Mówiąc słowami Deweya z sitcomu Malcolm in the Middle: "The future is now, old man" . Chociaż EV ze sztucznymi dźwiękami nie są nowością, Hyundai stara się, aby brzmiały one ekscytująco w przypadku swojego pierwszego modelu N, który pozbywa się silnika spalinowego. Nowe wideo teaserowe modelu Ioniq 5 N pokazuje wyczynowego elektrycznego crossovera na ulicach Seulu, a także na torze w Namyang.Mamy pierwszy przedsmak tego, co Hyundai miał na myśli mówiąc, że sportowy EV będzie miał "wirtualny tryb zmiany biegów" poprzez pociągnięcie obu łopatek umieszczonych za kierownicą, aby sztucznie zmienić biegi. Doradca techniczny Albert Biermann wspomniał wcześniej, że chodzi o naśladowanie drgań wywołanych szarpnięciem i redukcją biegów, które można uzyskać w modelu i30 N wyposażonym w dwusprzęgłową przekładnię automatyczną.
Jeśli chodzi o odgłosy, które słyszysz, są one częścią systemu N Sound Plus, który ma imitować zgrzytliwy wydech samochodu sportowego napędzanego silnikiem spalinowym. Słyszymy nawet trzaski i huki w pewnym momencie, ale chyba najbardziej realistyczny hałas jest wtedy, gdy kierowca obniża biegi i obroty idą wyżej. Oczywiście sztucznie. Jeśli takie odgłosy nie przypadną ci do gustu, Hyundai powiedział, że przyszłe aktualizacje over-the-air pozwolą właścicielom wgrać własne sztuczne odgłosy.
Poza sztuczkami - które obejmują również tryb drift krótko zademonstrowane w tym filmie - Ioniq 5 N otrzyma standardowy napęd na wszystkie koła z dwoma silnikami podejmowania łącznej mocy około 600 KM. Otrzyma również ewolucję technologii baterii Hyundai z poprawą gęstości energii bez fizycznego zwiększenia rozmiaru pakietu. Nowa wersja flagowa będzie również wprowadzać tylną wycieraczkę.
Hyundai już ogłosił, że zaprezentuje Ioniq 5 N na Goodwood Festival of Speed w połowie lipca, a sprzedaż prawdopodobnie rozpocznie się przed końcem roku.
Alpine A290 to elektryczny hot hatch, który wywodzi się z miejskiego Renault 5 E-Tech. Choć dzielą wiele wspólnych cech, różni je kluczowa rzecz: emocje za kierownicą. Zobacz więcej >>
Rok 2025 to kolejny przełom dla elektromobilności, szczególnie na Wyspach Brytyjskich. Ponad 20% nowych samochodów sprzedanych w UK to elektryki (BEV), co potwierdza, że auta z wtyczką przestały być niszową alternatywą, a stały się realną odpowiedzią na potrzeby współczesnych kierowców. Zobacz więcej >>
Sprzedaż Tesli w kwietniu 2025 roku wyraźnie spadła – i to zarówno w Europie, jak i w Chinach. Dane mówią jednoznacznie: europejski rynek EV coraz częściej wybiera inne marki, a klienci zrażeni są nie tylko ofertą, ale i postawą Elona Muska. Zobacz więcej >>
Czy już wkrótce pojedziemy samochodem z Europy do Afryki? Hiszpania znów rozważa budowę tunelu pod Cieśniną Gibraltarską, który połączyłby Półwysep Iberyjski z Marokiem. Projekt, nad którym pracuje się już od ponad 40 lat, zyskuje nowe życie. Zobacz więcej >>
Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60.
Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>