New Street Research szacuje, że produkcja "Modelu 2" będzie o 37% tańsza niż "Modelu 3".
Już jutro poznamy nowe szczegóły odnośnie przyszłości i planów Tesli. To właśnie 1.03.2023 odbędzie się kolejny "Investor Day" czyli Dzień Inwestora w Tesli. I wszyscy czekamy co ogłosi CEO Tesli Elon Musk. Internet pełen jest oczekiwań. Wśród nich dominuje ogłoszenie oficjalnej daty produkcji Tesli Cybertruck oraz najmniejszej Tesli czyli Modelu 2.
Pierre Ferragu, partner zarządzający New Street Research, opublikował ostatnio na Twitterze wpis, w którym przedstawił oczekiwania związane z nadchodzącą platformą i modelem pojazdów nowej generacji Tesli. Wiemy, że Tesla planuje nową platformę dla mniejszych pojazdów, aby zmniejszyć koszty, ale niewiele zostało ujawnione do tej pory.
Chociaż Tesla organizuje wydarzenia stosunkowo często, niektóre z nich okazują się być znacznie ważniejsze niż inne. Kiedy prezes Elon Musk po raz pierwszy wspomniał o Dniu Inwestora, założyliśmy, podobnie jak wiele innych osób, że Tesla raczej nie ujawni zbyt wiele.
Musk jednak od tamtej pory dał do zrozumienia, że wydarzenie to jest skierowane do wszystkich na świecie. Od tego czasu dowiedzieliśmy się, że Tesla ma duże plany, które chce ogłosić podczas wspomnianej imprezy. Musk ma podzielić się swoim kolejnym planem Tesla Master Plan Part 3.
Ostatnio dowiedzieliśmy się więcej o nadchodzącej platformie samochodowej Tesli, która, jak zauważył producent, będzie mniejsza niż platforma dla Modelu 3 i Modelu Y. Będzie też ponoć o połowę tańsza. To może być klucz do produkcji Modelu 2 Tesli o wartości ~25000 dolarów, ale nie mamy możliwości, aby to potwierdzić na 100%. Według Pierre'a Ferragu Tesla Model 2 będzie kluczowy dla sukcesu Tesli. Podzielił się on kilkoma spostrzeżeniami na temat tego, czego można się spodziewać.
Po pierwsze nowa Tesla będzie mniejsza, co już wiedzieliśmy. Oznacza to również, że będzie wymagała mniejszego i lżejszego zestawu baterii.
Ferragu wspomina jednak, że Model 2 będzie w rzeczywistości o około 37% tańszy w produkcji niż Model 3.
Spodziewamy się, że Model 2 będzie o 37% tańszy w budowie niż Model 3. Większość z tej różnicy wynika bezpośrednio z tego, że samochód jest mniejszy, a druga połowa to głównie innowacje w zakresie projektowania, architektury i produkcji.
Dzięki mniejszej platformie, mniejszym modelom i mniejszym pakietom baterii, Tesla będzie w stanie wyprodukować więcej samochodów przy tej samej ilości materiałów i nakładu pracy. W zależności od tego, jak to wszystko się ułoży, istnieje szansa, że amerykański producent samochodów elektrycznych będzie w stanie wyprodukować w przyszłości dwa samochody, zużywając mniej więcej tyle samo materiałów, czasu i kosztów co obecnie pojedynczy model Tesli.
Choć modele Tesli nowej generacji mogą być nadal droższe niż podobnej wielkości samochody spalinowe, to jednak oferują znacznie więcej w zakresie technologii i funkcji. Ferragu podsumowuje wątek w następujący sposób:
Konsekwencje: Tesla może utrzymać marżę brutto na swoich autach zmierzającą w kierunku 30%
Czy uważasz, że Tesla może zapewnić sobie marżę brutto na poziomie 30%? I czy realne jest zaoferowanie Modelu 2 w cenie 25000 dolarów?