Tesla Model S Plaid jest nie tylko szybka, ale jest też najszybciej przyspieszającym samochodem seryjnie produkowanym (przynajmniej do tej pory). Według Tesli wersja Plaid może rozpędzić się od zera do 97km/h w niecałe 2 sekundy, o ile warunki są odpowiednie. Może też pokonać 400 metrów w 9,23 sekundy. Jednak ten konkretny Plaid na filmie poniżej jest specyficzny - był wcześniej całkowicie rozbity, więc może nie bije rekordów, ale jest wystarczająco szybki, aby pokonać najtwardszych rywali.
Choć Tesla Model S nie jest typowym samochodem sportowym, najnowsza wersja flagowego sedana Tesli radzi sobie całkiem nieźle w wyścigach Drag Race, zwłaszcza biorąc pod uwagę jej rozmiar i wagę. Mimo że jest to praktyczny, rodzinny, czterodrzwiowy, pięciomiejscowy sedan z wyjątkowym zasięgiem, udało mu się osiągnąć znakomity wynik na torze Nürburgring, zostawiając z tyłu mocno usportowionych rywali.
Podczas gdy oglądanie Modelu S Plaid na torze może budzić respekt, inni są pod dużo większym wrażeniem, widząc, jak z łatwością pokonuje on ekskluzywne supersamochody warte miliony dolarów i auta mocno zmodyfikowane pod specfikę konkretnego toru. Plaid jest tak horrendalnie szybki od razu po wyprodukowaniu, że nawet bez żadnych modyfikacji nie jest często dopuszczany do wyścigów drag race na wielu torach.
Jak widać na powyższym filmie, zamieszczonym na YouTube przez BoostedBoiz, niegdyś rozbity Model S Plaid dominuje na czterysta metrów. Plaid pokonał ten dystans w zaledwie 9,9 sekundy. Co więcej, osiąga to z akumulatorem załadowanym zaledwie do poziomu 33%.
Kiedy prezes Tesli Elon Musk po raz pierwszy zaprezentował wersję Plaid, mówił o jeszcze szybszej i mocniejszej wersji, która ma się pojawić. Jednak trójsilnikowy Model S Plaid był tak szybki, że nie było potrzeby tworzenia "Plaid Plus".
Choć wydaje się, że Model S Plaid Plus nie stanie się już nigdy rzeczywistością, nie ma powodów do obaw. Tesla wciąż planuje wypuszczenie na rynek kolejnej generacji Roadstera, który ma podnieść poprzeczkę jeszcze wyżej.
Rada Ministrów podjęła decyzję o przyjęciu trzeciej nowelizacji Ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, co ma pomóc realizować cele Krajowego Planu Odbudowy (KPO) z 2021 roku. Choć wdrażanie nowych przepisów można uznać za sukces na poziomie strategicznym, szczegółowe regulacje ujawniają luki i niedociągnięcia, które mogą utrudnić osiągnięcie zamierzonych celów. Zobacz więcej >>
15 listopada br. ministrowie sprawiedliwości, infrastruktury oraz spraw wewnętrznych i administracji zorganizowali wspólną konferencję prasową, na której przedstawili szereg nowych propozycji mających na celu zwiększenie bezpieczeństwa na polskich drogach. Zobacz więcej >>
Orlen Charge wprowadził promocyjne stawki na ładowanie samochodów elektrycznych, które obowiązują od 28 października do 10 listopada 2023 roku. Zniżki te mogą szczególnie ucieszyć kierowców planujących listopadowe podróże związane z Dniem Wszystkich Świętych oraz długim weekendem. Zobacz więcej >>
Programy lojalnościowe stacji benzynowych od lat cieszą się dużą popularnością wśród kierowców. Teraz Orlen, lider w tej dziedzinie w Polsce, postanowił rozszerzyć swoją ofertę, obejmując nią również właścicieli pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>