Zamów Spectre teraz, odbierz w 2025 roku.

Zamów Spectre teraz, odbierz w 2025 roku.
22.05.2023 10:00
Budowane na zamówienie samochody Rolls-Royce'a są źródłem opóźnionej gratyfikacji, spędzając miesiące w starannych rękach rzemieślników firmy, zanim opuszczą fabrykę w Goodwood w Anglii i trafią do cierpliwie czekających właścicieli. Cały ten proces trwa od 12 do 15 miesięcy. Jednak według dyrektora generalnego Torstena Müllera-Ötvösa, popyt na pierwszy samochód elektryczny firmy, Spectre, wykracza poza ten czas, ze względu na duży popyt.
"Jeśli zamówisz dziś, prawdopodobnie odbierzesz dostawę w 2025 roku", powiedział Müller-Ötvös podczas sobotniego spotkania z mediami na Concorso D'Eleganza Villa D'Este nad jeziorem Como we Włoszech. "Naszą intencją [jest 15 miesięcy], tak? W perspektywie średnio- i długoterminowej możemy oczywiście zaobserwować skoki, ale moim zamiarem nie jest, aby nasi klienci musieli czekać wiele lat, aż odbiorą jeden z naszych produktów".
"Klienci nie doceniają, w segmencie luksusowym, czasu oczekiwania przekraczającego dwa lata, trzy lata, cztery lata, pięć lat, a nawet powiedzmy, że "jesteśmy wyprzedani jeszcze zanim pierwszy samochód wyjedzie z fabryki" lub cokolwiek innego. Myślę, że jest to przede wszystkim złe planowanie produkcji, nic więcej" - dodał dyrektor generalny. Müller-Ötvös wspomniał również o lekcjach, jakie firma wyciągnęła z poprzednich koncepcji elektrycznych, 102EX (poniżej) i 103EX, które wpłynęły na Spectre, oraz o tym, jak model produkcyjny jest "wyraźnie napędzany i projektowany przez opinie klientów".
"Dowiedzieliśmy się wiele o zasięgu. Dowiedzieliśmy się wiele o czasach ładowania" - powiedział Müller-Ötvös. "Było jasne, że nie musimy być numerem jeden ze skandalicznym zasięgiem, ale zasięg 500 kilometrów jest całkowicie wystarczający dla naszych klientów". "Dało nam to również właściwą logikę stojącą za rozmiarem baterii" - dodał. "Ile musimy zrobić pod względem kształtu nadwozia? Jak powinien wyglądać cały samochód? To bardzo delikatna równowaga między zasięgiem, rozmiarem akumulatorów, a następnie rodzajem kompromisów, które nagle uzyskuje się w całym projekcie samochodu". Komentarze Müllera-Ötvösa na temat stylistyki są szczególnie interesujące, biorąc pod uwagę, w jaki sposób Spectre zmienia tradycyjne wskazówki Rolls-Royce'a, takie jak kultowa kratka Pantheon, która ma wyraźne nachylenie, wraz z pewnymi zmianami we wnętrzu.
"Nasza jasna decyzja była taka, że chcemy zachować kratkę Pantheon, ponieważ jest to tak ważny element Rolls-Royce'a" - wyjaśnił Müller-Ötvös. Ale "[ta] kratka bardzo różni się od tego, co kiedykolwiek widzieliśmy w Rolls-Royce'ach. Łopatki są ukształtowane w taki sposób, że wiatr idealnie krąży wokół samochodu i nie wlatuje już do środka w celu chłodzenia, jak to miało miejsce wcześniej". W rezultacie, jak potwierdził Müller-Ötvös, Spectre jest najbardziej wydajnym aerodynamicznie Rolls-Roycem w historii, dodając: "Wszyscy klienci, którzy zamówili [Spectre], są nim oczywiście bardzo entuzjastycznie nastawieni". My też. Na szczęście nie będziemy czekać 15 miesięcy.
Autor: Karolina
Źródło: insideevs
|
Tagi:

Warto przeczytać

BYD wprowadza megawatowe ładowarki do Europy. Rewolucja w szybkim ładowaniu już blisko

BYD wprowadza megawatowe ładowarki do Europy. Rewolucja w szybkim ładowaniu już blisko

Chiński gigant motoryzacyjny BYD zapowiedział wprowadzenie do Europy ultramocnych stacji ładowania o mocy nawet 1000 kW. Technologia funkcjonująca już w Chinach pod nazwą Megawatt Flash Chargers ma odmienić podejście do elektromobilności na Starym Kontynencie. Zobacz więcej >>
Apple CarPlay z wielką aktualizacją! Nowy wygląd, nowe funkcje i wsparcie dla EV 🚗⚡

Apple CarPlay z wielką aktualizacją! Nowy wygląd, nowe funkcje i wsparcie dla EV 🚗⚡

Apple nie zwalnia tempa – podczas konferencji WWDC 2025 zaprezentowano nową wersję CarPlay. System, z którego codziennie korzystają miliony kierowców, zyskał nie tylko odświeżony wygląd, ale i szereg nowych funkcji – szczególnie ważnych dla właścicieli aut elektrycznych. Zobacz więcej >>
Autonomia poziomu 4? Jeszcze nie, ale Huawei robi duży krok

Autonomia poziomu 4? Jeszcze nie, ale Huawei robi duży krok

Huawei zapowiada na wrzesień 2025 aktualizację do nowego systemu jazdy autonomicznej ADS 4.0. Choć w sieci pojawiły się głosy o poziomie autonomii 4, producent studzi emocje – w rzeczywistości chodzi raczej o poziom 3, i to wyłącznie na autostradach. Zobacz więcej >>
Mercedes G 580 EQ – elektryczna ikona, której nikt nie chce? Klienci wolą klasyczne V8

Mercedes G 580 EQ – elektryczna ikona, której nikt nie chce? Klienci wolą klasyczne V8

Miał być symbolem nowoczesności i luksusu na miarę XXI wieku. Zamiast tego Mercedes G 580 EQ, elektryczna wersja legendarnej Klasy G, notuje wyniki sprzedaży, które można uznać za... Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane