Oryginalny EQA z 2017 roku był koncepcyjnym elektrycznym hatchbackiem, zanim nazwa została ponownie użyta dla zasilanego bateriami crossovera w 2021 roku. Mercedes mógłby ponownie wykorzystać nazwę dla trzeciego stylu nadwozia w nadchodzących latach, wprowadzając EQA sedan. Widzimy tu wczesny prototyp sedana przypominającego CLA, w którym zrezygnowano z silnika spalinowego. Został on przyłapany na testowaniu na ulicach Niemiec
Podobnie jak w przypadku większych i droższych modeli Mercedesa, posiada on płaskie klamki drzwi, które zapewniają lepszy przepływ powietrza, co pozwala na uzyskanie dodatkowego zasięgu. Tylne klamki faktycznie wystają z karoserii, mimo że samochód jest w ruchu, ale to oczywiście nie będzie miało miejsca w produkcyjnym EQA (nazwa niepotwierdzona). Jeśli zastanawiasz się, dlaczego reflektory i światła tylne wyglądają tak dziwnie, to dlatego, że są to tymczasowe klastry, które nie zostaną użyte w ostatecznej wersji.
Jeśli połączymy te niewygodne światła z małymi kołami i gęstym kamuflażem, otrzymamy kompaktowego sedana, który nie jest przyjazny dla oka. Jest jednak zbyt wcześnie, aby wyciągać wnioski na temat wyglądu samochodu, ponieważ ten prototyp jest daleki od produktu, który klienci będą mogli kupić za mniej więcej dwa lata. Zakładamy, że CLA jest atrakcyjnym sedanem, więc jesteśmy pewni, że jego następca również będzie wyglądał atrakcyjnie. Niektóre z tych sztuczek aerodynamicznych, które widzieliśmy w eleganckim koncepcie Vision EQXX, mogą być zastosowane w tym modelu.
Mały sedan będzie bazował na nadchodzącej platformie MMA, opracowanej przez Mercedesa głównie z myślą o pojazdach elektrycznych, przy jednoczesnych kompromisach w zakresie silników spalinowych. To z pewnością podniesie kilka brew fanów, biorąc pod uwagę, że jednym ze sloganów niemieckiej marki luksusowej było "The Best or Nothing". Przyszłe CLA nie będzie konkurować wewnętrznie z sedanem Klasy A, ponieważ ten ostatni raczej nie otrzyma kolejnej generacji.
Jeśli wierzyć plotkom, to może nie będzie nosił oznaczenia "EQA", ponieważ według doniesień Mercedes stopniowo przestanie używać oznaczenia "EQ" w 2024 roku. Czy to oznacza, że będzie się nazywał po prostu "CLA"? Jeśli tak, to logika podpowiada nam, że będzie to musiała być bardziej skomplikowana nazwa, aby oddzielić wersje czysto elektryczne od tych wyposażonych w silnik benzynowy/diesel.
Ten nowy sedan będzie częścią uproszczonej linii "Entry Luxury" z mniejszą liczbą modeli poprzez zaprzestanie produkcji wolno sprzedających się produktów. Mercedes CEO Ola Källenius powiedział Automotive News Europe możemy dostać oficjalną zapowiedź jeszcze w tym roku. Jednym z miejsc, w którym sensowne byłoby odsłonięcie koncepcji byłoby na rodzimym terenie firmy na początku września podczas IAA Monachium 2023.
Lotnictwo stoi dziś przed największym wyzwaniem w swojej historii – redukcją emisji CO₂. To właśnie w tym obszarze polski koncern ORLEN stawia mocny krok naprzód, inwestując w brytyjski start-up OXCCU, który opracował technologię pozwalającą zamieniać zielony wodór i wychwycony z atmosfery dwutlenek węgla w syntetyczne paliwo lotnicze e-SAF. Zobacz więcej >>
Już 20 października rusza nowy nabór do programu dopłat do aut elektrycznych „NaszEauto”, tym razem z rozszerzoną listą pojazdów i beneficjentów. Rządowy program ma przyspieszyć elektryfikację transportu w Polsce i stać się realnym wsparciem nie tylko dla kierowców aut osobowych, ale również dla mniejszych firm i instytucji. Zobacz więcej >>
Volvo EX90 to najważniejszy elektryczny SUV szwedzkiej marki, który miał stać się wizytówką nowej ery motoryzacji premium. Jego debiut w 2024 roku przyciągnął uwagę, ale też rozczarował wielu klientów. Zobacz więcej >>
Dolny Śląsk zbliża się do chwili, w której droga ekspresowa S8 przestanie być jedynie planem na mapie, a stanie się realną inwestycją. Wojewoda Dolnośląska wydała właśnie decyzję ZRID, czyli zezwolenie na realizację budowy odcinka pomiędzy węzłami Kobierzyce Południe i Jordanów Śląski. Zobacz więcej >>
Tesla kontynuuje dynamiczny rozwój swojej sieci szybkich ładowarek Supercharger, a wraz z tym procesem pojawia się nowa aktualizacja mapy, która prezentuje zarówno istniejące stacje, jak i te w fazie rozwoju. Dodatkowo, na stronie producenta uruchomiono kolejną rundę głosowania, w której użytkownicy mogą wskazać miejsca, gdzie ich zdaniem powinny zostać zainstalowane nowe ładowarki. Zobacz więcej >>
Wraz z najnowszą aktualizacją oprogramowania Tesli, użytkownicy Modelu Y o napędzie na tył i mniejszej baterii w Europie zyskali nową funkcję – adaptacyjne reflektory. Jednakże, w związku z obniżką cen tych modeli, pojawiły się pytania dotyczące różnic między wariantami, zwłaszcza w kontekście rodzaju zastosowanych ogniw baterii. Zobacz więcej >>
Na chińskim rynku pojawił się nowy gracz, Zeekr 007, model marki Zeekr, będącej częścią koncernu Geely. To elektryczne auto debiutuje nie tylko ze swoimi zaawansowanymi funkcjami, ale również z nietypową reklamą, gdzie pierwsze dziesięć sekund filmu to prezentacja gamy modelowej Tesli. Zobacz więcej >>
W ostatnich dniach roku Polacy zyskali dwie nowe, potężne stacje ładowania dla samochodów elektrycznych. Pierwsza z nich, Ionity Radomsko, została uruchomiona na terenie Portu Radomsko, będącego doskonałym miejscem postojowym w podróży między Górnym Śląskiem a Warszawą. Zobacz więcej >>