Mówiąc słowami Deweya z sitcomu Malcolm in the Middle: "The future is now, old man" . Chociaż EV ze sztucznymi dźwiękami nie są nowością, Hyundai stara się, aby brzmiały one ekscytująco w przypadku swojego pierwszego modelu N, który pozbywa się silnika spalinowego. Nowe wideo teaserowe modelu Ioniq 5 N pokazuje wyczynowego elektrycznego crossovera na ulicach Seulu, a także na torze w Namyang.Mamy pierwszy przedsmak tego, co Hyundai miał na myśli mówiąc, że sportowy EV będzie miał "wirtualny tryb zmiany biegów" poprzez pociągnięcie obu łopatek umieszczonych za kierownicą, aby sztucznie zmienić biegi. Doradca techniczny Albert Biermann wspomniał wcześniej, że chodzi o naśladowanie drgań wywołanych szarpnięciem i redukcją biegów, które można uzyskać w modelu i30 N wyposażonym w dwusprzęgłową przekładnię automatyczną.
Jeśli chodzi o odgłosy, które słyszysz, są one częścią systemu N Sound Plus, który ma imitować zgrzytliwy wydech samochodu sportowego napędzanego silnikiem spalinowym. Słyszymy nawet trzaski i huki w pewnym momencie, ale chyba najbardziej realistyczny hałas jest wtedy, gdy kierowca obniża biegi i obroty idą wyżej. Oczywiście sztucznie. Jeśli takie odgłosy nie przypadną ci do gustu, Hyundai powiedział, że przyszłe aktualizacje over-the-air pozwolą właścicielom wgrać własne sztuczne odgłosy.
Poza sztuczkami - które obejmują również tryb drift krótko zademonstrowane w tym filmie - Ioniq 5 N otrzyma standardowy napęd na wszystkie koła z dwoma silnikami podejmowania łącznej mocy około 600 KM. Otrzyma również ewolucję technologii baterii Hyundai z poprawą gęstości energii bez fizycznego zwiększenia rozmiaru pakietu. Nowa wersja flagowa będzie również wprowadzać tylną wycieraczkę.
Hyundai już ogłosił, że zaprezentuje Ioniq 5 N na Goodwood Festival of Speed w połowie lipca, a sprzedaż prawdopodobnie rozpocznie się przed końcem roku.
Nissan Leaf, pionier elektromobilności, powraca w zupełnie nowym wcieleniu. Trzecia generacja tego modelu to już nie kompaktowy hatchback, lecz modny crossover, który ma przyciągnąć uwagę zupełnie nowego grona kierowców. Zobacz więcej >>
Rządowy program wsparcia elektromobilności „NaszEauto” cieszy się ogromnym zainteresowaniem. Od 3 lutego do 24 października 2025 roku wpłynęło już ponad 18,5 tysiąca wniosków na łączną kwotę przekraczającą 575 milionów złotych. Zobacz więcej >>
Już od grudnia 2025 roku sieć dróg objętych elektronicznym systemem poboru opłat e-TOLL ponownie się powiększy. Ministerstwo Finansów zapowiedziało rozszerzenie systemu o około 645 kilometrów, co oznacza, że łącznie myto będzie pobierane już na 5869 km dróg krajowych. Zobacz więcej >>
Rada Ministrów przyjęła aktualizację Krajowych ram polityki rozwoju paliw alternatywnych – kluczowego dokumentu, który wyznacza kierunek rozwoju zeroemisyjnego transportu w Polsce. Strategia ma charakter kompleksowy i obejmuje nie tylko energię elektryczną, ale także wodór, metan i biometan. Zobacz więcej >>
Tesla kontynuuje dynamiczny rozwój swojej sieci szybkich ładowarek Supercharger, a wraz z tym procesem pojawia się nowa aktualizacja mapy, która prezentuje zarówno istniejące stacje, jak i te w fazie rozwoju. Dodatkowo, na stronie producenta uruchomiono kolejną rundę głosowania, w której użytkownicy mogą wskazać miejsca, gdzie ich zdaniem powinny zostać zainstalowane nowe ładowarki. Zobacz więcej >>
Wraz z najnowszą aktualizacją oprogramowania Tesli, użytkownicy Modelu Y o napędzie na tył i mniejszej baterii w Europie zyskali nową funkcję – adaptacyjne reflektory. Jednakże, w związku z obniżką cen tych modeli, pojawiły się pytania dotyczące różnic między wariantami, zwłaszcza w kontekście rodzaju zastosowanych ogniw baterii. Zobacz więcej >>
Na chińskim rynku pojawił się nowy gracz, Zeekr 007, model marki Zeekr, będącej częścią koncernu Geely. To elektryczne auto debiutuje nie tylko ze swoimi zaawansowanymi funkcjami, ale również z nietypową reklamą, gdzie pierwsze dziesięć sekund filmu to prezentacja gamy modelowej Tesli. Zobacz więcej >>
W ostatnich dniach roku Polacy zyskali dwie nowe, potężne stacje ładowania dla samochodów elektrycznych. Pierwsza z nich, Ionity Radomsko, została uruchomiona na terenie Portu Radomsko, będącego doskonałym miejscem postojowym w podróży między Górnym Śląskiem a Warszawą. Zobacz więcej >>