Zamów Spectre teraz, odbierz w 2025 roku.

Zamów Spectre teraz, odbierz w 2025 roku.
22.05.2023 10:00
Budowane na zamówienie samochody Rolls-Royce'a są źródłem opóźnionej gratyfikacji, spędzając miesiące w starannych rękach rzemieślników firmy, zanim opuszczą fabrykę w Goodwood w Anglii i trafią do cierpliwie czekających właścicieli. Cały ten proces trwa od 12 do 15 miesięcy. Jednak według dyrektora generalnego Torstena Müllera-Ötvösa, popyt na pierwszy samochód elektryczny firmy, Spectre, wykracza poza ten czas, ze względu na duży popyt.
"Jeśli zamówisz dziś, prawdopodobnie odbierzesz dostawę w 2025 roku", powiedział Müller-Ötvös podczas sobotniego spotkania z mediami na Concorso D'Eleganza Villa D'Este nad jeziorem Como we Włoszech. "Naszą intencją [jest 15 miesięcy], tak? W perspektywie średnio- i długoterminowej możemy oczywiście zaobserwować skoki, ale moim zamiarem nie jest, aby nasi klienci musieli czekać wiele lat, aż odbiorą jeden z naszych produktów".
"Klienci nie doceniają, w segmencie luksusowym, czasu oczekiwania przekraczającego dwa lata, trzy lata, cztery lata, pięć lat, a nawet powiedzmy, że "jesteśmy wyprzedani jeszcze zanim pierwszy samochód wyjedzie z fabryki" lub cokolwiek innego. Myślę, że jest to przede wszystkim złe planowanie produkcji, nic więcej" - dodał dyrektor generalny. Müller-Ötvös wspomniał również o lekcjach, jakie firma wyciągnęła z poprzednich koncepcji elektrycznych, 102EX (poniżej) i 103EX, które wpłynęły na Spectre, oraz o tym, jak model produkcyjny jest "wyraźnie napędzany i projektowany przez opinie klientów".
"Dowiedzieliśmy się wiele o zasięgu. Dowiedzieliśmy się wiele o czasach ładowania" - powiedział Müller-Ötvös. "Było jasne, że nie musimy być numerem jeden ze skandalicznym zasięgiem, ale zasięg 500 kilometrów jest całkowicie wystarczający dla naszych klientów". "Dało nam to również właściwą logikę stojącą za rozmiarem baterii" - dodał. "Ile musimy zrobić pod względem kształtu nadwozia? Jak powinien wyglądać cały samochód? To bardzo delikatna równowaga między zasięgiem, rozmiarem akumulatorów, a następnie rodzajem kompromisów, które nagle uzyskuje się w całym projekcie samochodu". Komentarze Müllera-Ötvösa na temat stylistyki są szczególnie interesujące, biorąc pod uwagę, w jaki sposób Spectre zmienia tradycyjne wskazówki Rolls-Royce'a, takie jak kultowa kratka Pantheon, która ma wyraźne nachylenie, wraz z pewnymi zmianami we wnętrzu.
"Nasza jasna decyzja była taka, że chcemy zachować kratkę Pantheon, ponieważ jest to tak ważny element Rolls-Royce'a" - wyjaśnił Müller-Ötvös. Ale "[ta] kratka bardzo różni się od tego, co kiedykolwiek widzieliśmy w Rolls-Royce'ach. Łopatki są ukształtowane w taki sposób, że wiatr idealnie krąży wokół samochodu i nie wlatuje już do środka w celu chłodzenia, jak to miało miejsce wcześniej". W rezultacie, jak potwierdził Müller-Ötvös, Spectre jest najbardziej wydajnym aerodynamicznie Rolls-Roycem w historii, dodając: "Wszyscy klienci, którzy zamówili [Spectre], są nim oczywiście bardzo entuzjastycznie nastawieni". My też. Na szczęście nie będziemy czekać 15 miesięcy.
Autor: Karolina
Źródło: insideevs
|
Tagi:

Warto przeczytać

Wrocław i Volvo: Nowa Era Ładowania Pojazdów Elektrycznych

Wrocław i Volvo: Nowa Era Ładowania Pojazdów Elektrycznych

Wrocław, we współpracy z Volvo, podejmuje kolejny krok w kierunku elektryfikacji transportu miejskiego, ogłaszając plan budowy nowych stacji ładowania pojazdów elektrycznych. Jak zapewniają władze miasta, będą to najszybsze ładowarki w stolicy Dolnego Śląska, zdolne do pełnego naładowania samochodu w czasie poniżej godziny. Elektryfikacja w ramach szerokiej strategii Nowa umowa z Volvo wpisuje się w szeroko zakrojone działania miasta na rzecz ekologicznego transportu. Zobacz więcej >>
Oslo zmienia zasady dla samochodów elektrycznych: koniec z buspasami

Oslo zmienia zasady dla samochodów elektrycznych: koniec z buspasami

Władze Oslo zdecydowały, że samochody elektryczne nie będą już mogły korzystać z buspasów. Nowe uprawnienia zyskają natomiast kierowcy lekkich samochodów dostawczych i ciężarówek. Zobacz więcej >>
Nowy Supercharger w Szczecinie: Krok w Przód dla Sieci Ładowania Tesli w Polsce

Nowy Supercharger w Szczecinie: Krok w Przód dla Sieci Ładowania Tesli w Polsce

Na polskiej mapie ładowarek Supercharger pojawił się nowy, działający sprzęt. Szczeciński punkt oferuje moc 250 kW i ma 12 stanowisk. Zobacz więcej >>
KingLong PEV6 SmartCity: Elektryczny Bus Testowany na Trasie do Morskiego Oka

KingLong PEV6 SmartCity: Elektryczny Bus Testowany na Trasie do Morskiego Oka

Trwają intensywne testy kolejnego elektrycznego busa, który mógłby przewozić turystów na popularnej trasie do Morskiego Oka. Tym razem w centrum uwagi znajduje się pojazd KingLong PEV6 SmartCity. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane