Oryginalny EQA z 2017 roku był koncepcyjnym elektrycznym hatchbackiem, zanim nazwa została ponownie użyta dla zasilanego bateriami crossovera w 2021 roku. Mercedes mógłby ponownie wykorzystać nazwę dla trzeciego stylu nadwozia w nadchodzących latach, wprowadzając EQA sedan. Widzimy tu wczesny prototyp sedana przypominającego CLA, w którym zrezygnowano z silnika spalinowego. Został on przyłapany na testowaniu na ulicach Niemiec
Podobnie jak w przypadku większych i droższych modeli Mercedesa, posiada on płaskie klamki drzwi, które zapewniają lepszy przepływ powietrza, co pozwala na uzyskanie dodatkowego zasięgu. Tylne klamki faktycznie wystają z karoserii, mimo że samochód jest w ruchu, ale to oczywiście nie będzie miało miejsca w produkcyjnym EQA (nazwa niepotwierdzona). Jeśli zastanawiasz się, dlaczego reflektory i światła tylne wyglądają tak dziwnie, to dlatego, że są to tymczasowe klastry, które nie zostaną użyte w ostatecznej wersji.
Jeśli połączymy te niewygodne światła z małymi kołami i gęstym kamuflażem, otrzymamy kompaktowego sedana, który nie jest przyjazny dla oka. Jest jednak zbyt wcześnie, aby wyciągać wnioski na temat wyglądu samochodu, ponieważ ten prototyp jest daleki od produktu, który klienci będą mogli kupić za mniej więcej dwa lata. Zakładamy, że CLA jest atrakcyjnym sedanem, więc jesteśmy pewni, że jego następca również będzie wyglądał atrakcyjnie. Niektóre z tych sztuczek aerodynamicznych, które widzieliśmy w eleganckim koncepcie Vision EQXX, mogą być zastosowane w tym modelu.
Mały sedan będzie bazował na nadchodzącej platformie MMA, opracowanej przez Mercedesa głównie z myślą o pojazdach elektrycznych, przy jednoczesnych kompromisach w zakresie silników spalinowych. To z pewnością podniesie kilka brew fanów, biorąc pod uwagę, że jednym ze sloganów niemieckiej marki luksusowej było "The Best or Nothing". Przyszłe CLA nie będzie konkurować wewnętrznie z sedanem Klasy A, ponieważ ten ostatni raczej nie otrzyma kolejnej generacji.
Jeśli wierzyć plotkom, to może nie będzie nosił oznaczenia "EQA", ponieważ według doniesień Mercedes stopniowo przestanie używać oznaczenia "EQ" w 2024 roku. Czy to oznacza, że będzie się nazywał po prostu "CLA"? Jeśli tak, to logika podpowiada nam, że będzie to musiała być bardziej skomplikowana nazwa, aby oddzielić wersje czysto elektryczne od tych wyposażonych w silnik benzynowy/diesel.
Ten nowy sedan będzie częścią uproszczonej linii "Entry Luxury" z mniejszą liczbą modeli poprzez zaprzestanie produkcji wolno sprzedających się produktów. Mercedes CEO Ola Källenius powiedział Automotive News Europe możemy dostać oficjalną zapowiedź jeszcze w tym roku. Jednym z miejsc, w którym sensowne byłoby odsłonięcie koncepcji byłoby na rodzimym terenie firmy na początku września podczas IAA Monachium 2023.
ORLEN Deutschland GmbH, spółka zależna PKN Orlen, rozpoczęła budowę nowoczesnego parku ładowania pojazdów elektrycznych w Elmshorn, w Niemczech. Jest to część strategii firmy mającej na celu rozwój infrastruktury elektromobilności nie tylko u naszego zachodniego sąsiada, ale także w Polsce. Zobacz więcej >>
Rozwój infrastruktury dla pojazdów elektrycznych w Polsce napotyka na liczne bariery, które znacząco wpływają na tempo i efektywność wprowadzania zeroemisyjnego transportu. Z raportu Polskiego Stowarzyszenia Nowej Mobilności (PSNM) oraz Volvo Cars Poland wynika, że różnice w kosztach dzierżawy terenów pod stacje ładowania oraz przewlekłe procedury administracyjne to główne czynniki opóźniające rozwój tej kluczowej infrastruktury. Zobacz więcej >>
Mercedes-Benz, znany z luksusu i innowacyjnych rozwiązań, wprowadza zmiany w cenniku swojej usługi ładowania pojazdów elektrycznych – Mercedes Me Charge. Zmiany te dotykają zarówno klientów indywidualnych, jak i biznesowych, co może wywołać mieszane reakcje wśród użytkowników elektrycznych modeli tej marki. Zobacz więcej >>
Dodge zapowiedział nową generację elektrycznego Chargera, który będzie wyposażony w zaawansowane baterie solid state. Ten innowacyjny krok jest wynikiem współpracy z firmą Factorial, liderem w dziedzinie technologii stałego elektrolitu. Zobacz więcej >>
Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>