Autopilot Tesli FSD aż 5 razy bezpieczniejszy, niż przeciętny kierowca!

Autopilot Tesli FSD aż 5 razy bezpieczniejszy, niż przeciętny kierowca!
26.04.2023 12:30
Z najnowszego raportu Tesli wynika, że autopilot FSD jest prawie pięć razy bezpieczniejszy, niż przeciętny kierowca za kierownicą. Producent odpowiedział w ten sposób na falę zarzutów, że system nie jest wystarczająco bezpieczny. Ustalenia dotyczące bezpieczeństwa FSD Tesli stanowią część raportu firmy za 2022 rok, przedstawiającego m.in. coroczny wpływ Tesli na środowisko i świat. Opublikowane w raporcie dane wskazują, że statystyczny pojazd Tesli, wyposażony w FSD Beta i poruszający się głównie po odcinkach dróg innych, niż autostrady, rozbija się 0,31 razy na milion mil, gdzie przeciętny mieszkaniec USA robi to 1,53 razy na milion mil.
Być może jeszcze większym zaskoczeniem jest fakt, że według danych Tesli, kierowcy korzystający z autopilota FSD głównie na autostradach, ulegają wypadkom tylko 0,18 razy na milion mil. Co więcej, nawet kierowcy Tesli, którzy nie decydują się na zastosowanie żadnego z autonomicznych systemów, rozbijają się tylko 0,68 razy na milion mil, czyli o ponad połowę rzadziej, niż statystyczni kierowcy.
Jak producentowi udało się osiągnąć tak imponujące wyniki? Tesla zauważyła, że jej system „Saftey Score” zachęca kierowców do bezpieczniejszej jazdy. System tworzy ocenę od 0 do 100 dla każdego kierowcy, biorąc pod uwagę takie czynniki jak: liczba ostrzeżeń o kolizji czołowej otrzymanych przez kierowcę, liczba gwałtownych hamowań oraz czas, przez który kierowca porusza się z nadmierną prędkością.
Co ważne, autonomiczne systemy Tesli nie ograniczają się tylko do ratowania życia kierowców i pasażerów, ale także osób znajdujących się poza pojazdem. Według danych agencji, które testują bezpieczeństwo w ruchu drogowym na całym świecie, systemy unikania pieszych, systemy bezpieczeństwa pieszych i systemy hamowania awaryjnego Tesli osiągają najwyższe możliwe wyniki. A Wy, co myślicie o funkcji autonomicznej jazdy Tesli?
Autor: xkuczx

Warto przeczytać

🛣️ Koniec opłat na A4 Kraków–Katowice! Ale… jeszcze nie teraz

🛣️ Koniec opłat na A4 Kraków–Katowice! Ale… jeszcze nie teraz

Ministerstwo Infrastruktury ogłosiło konkretną datę zniesienia opłat na autostradzie A4 pomiędzy Krakowem a Katowicami – będzie to 15 marca 2027 roku. Po tej dacie kierowcy samochodów osobowych pojadą za darmo, bo autostrada trafi pod zarząd GDDKiA, a brak podstaw prawnych uniemożliwia pobieranie opłat od pojazdów lekkich. Zobacz więcej >>
BYD wprowadza megawatowe ładowarki do Europy. Rewolucja w szybkim ładowaniu już blisko

BYD wprowadza megawatowe ładowarki do Europy. Rewolucja w szybkim ładowaniu już blisko

Chiński gigant motoryzacyjny BYD zapowiedział wprowadzenie do Europy ultramocnych stacji ładowania o mocy nawet 1000 kW. Technologia funkcjonująca już w Chinach pod nazwą Megawatt Flash Chargers ma odmienić podejście do elektromobilności na Starym Kontynencie. Zobacz więcej >>
Autonomia poziomu 4? Jeszcze nie, ale Huawei robi duży krok

Autonomia poziomu 4? Jeszcze nie, ale Huawei robi duży krok

Huawei zapowiada na wrzesień 2025 aktualizację do nowego systemu jazdy autonomicznej ADS 4.0. Choć w sieci pojawiły się głosy o poziomie autonomii 4, producent studzi emocje – w rzeczywistości chodzi raczej o poziom 3, i to wyłącznie na autostradach. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane