W miarę jak producenci samochodów nieustannie udoskonalają swoje pojazdy elektryczne, jakość stosowanych przez nich materiałów, szczególnie w akumulatorze pojazdu, ma coraz większe znaczenie. Teraz Sila, amerykański dostawca materiałów do akumulatorów, przedstawił liczne zalety swoich nowych anod „Titan Silicon”, które zadebiutują w nadchodzącym Mercedesie EQG w połowie dekady. Zamieniając tradycyjne anody grafitowe na "Titan Silicon", producent obiecuje ogromne ulepszenia, w tym wzrost zasięgu o 20%, skrócenie czasu ładowania o 60 % do zaledwie 10 minut, zmniejszenie wymaganej przestrzeni o 20%, a na dodatek zmniejszenie emisji dwutlenku węgla o 50-75%, dzięki zaawansowanej procedurze produkcji krzemu.
Mercedes nie określił jeszcze specyfikacji nadchodzącego EQG, ale biorąc pod uwagę niesamowite możliwości pojazdu koncepcyjnego EQG, nie ma wątpliwości, że niemiecki producent samochodów premium zdmuchnie konkurencję. Oczekuje się, że Mercedes wprowadzi liczne masowe ulepszenia platformy wraz z EQG, który będzie pierwszym w pełni elektrycznym wariantem legendarnej Klasy G. I chociaż użycie anod baterii "Titan Silicon" firmy Sila mogło wydawać się nieistotne, nowe dane Sila dowodzą, że jest inaczej.
„Titan Silicon to najwydajniejszy krzem nanokompozytowy dostępny obecnie na rynku. Nasze zespoły zajmujące się bateriami i materiałami nieustannie ulepszają naszą chemię, aby zapewnić najlepsze i najbardziej opłacalne wyniki z możliwych. Wraz z powszechnym przyjęciem pojazdów elektrycznych konsumenci szukają najlepszych w swojej klasie rozwiązań, które zapewniają najlepszą w swojej klasie wydajność, a nasze rozwiązania właśnie to zapewniają: większy zasięg i szybsze ładowanie” – powiedział Gene Berdichevsky, współzałożyciel i dyrektor generalny Sila.
Sila ogłosiła, że rozpocznie masową produkcję krzemu Titan w 2024 roku w swoim nowym zakładzie produkcyjnym w Moses Lake w stanie Waszyngton. Jeśli zaś chodzi o Mercedesa, to chociaż niesamowity EQG będzie pierwszym pojazdem wykorzystującym "Titan Silicon", nie będzie w żadnym wypadku jedynym - producent samochodów planuje już wprowadzić ten materiał do innych modeli, zaraz po wprowadzeniu go do EQG, którego możemy spodziewać się w 2025 roku.