Mercedes EQA przyłapany na mieście!

Mercedes EQA przyłapany na mieście!
02.05.2023 16:06
Oryginalny EQA z 2017 roku był koncepcyjnym elektrycznym hatchbackiem, zanim nazwa została ponownie użyta dla zasilanego bateriami crossovera w 2021 roku. Mercedes mógłby ponownie wykorzystać nazwę dla trzeciego stylu nadwozia w nadchodzących latach, wprowadzając EQA sedan. Widzimy tu wczesny prototyp sedana przypominającego CLA, w którym zrezygnowano z silnika spalinowego. Został on przyłapany na testowaniu na ulicach Niemiec
Podobnie jak w przypadku większych i droższych modeli Mercedesa, posiada on płaskie klamki drzwi, które zapewniają lepszy przepływ powietrza, co pozwala na uzyskanie dodatkowego zasięgu. Tylne klamki faktycznie wystają z karoserii, mimo że samochód jest w ruchu, ale to oczywiście nie będzie miało miejsca w produkcyjnym EQA (nazwa niepotwierdzona). Jeśli zastanawiasz się, dlaczego reflektory i światła tylne wyglądają tak dziwnie, to dlatego, że są to tymczasowe klastry, które nie zostaną użyte w ostatecznej wersji.
Jeśli połączymy te niewygodne światła z małymi kołami i gęstym kamuflażem, otrzymamy kompaktowego sedana, który nie jest przyjazny dla oka. Jest jednak zbyt wcześnie, aby wyciągać wnioski na temat wyglądu samochodu, ponieważ ten prototyp jest daleki od produktu, który klienci będą mogli kupić za mniej więcej dwa lata. Zakładamy, że CLA jest atrakcyjnym sedanem, więc jesteśmy pewni, że jego następca również będzie wyglądał atrakcyjnie. Niektóre z tych sztuczek aerodynamicznych, które widzieliśmy w eleganckim koncepcie Vision EQXX, mogą być zastosowane w tym modelu.
Mały sedan będzie bazował na nadchodzącej platformie MMA, opracowanej przez Mercedesa głównie z myślą o pojazdach elektrycznych, przy jednoczesnych kompromisach w zakresie silników spalinowych. To z pewnością podniesie kilka brew fanów, biorąc pod uwagę, że jednym ze sloganów niemieckiej marki luksusowej było "The Best or Nothing". Przyszłe CLA nie będzie konkurować wewnętrznie z sedanem Klasy A, ponieważ ten ostatni raczej nie otrzyma kolejnej generacji.
Jeśli wierzyć plotkom, to może nie będzie nosił oznaczenia "EQA", ponieważ według doniesień Mercedes stopniowo przestanie używać oznaczenia "EQ" w 2024 roku. Czy to oznacza, że będzie się nazywał po prostu "CLA"? Jeśli tak, to logika podpowiada nam, że będzie to musiała być bardziej skomplikowana nazwa, aby oddzielić wersje czysto elektryczne od tych wyposażonych w silnik benzynowy/diesel.
Ten nowy sedan będzie częścią uproszczonej linii "Entry Luxury" z mniejszą liczbą modeli poprzez zaprzestanie produkcji wolno sprzedających się produktów. Mercedes CEO Ola Källenius powiedział Automotive News Europe możemy dostać oficjalną zapowiedź jeszcze w tym roku. Jednym z miejsc, w którym sensowne byłoby odsłonięcie koncepcji byłoby na rodzimym terenie firmy na początku września podczas IAA Monachium 2023.
Autor: Karolina
Źródło: motor1
|
Tagi:

Warto przeczytać

Ładowanie Pulsacyjne: Klucz do Dłuższego Życia Baterii Li-ion

Ładowanie Pulsacyjne: Klucz do Dłuższego Życia Baterii Li-ion

Nowe badania przeprowadzone przez naukowców z Centrum Helmholtza rzucają nowe światło na proces starzenia się ogniw Li-ion. Okazuje się, że metoda ładowania pulsacyjnego, wykorzystująca wysoką częstotliwość impulsów, może znacząco spowolnić degradację baterii i podwoić ich czas życia w porównaniu do tradycyjnych metod ładowania opartych na stałym natężeniu. Zobacz więcej >>
Hyundai Ioniq 5 RWD 58 kWh od 168 900 zł, Hyundai Ioniq 5 RWD 77 kWh od 196 900 złotych

Hyundai Ioniq 5 RWD 58 kWh od 168 900 zł, Hyundai Ioniq 5 RWD 77 kWh od 196 900 złotych

Hyundai obniżył ceny modelu Hyundai Ioniq 5 z rocznika 2023, co stanowi dobrą wiadomość dla wszystkich entuzjastów samochodów elektrycznych. Nowe ceny sprawiają, że te innowacyjne pojazdy stają się jeszcze bardziej dostępne dla szerokiego grona konsumentów. Zobacz więcej >>
Pożar elektryka w Warszawie: Lucid Air za milion złotych spłonął po wypadku

Pożar elektryka w Warszawie: Lucid Air za milion złotych spłonął po wypadku

W ostatnich dniach na warszawskim Mokotowie wydarzył się dramatyczny wypadek, w którym brał udział elektryczny pojazd Luksusowy sedan Lucid Air, wart aż milion złotych, stanął w płomieniach po uderzeniu w słup. Szczegóły zdarzenia wzbudziły duże zainteresowanie opinii publicznej. Zobacz więcej >>
Fisker traci miliony dolarów w opłatach za samochody: Problemy z wewnętrznymi procedurami

Fisker traci miliony dolarów w opłatach za samochody: Problemy z wewnętrznymi procedurami

Ogromne kłopoty finansowe, jakie dotknęły Fiskera, nie są przypadkowe, informuje TechCrunch. Okazuje się, że firma nie miała wewnętrznych procedur śledzenia transakcji, co doprowadziło do "zagubienia" milionów dolarów w opłatach od klientów. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane