BMW XM 50e niczym szczególnym nas nie zaskoczył.

BMW XM 50e niczym szczególnym nas nie zaskoczył.
18.04.2023 19:00
Kilka dni temu BMW zapowiedziało model XM 50e. Wtedy spodziewaliśmy się, że model otrzyma ten sam układ napędowy co M760e o mocy szczytowej 563 KM i 801 Nm. Teraz mamy oficjalne i ostateczne dane i niestety nie są one tak dobre, na jakie początkowo zakładaliśmy .
Bawarski producent samochodów postanowił nie robić wielkiego ogłoszenia ze szczegółową informacją prasową dla XM 50e, ale zamiast tego opublikował jego specyfikację na stronie produktu. A liczby nie są imponujące, biorąc pod uwagę, że XM to pełnoprawny model M - moc wynosi 469 KM i 700 Nm momentu obrotowego. Nie jest to coś złego, ale liczyliśmy na więcej mocy.
Moc pochodzi dzięki uprzejmości 3,0-litrowego rzędowego silnika benzynowego o sześciu cylindrach z turbodoładowaniem, wspieranego przez silnik elektryczny o mocy 197 KM. Ta konfiguracja układu napędowego jest w istocie wspólna z M760e, ale w luksusowej, zelektryfikowanej limuzynie występuje mocniejsza wersja spalinowego silnika. Identycznie, moc w XM 50e jest dostarczana do wszystkich czterech kół poprzez standardową ośmiobiegową przekładnię automatyczną z różnymi trybami jazdy.
Maksymalna moc 469 koni mechanicznych w pojeździe ważącym około 2721 kilogramów skutkuje przyspieszeniem od 0-100 km/h w 5,1 sekundy. I znowu, nie jest to wolne tempo jak na tak dużego SUV-a, ale standardowy XM przyspiesza w zaledwie 4,1 sekundy, podczas gdy topowy Label Red przyspiesza w imponującym czasie 3,7 sekundy.
Ostatnia informacja dotycząca nowego XM 50e dotyczy jego zasięgu elektrycznego. Zelektryfikowany SUV korzysta z tego samego zestawu baterii o pojemności 22,1 kWh, co w przypadku M760e wystarcza na przejechanie do 84 km pomiędzy dwoma ładowaniami. Label Red, dla porównania, może zrobić zaledwie około 48 km przy w pełni naładowanej baterii.
Autor: Karolina
Źródło: motor1
|
Tagi:

Warto przeczytać

Polestar 3 zwycięzcą testów zasięgu w zimowych warunkach

Polestar 3 zwycięzcą testów zasięgu w zimowych warunkach

Norweskie Stowarzyszenie Samochodowe (NAF) przeprowadziło test zasięgów pojazdów elektrycznych w zimowych warunkach, a zwycięzcą został Polestar 3, pokonując m.in. Teslę Model 3. Zobacz więcej >>
Nowa edycja programu "Mój Elektryk 2.0"

Nowa edycja programu "Mój Elektryk 2.0"

Rządowy program wspierający zakup pojazdów elektrycznych wraca w nowej odsłonie! "Mój Elektryk 2.0" to szansa na otrzymanie nawet do 40 tys. zł bezzwrotnego dofinansowania na zakup auta elektrycznego. Zobacz więcej >>
Ferrari prezentuje swój pierwszy elektryczny supersamochód – premiera już jesienią!

Ferrari prezentuje swój pierwszy elektryczny supersamochód – premiera już jesienią!

Ferrari oficjalnie potwierdziło wejście w erę elektromobilności. Już 9 października 2025 roku podczas Capital Markets Day marka zaprezentuje swój pierwszy w pełni elektryczny supersamochód. Zobacz więcej >>
Porsche Taycan GTS ustanawia rekord Guinnessa w drifcie na lodzie!

Porsche Taycan GTS ustanawia rekord Guinnessa w drifcie na lodzie!

Zespół Porsche Experience w Lapland zapisał się na kartach historii, ustanawiając nowy rekord Guinnessa w najdłuższym nieprzerwanym drifcie pojazdu elektrycznego na lodzie! Za kierownicą Porsche Taycan GTS stanął Jens Richter, instruktor Porsche Experience, który wykonał imponujące 132 okrążenia toru lodowego w Finlandii. Rekordowe osiągnięcie na ekstremalnym torze 14 stycznia 2025 roku, w trudnych warunkach atmosferycznych, rozpoczęła się historyczna próba. W pierwszym podejściu, po pokonaniu 11 kilometrów, konieczne było przerwanie driftowania ze względu na pogarszającą się nawierzchnię toru. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane