Zgodnie z obietnicą firma XPeng Motors przedstawiła swój piąty model pojazdu elektrycznego - "ultra inteligentnego SUV'a Coupe" o nazwie G6. Jest to pierwszy model produkcyjny XPeng, oparty na architekturze platformy nowej generacji - SEPA 2.0, dzięki której możliwe jest wprowadzenie wielu nowych funkcji konstrukcyjnych i wydajnościowych, w tym ogromnego zwiększenia zasięgu. XPeng Motors podkreśla, że SEPA 2.0 pozwoli zapewnić w nadchodzących modelach najnowszą inteligentną jazdę, inteligentną kabinę, superszybkie ładowanie i doskonałą wydajność. To wszystko zaczyna się właśnie teraz, od XPeng G6.
Według XPeng Motors, nowy G6 reprezentuje nie tylko kolejny rozdział innowacji w obrębie platformy XPeng SEPA, ale również kilka nowatorskich rozwiązań dla producenta samochodów, a nawet całej branży. Zespół projektowy twierdzi zgodnie, że nowy SUV typu Coupe pojawia się jako jedyny masowo produkowany w Chinach, odlewany ciśnieniowo i zintegrowany aluminiowy korpus z przodu i z tyłu, wykorzystujący technologię zintegrowanego nadwozia (CIB), która optymalizuje konstrukcję kabiny dzięki dodatkowej przestrzeni w pionie i zwiększonemu bezpieczeństwu akumulatora.
Producent podkreśla, że dążył do stworzenia „samochodu marzeń dla młodszego pokolenia”, łącząc uderzający wygląd zewnętrzny z „estetyką płynną technologicznie”, a wszystko to z dużą ilością miejsca we wnętrzu i udogodnieniami. W połączeniu z SEPA 2.0 i zaawansowanymi możliwościami ADAS XNGP, XPeng chce ustanowić nowe standardy w chińskim segmencie elektrycznych SUV-ów średniej wielkości. Pojazd może poszczycić się zasięgiem 755 km (o 71 km więcej, niż zasięg najdalej jeżdżących pojazdów zbudowanych na poprzedniej platformie XPeng) oraz ekspresowym ładowaniem, pozwalającym odzyskać 40% baterii (zasięg 300 km) w zaledwie 10 minut.
"G6 narodził się jako pojazd inteligentny, stworzony dzięki pomysłowości technologicznej XPENG i nieustannym innowacjom, aby stale wyznaczać nowe standardy branżowe w erze smartyfikacji. Jako firma dążymy do ponownego zdefiniowania mobilności szerokiej bazy klientów, dzięki usprawnionym konfiguracjom, wyjątkowej wydajności, ujednoliconemu, wciągającemu doświadczeniu produktu i wydajnym iteracjom rozwojowym" - powiedział prezes i dyrektor generalny XPeng, He Xiaopeng.
XPeng Motors twierdzi, że G6 będzie dedykowany w pierwszej kolejności na rynek chiński i nazwa pojazdu dotyczy właśnie tego rynku, ale co ciekawe, G6 został zaprojektowany tak, by spełniać najwyższe standardy bezpieczeństwa na dwóch innych rynkach poza Chinami – w Europie i Ameryce Północnej. Istnieje więc duża szansa, że XPeng G6 poszerzy ofertę producenta dla krajów europejskich. Jeśli chodzi o cenę pojazdu - niewiele jeszcze wiadomo. Póki co obejrzyjcie materiał wideo z oficjalnej prezentacji SUV-a Coupe XPeng G6, który zamieszczamy poniżej!
Rok 2025 to kolejny przełom dla elektromobilności, szczególnie na Wyspach Brytyjskich. Ponad 20% nowych samochodów sprzedanych w UK to elektryki (BEV), co potwierdza, że auta z wtyczką przestały być niszową alternatywą, a stały się realną odpowiedzią na potrzeby współczesnych kierowców. Zobacz więcej >>
Rosnące rabaty, znikające rządowe dopłaty i imponujące wyniki sprzedaży aut elektrycznych – tak w skrócie wygląda europejski rynek motoryzacyjny na początku 2025 roku. Z najnowszego raportu JATO Dynamics wynika, że producenci muszą wykazywać się niezwykłą elastycznością, aby sprostać szybko zmieniającym się warunkom. Zobacz więcej >>
Na majówkę i cały maj kierowcy elektryków mają powody do zadowolenia! ORLEN Charge ogłasza dużą promocję – ładowanie aut elektrycznych będzie tańsze nawet o 35%!
Tańsze ładowanie – szczegóły promocji
Od 30 kwietnia do 30 maja 2025 r. obowiązują nowe, niższe stawki na ładowanie samochodów elektrycznych na stacjach ORLEN Charge. Zobacz więcej >>
Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60.
Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>