Mercedes rzuci wyzwanie wydajności Tesli za pośrednictwem zespołu Formuły 1!

Mercedes rzuci wyzwanie wydajności Tesli za pośrednictwem zespołu Formuły 1!
02.05.2023 19:29
Tesla przez lata udowodniła, że jej pojazdy elektryczne są jednymi z najlepszych wyborów na rynku, jeśli chodzi o wydajność. Większość pojazdów elektrycznych luksusowych rywali nie jest tak oszczędna, a często nie są one tak szybkie i mocne jak pojazdy Tesli. Mercedes-Benz ma jednak "narzędzie", którego może użyć, aby to zmienić, i planuje z niego skorzystać.
Aby przyspieszyć rozwój pojazdów elektrycznych, a jednocześnie zwiększyć wydajność do poziomu Tesli, Mercedes zamierza włączyć do procesu inżynieryjnego swój zespół wyścigowy Formuły 1. Jak podaje Reuters, podążając tą drogą, niemiecki luksusowy producent samochodów wierzy, że może produkować wysoce wydajne EV na rynek masowy i skrócić czas rozwoju o jedną czwartą. Dyrektor ds. technologii Mercedesa Markus Schaefer powiedział:
początek cytatu
"Mamy tutaj z Formułą 1 przewagę, której inni nie mają. Tesla jej nie ma. Inne zespoły tego nie mają."
koniec cytatu
Mercedes wprowadził już na rynek kilka atrakcyjnych pojazdów elektrycznych, a w przygotowaniu jest wiele kolejnych. Jednak nie ma jeszcze wysoce wydajnej opcji, która byłaby bardziej zgodna z głównym nurtem, jak Tesla Model 3. Elektryczny sedan Tesli, a także jego kuzyn crossover - Model Y - odebrały sprzedaż luksusowym producentom samochodów napędzanych silnikami spalinowymi i SUV-ów, ale to może się zmienić, jeśli marki takie jak Mercedes mogą wprowadzić na rynek konkurencyjne modele prędzej niż później.
Mercedes pokazał w zeszłym roku swój absurdalnie wydajny samochód koncepcyjny EQXX, który według niego może przejechać 1200 km na jednym ładowaniu. Co ciekawe, został on opracowany we współpracy z zespołem Formuły 1 Mercedesa, a jego opracowanie zajęło zaledwie 18 miesięcy.
Ponieważ coraz więcej starszych marek i nowych firm wprowadza na rynek pojazdy elektryczne, zaczyna się swoisty wyścig. Którakolwiek z firm będzie w stanie wyprodukować atrakcyjne pojazdy elektryczne o zadowalającym zasięgu, rozsądnej cenie i powszechnej dostępności, wyjdzie na prowadzenie. To prawdopodobnie najlepszy moment dla Mercedesa, aby szybko podążyć w tym nowym kierunku.
Mercedes ma już plany wykorzystania niektórych koncepcji inżynieryjnych i rozwojowych swojego zespołu Formuły 1 do stworzenia zupełnie nowej, specjalnie skonstruowanej platformy EV, która rozpocznie produkcję w 2024 roku. Będzie ona wysoce aerodynamiczna i wykorzysta niektóre elementy układu napędowego i oprogramowania z samochodu koncepcyjnego EQXX.
Adam Allsopp, dyrektor ds. zaawansowanych technologii w HPP, był człowiekiem, który pomógł Mercedesowi uruchomić projekt EQXX. Wyjaśnia on, że bardziej wydajne samochody elektryczne pozwalają producentom na stosowanie mniejszych baterii, co zmniejsza wagę i koszty. Nie mówiąc już o tym, że jest to lepsze dla środowiska.
Allsopp powiedział:
początek cytatu
"Samo rzucanie na coś baterii nie jest inteligentnym rozwiązaniem. Jeśli znajdziesz sprytne sposoby na osiągnięcie tego samego zasięgu: jest to lepsze dla klientów, producentów samochodów i planety."
koniec cytatu
EQXX - który jest dowodem na to, że Mercedes i Formuła 1 mają to, czego potrzeba, aby zrealizować ten plan przyszłości - ma baterię o połowę mniejszą niż ta w SUV-ie Mercedes EQS, a i tak jest w stanie przejechać ponad 1127 kilometrów, zużywając około 8,3 kWh energii na 100 przejechanych kilometrów. Tymczasem Tesla Model 3 zużywa około 16 kWh, jak podaje Reuters.
Autor: Karolina
Źródło: insideevs
|
Tagi:

Warto przeczytać

🌍 Tunel Europa–Afryka? Hiszpania wraca do śmiałej wizji sprzed lat!

🌍 Tunel Europa–Afryka? Hiszpania wraca do śmiałej wizji sprzed lat!

Czy już wkrótce pojedziemy samochodem z Europy do Afryki? Hiszpania znów rozważa budowę tunelu pod Cieśniną Gibraltarską, który połączyłby Półwysep Iberyjski z Marokiem. Projekt, nad którym pracuje się już od ponad 40 lat, zyskuje nowe życie. Zobacz więcej >>
Tesla traci grunt w Europie i Chinach – kwiecień 2025 pod znakiem spadków

Tesla traci grunt w Europie i Chinach – kwiecień 2025 pod znakiem spadków

Sprzedaż Tesli w kwietniu 2025 roku wyraźnie spadła – i to zarówno w Europie, jak i w Chinach. Dane mówią jednoznacznie: europejski rynek EV coraz częściej wybiera inne marki, a klienci zrażeni są nie tylko ofertą, ale i postawą Elona Muska. Zobacz więcej >>
Hyundai Elexio – nowy elektryk na rynek chiński. Czy trafi do Europy?

Hyundai Elexio – nowy elektryk na rynek chiński. Czy trafi do Europy?

Hyundai zaprezentował zupełnie nowy model elektryczny – Elexio. To średniej wielkości SUV opracowany z myślą o rynku chińskim. Zobacz więcej >>
Brytyjska flota drogowa stawia na elektromobilność – Toyota dostarcza 58 nowych EV

Brytyjska flota drogowa stawia na elektromobilność – Toyota dostarcza 58 nowych EV

Brytyjski zarząd dróg krajowych i autostrad – National Highways – rozwija swoją flotę pojazdów elektrycznych. Instytucja odpowiedzialna za nadzór nad 4500 milami dróg i autostrad w Wielkiej Brytanii wzbogaciła się o kolejne 58 bezemisyjnych samochodów marki Toyota. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane