Mercedes rzuci wyzwanie wydajności Tesli za pośrednictwem zespołu Formuły 1!

Mercedes rzuci wyzwanie wydajności Tesli za pośrednictwem zespołu Formuły 1!
02.05.2023 19:29
Tesla przez lata udowodniła, że jej pojazdy elektryczne są jednymi z najlepszych wyborów na rynku, jeśli chodzi o wydajność. Większość pojazdów elektrycznych luksusowych rywali nie jest tak oszczędna, a często nie są one tak szybkie i mocne jak pojazdy Tesli. Mercedes-Benz ma jednak "narzędzie", którego może użyć, aby to zmienić, i planuje z niego skorzystać.
Aby przyspieszyć rozwój pojazdów elektrycznych, a jednocześnie zwiększyć wydajność do poziomu Tesli, Mercedes zamierza włączyć do procesu inżynieryjnego swój zespół wyścigowy Formuły 1. Jak podaje Reuters, podążając tą drogą, niemiecki luksusowy producent samochodów wierzy, że może produkować wysoce wydajne EV na rynek masowy i skrócić czas rozwoju o jedną czwartą. Dyrektor ds. technologii Mercedesa Markus Schaefer powiedział:
początek cytatu
"Mamy tutaj z Formułą 1 przewagę, której inni nie mają. Tesla jej nie ma. Inne zespoły tego nie mają."
koniec cytatu
Mercedes wprowadził już na rynek kilka atrakcyjnych pojazdów elektrycznych, a w przygotowaniu jest wiele kolejnych. Jednak nie ma jeszcze wysoce wydajnej opcji, która byłaby bardziej zgodna z głównym nurtem, jak Tesla Model 3. Elektryczny sedan Tesli, a także jego kuzyn crossover - Model Y - odebrały sprzedaż luksusowym producentom samochodów napędzanych silnikami spalinowymi i SUV-ów, ale to może się zmienić, jeśli marki takie jak Mercedes mogą wprowadzić na rynek konkurencyjne modele prędzej niż później.
Mercedes pokazał w zeszłym roku swój absurdalnie wydajny samochód koncepcyjny EQXX, który według niego może przejechać 1200 km na jednym ładowaniu. Co ciekawe, został on opracowany we współpracy z zespołem Formuły 1 Mercedesa, a jego opracowanie zajęło zaledwie 18 miesięcy.
Ponieważ coraz więcej starszych marek i nowych firm wprowadza na rynek pojazdy elektryczne, zaczyna się swoisty wyścig. Którakolwiek z firm będzie w stanie wyprodukować atrakcyjne pojazdy elektryczne o zadowalającym zasięgu, rozsądnej cenie i powszechnej dostępności, wyjdzie na prowadzenie. To prawdopodobnie najlepszy moment dla Mercedesa, aby szybko podążyć w tym nowym kierunku.
Mercedes ma już plany wykorzystania niektórych koncepcji inżynieryjnych i rozwojowych swojego zespołu Formuły 1 do stworzenia zupełnie nowej, specjalnie skonstruowanej platformy EV, która rozpocznie produkcję w 2024 roku. Będzie ona wysoce aerodynamiczna i wykorzysta niektóre elementy układu napędowego i oprogramowania z samochodu koncepcyjnego EQXX.
Adam Allsopp, dyrektor ds. zaawansowanych technologii w HPP, był człowiekiem, który pomógł Mercedesowi uruchomić projekt EQXX. Wyjaśnia on, że bardziej wydajne samochody elektryczne pozwalają producentom na stosowanie mniejszych baterii, co zmniejsza wagę i koszty. Nie mówiąc już o tym, że jest to lepsze dla środowiska.
Allsopp powiedział:
początek cytatu
"Samo rzucanie na coś baterii nie jest inteligentnym rozwiązaniem. Jeśli znajdziesz sprytne sposoby na osiągnięcie tego samego zasięgu: jest to lepsze dla klientów, producentów samochodów i planety."
koniec cytatu
EQXX - który jest dowodem na to, że Mercedes i Formuła 1 mają to, czego potrzeba, aby zrealizować ten plan przyszłości - ma baterię o połowę mniejszą niż ta w SUV-ie Mercedes EQS, a i tak jest w stanie przejechać ponad 1127 kilometrów, zużywając około 8,3 kWh energii na 100 przejechanych kilometrów. Tymczasem Tesla Model 3 zużywa około 16 kWh, jak podaje Reuters.
Autor: Karolina
Źródło: insideevs
|
Tagi:

Warto przeczytać

Dreame chce podbić rynek samochodów elektrycznych – i to w wielkim stylu ✨

Dreame chce podbić rynek samochodów elektrycznych – i to w wielkim stylu ✨

Chińska firma Dreame Technology, dotychczas znana głównie z odkurzaczy, robotów sprzątających i sprzętu AGD, ogłosiła plany wejścia na rynek motoryzacyjny. Marka, która powstała w 2017 roku i szybko zdobyła globalną rozpoznawalność dzięki wsparciu Xiaomi, zapowiada budowę fabryki aut elektrycznych w Niemczech. Zobacz więcej >>
Gdzie Europejczycy ładują swoje „elektryki”? ⚡🚗

Gdzie Europejczycy ładują swoje „elektryki”? ⚡🚗

Badanie przeprowadzone przez Chargemap wiosną 2025 roku wśród prawie dwudziestu tysięcy kierowców aut elektrycznych z dziewięciu krajów Europy jasno pokazuje, że podstawą elektromobilności pozostaje ładowanie w domu. Aż 81 procent badanych wskazało garaż lub podjazd jako główne miejsce uzupełniania energii. Zobacz więcej >>
Globalny rynek magazynów energii przyspiesza – chińskie firmy zdominowały pierwsze półrocze 2025 🔋

Globalny rynek magazynów energii przyspiesza – chińskie firmy zdominowały pierwsze półrocze 2025 🔋

Globalny rynek systemów magazynowania energii (BESS – Battery Energy Storage Systems) w pierwszej połowie 2025 roku nabrał imponującego tempa. Z najnowszego raportu Rho Motion wynika, że tylko w ciągu sześciu miesięcy producenci ogniw dostarczyli o 17 proc. Zobacz więcej >>
🚘 Hybrydy plug-in pod lupą: raport T&E obnaża prawdę o emisjach

🚘 Hybrydy plug-in pod lupą: raport T&E obnaża prawdę o emisjach

Na pierwszy rzut oka wyglądają jak samochody elektryczne – mają gniazdko do ładowania, niskie wskaźniki emisji w papierach i obietnicę ekologicznej jazdy. Ale najnowszy raport Transport & Environment (T&E) „Smoke screen: the growing PHEV emissions scandal” ujawnia, że w rzeczywistości wiele hybryd plug-in to „wilki w owczej skórze”. Zobacz więcej >>
Nowa Mapa Superchargerów i Rozwój Sieci Ładowarek Tesli w Polsce

Nowa Mapa Superchargerów i Rozwój Sieci Ładowarek Tesli w Polsce

Tesla kontynuuje dynamiczny rozwój swojej sieci szybkich ładowarek Supercharger, a wraz z tym procesem pojawia się nowa aktualizacja mapy, która prezentuje zarówno istniejące stacje, jak i te w fazie rozwoju. Dodatkowo, na stronie producenta uruchomiono kolejną rundę głosowania, w której użytkownicy mogą wskazać miejsca, gdzie ich zdaniem powinny zostać zainstalowane nowe ładowarki. Zobacz więcej >>
Jak rozpoznać, czy Tesla Model Y ma baterię z ogniwami CATL czy BYD? Sprawdź 7 znak w VIN-ie: F lub E

Jak rozpoznać, czy Tesla Model Y ma baterię z ogniwami CATL czy BYD? Sprawdź 7 znak w VIN-ie: F lub E

Wraz z najnowszą aktualizacją oprogramowania Tesli, użytkownicy Modelu Y o napędzie na tył i mniejszej baterii w Europie zyskali nową funkcję – adaptacyjne reflektory. Jednakże, w związku z obniżką cen tych modeli, pojawiły się pytania dotyczące różnic między wariantami, zwłaszcza w kontekście rodzaju zastosowanych ogniw baterii. Zobacz więcej >>
Zeekr 007 - Elektryczna Innowacja z Chińskiego Koncernu Geely

Zeekr 007 - Elektryczna Innowacja z Chińskiego Koncernu Geely

Na chińskim rynku pojawił się nowy gracz, Zeekr 007, model marki Zeekr, będącej częścią koncernu Geely. To elektryczne auto debiutuje nie tylko ze swoimi zaawansowanymi funkcjami, ale również z nietypową reklamą, gdzie pierwsze dziesięć sekund filmu to prezentacja gamy modelowej Tesli. Zobacz więcej >>
Nowe Ładowarki W Polsce: Ionity Radomsko i Ekoen Warszawa

Nowe Ładowarki W Polsce: Ionity Radomsko i Ekoen Warszawa

W ostatnich dniach roku Polacy zyskali dwie nowe, potężne stacje ładowania dla samochodów elektrycznych. Pierwsza z nich, Ionity Radomsko, została uruchomiona na terenie Portu Radomsko, będącego doskonałym miejscem postojowym w podróży między Górnym Śląskiem a Warszawą. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane