Tesla Model S Plaid jest nie tylko szybka, ale jest też najszybciej przyspieszającym samochodem seryjnie produkowanym (przynajmniej do tej pory). Według Tesli wersja Plaid może rozpędzić się od zera do 97km/h w niecałe 2 sekundy, o ile warunki są odpowiednie. Może też pokonać 400 metrów w 9,23 sekundy. Jednak ten konkretny Plaid na filmie poniżej jest specyficzny - był wcześniej całkowicie rozbity, więc może nie bije rekordów, ale jest wystarczająco szybki, aby pokonać najtwardszych rywali.
Choć Tesla Model S nie jest typowym samochodem sportowym, najnowsza wersja flagowego sedana Tesli radzi sobie całkiem nieźle w wyścigach Drag Race, zwłaszcza biorąc pod uwagę jej rozmiar i wagę. Mimo że jest to praktyczny, rodzinny, czterodrzwiowy, pięciomiejscowy sedan z wyjątkowym zasięgiem, udało mu się osiągnąć znakomity wynik na torze Nürburgring, zostawiając z tyłu mocno usportowionych rywali.
Podczas gdy oglądanie Modelu S Plaid na torze może budzić respekt, inni są pod dużo większym wrażeniem, widząc, jak z łatwością pokonuje on ekskluzywne supersamochody warte miliony dolarów i auta mocno zmodyfikowane pod specfikę konkretnego toru. Plaid jest tak horrendalnie szybki od razu po wyprodukowaniu, że nawet bez żadnych modyfikacji nie jest często dopuszczany do wyścigów drag race na wielu torach.
Jak widać na powyższym filmie, zamieszczonym na YouTube przez BoostedBoiz, niegdyś rozbity Model S Plaid dominuje na czterysta metrów. Plaid pokonał ten dystans w zaledwie 9,9 sekundy. Co więcej, osiąga to z akumulatorem załadowanym zaledwie do poziomu 33%.
Kiedy prezes Tesli Elon Musk po raz pierwszy zaprezentował wersję Plaid, mówił o jeszcze szybszej i mocniejszej wersji, która ma się pojawić. Jednak trójsilnikowy Model S Plaid był tak szybki, że nie było potrzeby tworzenia "Plaid Plus".
Choć wydaje się, że Model S Plaid Plus nie stanie się już nigdy rzeczywistością, nie ma powodów do obaw. Tesla wciąż planuje wypuszczenie na rynek kolejnej generacji Roadstera, który ma podnieść poprzeczkę jeszcze wyżej.
Przez ostatni rok ulice Kolonii stały się poligonem dla jednego z najciekawszych projektów miejskiej elektromobilności w Europie. Rheinmetall – znany głównie z sektora zbrojeniowego – pokazał, że jego technologie świetnie sprawdzają się także… w chodniku. Zobacz więcej >>
Sprzedaż Tesli w kwietniu 2025 roku wyraźnie spadła – i to zarówno w Europie, jak i w Chinach. Dane mówią jednoznacznie: europejski rynek EV coraz częściej wybiera inne marki, a klienci zrażeni są nie tylko ofertą, ale i postawą Elona Muska. Zobacz więcej >>
Brytyjski zarząd dróg krajowych i autostrad – National Highways – rozwija swoją flotę pojazdów elektrycznych. Instytucja odpowiedzialna za nadzór nad 4500 milami dróg i autostrad w Wielkiej Brytanii wzbogaciła się o kolejne 58 bezemisyjnych samochodów marki Toyota. Zobacz więcej >>
Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60.
Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>