Ferrari nie rezygnuje ze swoich silników spalinowych i będzie kontynuować produkcję do lat 30. XX wieku.

Ferrari nie rezygnuje ze swoich silników spalinowych i będzie kontynuować produkcję do lat 30. XX wieku.
19.05.2023 13:00
Ferrari ogłosiło, że nie zamierza poddawać się wysiłkom rządów na całym świecie mających na celu eliminację silników spalinowych, i będzie kontynuować produkcję samochodów z silnikiem spalinowym aż do późnych lat 30. XX wieku - powiedział dyrektor generalny firmy.
Ferrari tradycyjnie kojarzyło się z głośnym dźwiękiem silnika spalinowego o 8 lub 12 cylindrach, a firma obawia się, że całkowite przejście na pojazdy elektryczne, które są znacznie cichsze, spowoduje utratę tego charakterystycznego uroku. W zeszłym roku Ferrari ogłosiło trójstronne podejście do rozwoju nowych pojazdów, z zobowiązaniem do osiągnięcia neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla do 2030 roku. Plan zakładał, że samochody elektryczne i hybrydowe staną się coraz większą częścią oferty, obejmując 40% samochodów w pełni elektrycznych, 40% hybryd i 20% samochodów z silnikiem spalinowym.
Mimo to firma podkreśliła, że będzie kontynuować rozwój silników spalinowych, które są ważnym elementem dziedzictwa marki. Wprowadzenie tej strategii miało obowiązywać do połowy lat 30. XX wieku, kiedy to planowane jest wprowadzenie zakazu sprzedaży nowych samochodów z silnikami spalinowymi na wielu głównych rynkach.
początek cytatu
Nie chcę być arogancki i narzucać naszemu klientowi wyboru. To klient musi wybrać, czy chce ICE (silnik spalinowy), hybrydę czy samochód elektryczny – powiedział Benedetto Vigna.
koniec cytatu
Jednak Ferrari wywierało presję na włoski rząd, aby w Unii Europejskiej lobbowano na rzecz zwolnienia samochodów sportowych napędzanych paliwami syntetycznymi, produkowanymi z energii odnawialnej, z zakazu silników spalinowych. Działania te zostały również poparte przez Porsche i przegłosowane przez UE w marcu. Chociaż oczekuje się, że paliwa syntetyczne będą kosztowne, taka luka pozwoli producentom supersamochodów nadal sprzedawać modele z silnikami spalinowymi w Unii Europejskiej.
Na innych rynkach, takich jak Wielka Brytania, nie ma takiej możliwości wyłączenia dla samochodów z paliwami syntetycznymi, co oznacza, że samochody Ferrari z silnikiem spalinowym mogą zostać zakazane w niektórych krajach. Wydaje się jednak, że firma nie jest tym zaniepokojona.
Autor: Ala
Zdjęcia: cdn.motor1
|
Źródło: insideevs
|
Tagi:

Warto przeczytać

Długie gwarancje, czyli jak producenci elektryków walczą o zaufanie klientów

Długie gwarancje, czyli jak producenci elektryków walczą o zaufanie klientów

🔋 Gwarancje pod lupą Na rynku aut elektrycznych gwarancja staje się dziś jednym z najważniejszych narzędzi walki o klienta. Szczególnie mocno widać to wśród nowych graczy, jak marki chińskie, które próbują przekonać sceptycznych klientów do swojej oferty. Zobacz więcej >>
 Orlen bez rosyjskiej ropy – historyczny koniec epoki

Orlen bez rosyjskiej ropy – historyczny koniec epoki

1 lipca 2025 roku zapisał się jako symboliczna data w historii energetycznej Europy Środkowej. Grupa Orlen zakończyła ostatni kontrakt na dostawy rosyjskiej ropy naftowej do Czech, domykając tym samym wieloletni proces uniezależniania się od surowców z Rosji. Zobacz więcej >>
🛣️ Koniec opłat na A4 Kraków–Katowice! Ale… jeszcze nie teraz

🛣️ Koniec opłat na A4 Kraków–Katowice! Ale… jeszcze nie teraz

Ministerstwo Infrastruktury ogłosiło konkretną datę zniesienia opłat na autostradzie A4 pomiędzy Krakowem a Katowicami – będzie to 15 marca 2027 roku. Po tej dacie kierowcy samochodów osobowych pojadą za darmo, bo autostrada trafi pod zarząd GDDKiA, a brak podstaw prawnych uniemożliwia pobieranie opłat od pojazdów lekkich. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane