyscy czekamy co ogłosi CEO Tesli Elon Musk. Internet pełen jest oczekiwań. Wśród nich dominuje ogłoszenie oficjalnej daty produkcji Tesli Cybertruck oraz najmniejszej Tesli czyli Modelu 2.
Pierre Ferragu, partner zarządzający New Street Research, opublikował ostatnio na Twitterze wpis, w którym przedstawił oczekiwania związane z nadchodzącą platformą i modelem pojazdów nowej generacji Tesli. Wiemy, że Tesla planuje nową platformę dla mniejszych pojazdów, aby zmniejszyć koszty, ale niewiele zostało ujawnione do tej pory.
Chociaż Tesla organizuje wydarzenia stosunkowo często, niektóre z nich okazują się być znacznie ważniejsze niż inne. Kiedy prezes Elon Musk po raz pierwszy wspomniał o Dniu Inwestora, założyliśmy, podobnie jak wiele innych osób, że Tesla raczej nie ujawni zbyt wiele. Musk jednak od tamtej pory dał do zrozumienia, że wydarzenie to jest skierowane do wszystkich na świecie. Od tego czasu dowiedzieliśmy się, że Tesla ma duże plany, które chce ogłosić podczas wspomnianej imprezy. Musk ma podzielić się swoim kolejnym planem Tesla Master Plan Part 3.
Ostatnio dowiedzieliśmy się więcej o nadchodzącej platformie samochodowej Tesli, która, jak zauważył producent, będzie mniejsza niż platforma dla Modelu 3 i Modelu Y. Będzie też ponoć o połowę tańsza. To może być klucz do produkcji Modelu 2 Tesli o wartości ~25000 dolarów, ale nie mamy możliwości, aby to potwierdzić na 100%. Według Pierre'a Ferragu Tesla Model 2 będzie kluczowy dla sukcesu Tesli. Podzielił się on kilkoma spostrzeżeniami na temat tego, czego można się spodziewać.
Po pierwsze nowa Tesla będzie mniejsza, co już wiedzieliśmy. Oznacza to również, że będzie wymagała mniejszego i lżejszego zestawu baterii.
Ferragu wspomina jednak, że Model 2 będzie w rzeczywistości o około 37% tańszy w produkcji niż Model 3.
początek cytatu
Spodziewamy się, że Model 2 będzie o 37% tańszy w budowie niż Model 3. Większość z tej różnicy wynika bezpośrednio z tego, że samochód jest mniejszy, a druga połowa to głównie innowacje w zakresie projektowania, architektury i produkcji.
koniec cytatu
Dzięki mniejszej platformie, mniejszym modelom i mniejszym pakietom baterii, Tesla będzie w stanie wyprodukować więcej samochodów przy tej samej ilości materiałów i nakładu pracy. W zależności od tego, jak to wszystko się ułoży, istnieje szansa, że amerykański producent samochodów elektrycznych będzie w stanie wyprodukować w przyszłości dwa samochody, zużywając mniej więcej tyle samo materiałów, czasu i kosztów co obecnie pojedynczy model Tesli.
Choć modele Tesli nowej generacji mogą być nadal droższe niż podobnej wielkości samochody spalinowe, to jednak oferują znacznie więcej w zakresie technologii i funkcji. Ferragu podsumowuje wątek w następujący sposób:
początek cytatu
Konsekwencje: Tesla może utrzymać marżę brutto na swoich autach zmierzającą w kierunku 30%
koniec cytatu
Czy uważasz, że Tesla może zapewnić sobie marżę brutto na poziomie 30%? I czy realne jest zaoferowanie Modelu 2 w cenie 25000 dolarów?
Autor: Karolina
Zdjęcia: images.frandroid
|
Źródło: insideevs
|
Tagi:

Warto przeczytać

Elektryczny Dodge Charger z bateriami solid state – rewolucja w zasięgu?

Elektryczny Dodge Charger z bateriami solid state – rewolucja w zasięgu?

Dodge zapowiedział nową generację elektrycznego Chargera, który będzie wyposażony w zaawansowane baterie solid state. Ten innowacyjny krok jest wynikiem współpracy z firmą Factorial, liderem w dziedzinie technologii stałego elektrolitu. Zobacz więcej >>
Nowe inicjatywy rządowe w celu poprawy bezpieczeństwa na drogach

Nowe inicjatywy rządowe w celu poprawy bezpieczeństwa na drogach

15 listopada br. ministrowie sprawiedliwości, infrastruktury oraz spraw wewnętrznych i administracji zorganizowali wspólną konferencję prasową, na której przedstawili szereg nowych propozycji mających na celu zwiększenie bezpieczeństwa na polskich drogach. Zobacz więcej >>
Nowy program „Mój elektryk 2.0” – więcej dotacji na zakup samochodów elektrycznych

Nowy program „Mój elektryk 2.0” – więcej dotacji na zakup samochodów elektrycznych

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) ogłosił rozpoczęcie konsultacji społecznych dotyczących nowego programu wsparcia dla nabywców samochodów elektrycznych. Program „Mój elektryk 2.0” ma na celu zwiększenie dostępności pojazdów zeroemisyjnych, oferując atrakcyjniejsze warunki dotacji niż dotychczasowy system. Zobacz więcej >>
Orlen Charge z promocyjnymi stawkami ładowania na długi weekend listopadowy

Orlen Charge z promocyjnymi stawkami ładowania na długi weekend listopadowy

Orlen Charge wprowadził promocyjne stawki na ładowanie samochodów elektrycznych, które obowiązują od 28 października do 10 listopada 2023 roku. Zniżki te mogą szczególnie ucieszyć kierowców planujących listopadowe podróże związane z Dniem Wszystkich Świętych oraz długim weekendem. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane