Mówiąc słowami Deweya z sitcomu Malcolm in the Middle: "The future is now, old man" . Chociaż EV ze sztucznymi dźwiękami nie są nowością, Hyundai stara się, aby brzmiały one ekscytująco w przypadku swojego pierwszego modelu N, który pozbywa się silnika spalinowego. Nowe wideo teaserowe modelu Ioniq 5 N pokazuje wyczynowego elektrycznego crossovera na ulicach Seulu, a także na torze w Namyang.Mamy pierwszy przedsmak tego, co Hyundai miał na myśli mówiąc, że sportowy EV będzie miał "wirtualny tryb zmiany biegów" poprzez pociągnięcie obu łopatek umieszczonych za kierownicą, aby sztucznie zmienić biegi. Doradca techniczny Albert Biermann wspomniał wcześniej, że chodzi o naśladowanie drgań wywołanych szarpnięciem i redukcją biegów, które można uzyskać w modelu i30 N wyposażonym w dwusprzęgłową przekładnię automatyczną.
Jeśli chodzi o odgłosy, które słyszysz, są one częścią systemu N Sound Plus, który ma imitować zgrzytliwy wydech samochodu sportowego napędzanego silnikiem spalinowym. Słyszymy nawet trzaski i huki w pewnym momencie, ale chyba najbardziej realistyczny hałas jest wtedy, gdy kierowca obniża biegi i obroty idą wyżej. Oczywiście sztucznie. Jeśli takie odgłosy nie przypadną ci do gustu, Hyundai powiedział, że przyszłe aktualizacje over-the-air pozwolą właścicielom wgrać własne sztuczne odgłosy.
Poza sztuczkami - które obejmują również tryb drift krótko zademonstrowane w tym filmie - Ioniq 5 N otrzyma standardowy napęd na wszystkie koła z dwoma silnikami podejmowania łącznej mocy około 600 KM. Otrzyma również ewolucję technologii baterii Hyundai z poprawą gęstości energii bez fizycznego zwiększenia rozmiaru pakietu. Nowa wersja flagowa będzie również wprowadzać tylną wycieraczkę.
Hyundai już ogłosił, że zaprezentuje Ioniq 5 N na Goodwood Festival of Speed w połowie lipca, a sprzedaż prawdopodobnie rozpocznie się przed końcem roku.
Donald Trump powraca do Białego Domu jako 47. prezydent Stanów Zjednoczonych, co wywołuje wiele pytań, szczególnie w kontekście przyszłości branży samochodów elektrycznych (EV). Zobacz więcej >>
Na prestiżowych targach motoryzacyjnych SEMA 2024 zaprezentowano prawdziwą perełkę technologii – Teslę Model S Plaid Pursuit, specjalnie przystosowaną do służby w policji przez firmę Unplugged Performance. Ten niezwykle szybki i innowacyjny radiowóz zasili flotę departamentu szeryfa hrabstwa Los Angeles, wprowadzając nowe standardy efektywności i wydajności w działaniach policyjnych. Zobacz więcej >>
Mercedes-Benz, znany z luksusu i innowacyjnych rozwiązań, wprowadza zmiany w cenniku swojej usługi ładowania pojazdów elektrycznych – Mercedes Me Charge. Zmiany te dotykają zarówno klientów indywidualnych, jak i biznesowych, co może wywołać mieszane reakcje wśród użytkowników elektrycznych modeli tej marki. Zobacz więcej >>
Orlen Charge wprowadził promocyjne stawki na ładowanie samochodów elektrycznych, które obowiązują od 28 października do 10 listopada 2023 roku. Zniżki te mogą szczególnie ucieszyć kierowców planujących listopadowe podróże związane z Dniem Wszystkich Świętych oraz długim weekendem. Zobacz więcej >>
Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>