Mówiąc słowami Deweya z sitcomu Malcolm in the Middle: "The future is now, old man" . Chociaż EV ze sztucznymi dźwiękami nie są nowością, Hyundai stara się, aby brzmiały one ekscytująco w przypadku swojego pierwszego modelu N, który pozbywa się silnika spalinowego. Nowe wideo teaserowe modelu Ioniq 5 N pokazuje wyczynowego elektrycznego crossovera na ulicach Seulu, a także na torze w Namyang.Mamy pierwszy przedsmak tego, co Hyundai miał na myśli mówiąc, że sportowy EV będzie miał "wirtualny tryb zmiany biegów" poprzez pociągnięcie obu łopatek umieszczonych za kierownicą, aby sztucznie zmienić biegi. Doradca techniczny Albert Biermann wspomniał wcześniej, że chodzi o naśladowanie drgań wywołanych szarpnięciem i redukcją biegów, które można uzyskać w modelu i30 N wyposażonym w dwusprzęgłową przekładnię automatyczną.
Jeśli chodzi o odgłosy, które słyszysz, są one częścią systemu N Sound Plus, który ma imitować zgrzytliwy wydech samochodu sportowego napędzanego silnikiem spalinowym. Słyszymy nawet trzaski i huki w pewnym momencie, ale chyba najbardziej realistyczny hałas jest wtedy, gdy kierowca obniża biegi i obroty idą wyżej. Oczywiście sztucznie. Jeśli takie odgłosy nie przypadną ci do gustu, Hyundai powiedział, że przyszłe aktualizacje over-the-air pozwolą właścicielom wgrać własne sztuczne odgłosy.
Poza sztuczkami - które obejmują również tryb drift krótko zademonstrowane w tym filmie - Ioniq 5 N otrzyma standardowy napęd na wszystkie koła z dwoma silnikami podejmowania łącznej mocy około 600 KM. Otrzyma również ewolucję technologii baterii Hyundai z poprawą gęstości energii bez fizycznego zwiększenia rozmiaru pakietu. Nowa wersja flagowa będzie również wprowadzać tylną wycieraczkę.
Hyundai już ogłosił, że zaprezentuje Ioniq 5 N na Goodwood Festival of Speed w połowie lipca, a sprzedaż prawdopodobnie rozpocznie się przed końcem roku.
Japońska motoryzacja od lat słynie z kompaktowych rozwiązań, ale Mibot przesuwa granice jeszcze dalej. Ten jednoosobowy elektryk z Hiroszimy mierzy nieco ponad metr szerokości, rozpędza się do 60 km/h i kosztuje około 6,4 tys. Zobacz więcej >>
GreenWay, lider rynku ładowania samochodów elektrycznych w Europie Środkowo-Wschodniej, ogłasza rebranding. Nowa identyfikacja wizualna ma podkreślać dostępność, niezawodność i bliskość marki wobec kierowców. Zobacz więcej >>
Podrabiane części samochodowe to nie tylko kwestia oszustwa finansowego, ale przede wszystkim ogromne zagrożenie dla bezpieczeństwa na drogach. Mercedes-Benz intensyfikuje swoją walkę z fałszerzami i podsumowuje działania z 2024 roku. Zobacz więcej >>
XPENG jako pierwszy chiński producent samochodów elektrycznych znalazł się na pierwszym miejscu rankingu satysfakcji klientów w Niemczech, Austrii i Szwajcarii. W badaniu przeprowadzonym przez USCALE GmbH wzięło udział ponad 5 000 właścicieli EV – a wyniki mówią jasno: kierowcy XPENG są najbardziej zadowoleni ze swojego wyboru. Zobacz więcej >>
Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Tesla kontynuuje dynamiczny rozwój swojej sieci szybkich ładowarek Supercharger, a wraz z tym procesem pojawia się nowa aktualizacja mapy, która prezentuje zarówno istniejące stacje, jak i te w fazie rozwoju. Dodatkowo, na stronie producenta uruchomiono kolejną rundę głosowania, w której użytkownicy mogą wskazać miejsca, gdzie ich zdaniem powinny zostać zainstalowane nowe ładowarki. Zobacz więcej >>
Wraz z najnowszą aktualizacją oprogramowania Tesli, użytkownicy Modelu Y o napędzie na tył i mniejszej baterii w Europie zyskali nową funkcję – adaptacyjne reflektory. Jednakże, w związku z obniżką cen tych modeli, pojawiły się pytania dotyczące różnic między wariantami, zwłaszcza w kontekście rodzaju zastosowanych ogniw baterii. Zobacz więcej >>
Startup z Nowej Zelandii otrzymał właśnie spory zastrzyk gotówki - w wysokości 18 milionów dolarów - na komercjalizację grafitu wytwarzanego z wiórów drzewnych do zastosowania w akumulatorach pojazdów elektrycznych. To rewelacyjna wiadomość dla przemysłu motoryzacyjnego w Europie i Stanach Zjednoczonych.
CarbonScape tłumaczy, że biografit jest produkowany z ubocznych materiałów przemysłu leśnego i drzewnego, takich jak zrębki i trociny, stanowiąc zrównoważoną alternatywę dla grafitu syntetycznego i naturalnego. Zobacz więcej >>