Ferrari nie rezygnuje ze swoich silników spalinowych i będzie kontynuować produkcję do lat 30. XX wieku.

Ferrari nie rezygnuje ze swoich silników spalinowych i będzie kontynuować produkcję do lat 30. XX wieku.
19.05.2023 13:00
Ferrari ogłosiło, że nie zamierza poddawać się wysiłkom rządów na całym świecie mających na celu eliminację silników spalinowych, i będzie kontynuować produkcję samochodów z silnikiem spalinowym aż do późnych lat 30. XX wieku - powiedział dyrektor generalny firmy.
Ferrari tradycyjnie kojarzyło się z głośnym dźwiękiem silnika spalinowego o 8 lub 12 cylindrach, a firma obawia się, że całkowite przejście na pojazdy elektryczne, które są znacznie cichsze, spowoduje utratę tego charakterystycznego uroku. W zeszłym roku Ferrari ogłosiło trójstronne podejście do rozwoju nowych pojazdów, z zobowiązaniem do osiągnięcia neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla do 2030 roku. Plan zakładał, że samochody elektryczne i hybrydowe staną się coraz większą częścią oferty, obejmując 40% samochodów w pełni elektrycznych, 40% hybryd i 20% samochodów z silnikiem spalinowym.
Mimo to firma podkreśliła, że będzie kontynuować rozwój silników spalinowych, które są ważnym elementem dziedzictwa marki. Wprowadzenie tej strategii miało obowiązywać do połowy lat 30. XX wieku, kiedy to planowane jest wprowadzenie zakazu sprzedaży nowych samochodów z silnikami spalinowymi na wielu głównych rynkach.
początek cytatu
Nie chcę być arogancki i narzucać naszemu klientowi wyboru. To klient musi wybrać, czy chce ICE (silnik spalinowy), hybrydę czy samochód elektryczny – powiedział Benedetto Vigna.
koniec cytatu
Jednak Ferrari wywierało presję na włoski rząd, aby w Unii Europejskiej lobbowano na rzecz zwolnienia samochodów sportowych napędzanych paliwami syntetycznymi, produkowanymi z energii odnawialnej, z zakazu silników spalinowych. Działania te zostały również poparte przez Porsche i przegłosowane przez UE w marcu. Chociaż oczekuje się, że paliwa syntetyczne będą kosztowne, taka luka pozwoli producentom supersamochodów nadal sprzedawać modele z silnikami spalinowymi w Unii Europejskiej.
Na innych rynkach, takich jak Wielka Brytania, nie ma takiej możliwości wyłączenia dla samochodów z paliwami syntetycznymi, co oznacza, że samochody Ferrari z silnikiem spalinowym mogą zostać zakazane w niektórych krajach. Wydaje się jednak, że firma nie jest tym zaniepokojona.
Autor: Ala
Zdjęcia: cdn.motor1
|
Źródło: insideevs
|
Tagi:

Warto przeczytać

Rewolucja Elektryczna w Europie: Tesla Model Y Królem, MG4 Zaskakuje Wzrostem o 874%

Rewolucja Elektryczna w Europie: Tesla Model Y Królem, MG4 Zaskakuje Wzrostem o 874%

W 2023 roku Tesla utwierdziła swoją dominację na rynku samochodów elektrycznych w Europie. Według rankingu sporządzonego przez Jato Dynamics, Tesla Model Y zarejestrowano w liczbie 251 617 egzemplarzy, stawiając go na pierwszym miejscu. Zobacz więcej >>
Cybertruck a Rdza: Nie taka straszna, jak się wydaje?

Cybertruck a Rdza: Nie taka straszna, jak się wydaje?

Ostatnio pojawiły się doniesienia o możliwej rdzy na nadwoziu Cybertrucka. Czy to prawda, czy tylko plotki? Główny inżynier Tesli ds.Cybertrucka postanowił rozwiać wszelkie wątpliwości. Zobacz więcej >>
VW ID.3: Oświetlenie Nastrojowe w Abonamencie?!

VW ID.3: Oświetlenie Nastrojowe w Abonamencie?!

Zaskakujące komunikaty od samochodu mogą teraz dotyczyć nawet tak drobnych detali, jak oświetlenie nastrojowe. Jednak właśnie taka sytuacja miała miejsce w przypadku jednego z użytkowników Volkswagen ID.3, który został poinformowany przez swój pojazd, że traci dostęp do tej funkcji. Zobacz więcej >>
Skoda Epiq: Nowy Gracz na Rynku Elektrycznych Crossoverów

Skoda Epiq: Nowy Gracz na Rynku Elektrycznych Crossoverów

Oto nowy gracz na rynku elektrycznych pojazdów - Skoda Epiq. Marka Skoda ogłosiła plany wprowadzenia na rynek tego crossovera segmentu B z napędem na przód, który obiecuje interesujące możliwości i konkurencyjną cenę. Zobacz więcej >>
Jakie masz baterie w Tesli? Rozkodowujemy VIN!

Jakie masz baterie w Tesli? Rozkodowujemy VIN!

Tesla charakteryzuje się dużą różnorodnością w temacie baterii. Kupując Model 3 możesz wejść w posiadanie auta z bateriami LFP (litowo-fosforanowo-żelazowe) albo NCM/NCA (litowo-niklowo-kobaltowo-manganowe / litowo-niklowo-kobaltowo-aluminiowe). Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane