Mercedes rzuci wyzwanie wydajności Tesli za pośrednictwem zespołu Formuły 1!

Mercedes rzuci wyzwanie wydajności Tesli za pośrednictwem zespołu Formuły 1!
02.05.2023 19:29
Tesla przez lata udowodniła, że jej pojazdy elektryczne są jednymi z najlepszych wyborów na rynku, jeśli chodzi o wydajność. Większość pojazdów elektrycznych luksusowych rywali nie jest tak oszczędna, a często nie są one tak szybkie i mocne jak pojazdy Tesli. Mercedes-Benz ma jednak "narzędzie", którego może użyć, aby to zmienić, i planuje z niego skorzystać.
Aby przyspieszyć rozwój pojazdów elektrycznych, a jednocześnie zwiększyć wydajność do poziomu Tesli, Mercedes zamierza włączyć do procesu inżynieryjnego swój zespół wyścigowy Formuły 1. Jak podaje Reuters, podążając tą drogą, niemiecki luksusowy producent samochodów wierzy, że może produkować wysoce wydajne EV na rynek masowy i skrócić czas rozwoju o jedną czwartą. Dyrektor ds. technologii Mercedesa Markus Schaefer powiedział:
początek cytatu
"Mamy tutaj z Formułą 1 przewagę, której inni nie mają. Tesla jej nie ma. Inne zespoły tego nie mają."
koniec cytatu
Mercedes wprowadził już na rynek kilka atrakcyjnych pojazdów elektrycznych, a w przygotowaniu jest wiele kolejnych. Jednak nie ma jeszcze wysoce wydajnej opcji, która byłaby bardziej zgodna z głównym nurtem, jak Tesla Model 3. Elektryczny sedan Tesli, a także jego kuzyn crossover - Model Y - odebrały sprzedaż luksusowym producentom samochodów napędzanych silnikami spalinowymi i SUV-ów, ale to może się zmienić, jeśli marki takie jak Mercedes mogą wprowadzić na rynek konkurencyjne modele prędzej niż później.
Mercedes pokazał w zeszłym roku swój absurdalnie wydajny samochód koncepcyjny EQXX, który według niego może przejechać 1200 km na jednym ładowaniu. Co ciekawe, został on opracowany we współpracy z zespołem Formuły 1 Mercedesa, a jego opracowanie zajęło zaledwie 18 miesięcy.
Ponieważ coraz więcej starszych marek i nowych firm wprowadza na rynek pojazdy elektryczne, zaczyna się swoisty wyścig. Którakolwiek z firm będzie w stanie wyprodukować atrakcyjne pojazdy elektryczne o zadowalającym zasięgu, rozsądnej cenie i powszechnej dostępności, wyjdzie na prowadzenie. To prawdopodobnie najlepszy moment dla Mercedesa, aby szybko podążyć w tym nowym kierunku.
Mercedes ma już plany wykorzystania niektórych koncepcji inżynieryjnych i rozwojowych swojego zespołu Formuły 1 do stworzenia zupełnie nowej, specjalnie skonstruowanej platformy EV, która rozpocznie produkcję w 2024 roku. Będzie ona wysoce aerodynamiczna i wykorzysta niektóre elementy układu napędowego i oprogramowania z samochodu koncepcyjnego EQXX.
Adam Allsopp, dyrektor ds. zaawansowanych technologii w HPP, był człowiekiem, który pomógł Mercedesowi uruchomić projekt EQXX. Wyjaśnia on, że bardziej wydajne samochody elektryczne pozwalają producentom na stosowanie mniejszych baterii, co zmniejsza wagę i koszty. Nie mówiąc już o tym, że jest to lepsze dla środowiska.
Allsopp powiedział:
początek cytatu
"Samo rzucanie na coś baterii nie jest inteligentnym rozwiązaniem. Jeśli znajdziesz sprytne sposoby na osiągnięcie tego samego zasięgu: jest to lepsze dla klientów, producentów samochodów i planety."
koniec cytatu
EQXX - który jest dowodem na to, że Mercedes i Formuła 1 mają to, czego potrzeba, aby zrealizować ten plan przyszłości - ma baterię o połowę mniejszą niż ta w SUV-ie Mercedes EQS, a i tak jest w stanie przejechać ponad 1127 kilometrów, zużywając około 8,3 kWh energii na 100 przejechanych kilometrów. Tymczasem Tesla Model 3 zużywa około 16 kWh, jak podaje Reuters.
Autor: Karolina
Źródło: insideevs
|
Tagi:

Warto przeczytać

Tesla przywraca program poleceń w Polsce – korzyści dla polecających i nowych klientów

Tesla przywraca program poleceń w Polsce – korzyści dla polecających i nowych klientów

Po krótkiej przerwie Tesla ponownie uruchamia w Polsce program linków polecających, dzięki któremu zyskać mogą zarówno aktualni właściciele pojazdów Tesli, jak i nowi nabywcy, którzy skorzystają z unikalnego kodu rekomendacji. To szansa na zniżki dla klientów oraz premie dla polecających, co przyciąga coraz więcej zainteresowanych. Zobacz więcej >>
Orlen Charge z promocyjnymi stawkami ładowania na długi weekend listopadowy

Orlen Charge z promocyjnymi stawkami ładowania na długi weekend listopadowy

Orlen Charge wprowadził promocyjne stawki na ładowanie samochodów elektrycznych, które obowiązują od 28 października do 10 listopada 2023 roku. Zniżki te mogą szczególnie ucieszyć kierowców planujących listopadowe podróże związane z Dniem Wszystkich Świętych oraz długim weekendem. Zobacz więcej >>
Podwyżki cen w Mercedes Me Charge – czy warto skorzystać z usługi?

Podwyżki cen w Mercedes Me Charge – czy warto skorzystać z usługi?

Mercedes-Benz, znany z luksusu i innowacyjnych rozwiązań, wprowadza zmiany w cenniku swojej usługi ładowania pojazdów elektrycznych – Mercedes Me Charge. Zmiany te dotykają zarówno klientów indywidualnych, jak i biznesowych, co może wywołać mieszane reakcje wśród użytkowników elektrycznych modeli tej marki. Zobacz więcej >>
Elektryczne furgonetki a przyszłość stref wolnych od emisji w Europie

Elektryczne furgonetki a przyszłość stref wolnych od emisji w Europie

Wraz z dynamicznym rozwojem rynku elektrycznych furgonetek, miasta Europy przygotowują się na wprowadzenie stref wolnych od emisji spalin do 2030 roku. Produkcja pojazdów elektrycznych szybko rośnie, a eksperci prognozują, że już wkrótce ich liczba przewyższy tradycyjne modele spalinowe. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane