Istnieje obszerny segment rynku samochodów wyczynowych dla tych, którzy szukają czegoś szybkiego, a jednocześnie praktycznego. Od najwcześniejszych dni przemysłu motoryzacyjnego segment ten był poligonem doświadczalnym dla większości pojazdów wyczynowych, a teraz, bardziej niż kiedykolwiek, Tesla Model Y Performance stała się oczywistym wyborem. Nigdy nie było to lepiej podkreślone niż w nowym wyścigu drag, zamieszczonym na Youtube przez Carwow.
Audi RS4 to od dawna doskonały wybór dla osób szukających samochodu o wysokich osiągach, który może robić "samochodowe rzeczy". Musisz pojechać do sklepu spożywczego? Nie ma problemu. Musisz wziąć kilka narzędzi i materiałów? Nawet nie ma o co pytać. Musisz zmieścić rodzinę, psa i bagaże na wielodniową wycieczkę? Samochód poradzi sobie z tym wszystkim. Ale wraz z pojawieniem się pojazdów elektrycznych, ten historyczny tytan w końcu spotkał swój odpowiednik.
Patrząc na specyfikacje obu pojazdów, jest to z łatwością jeden z najbardziej zbliżonych wyścigów, jakie mogą istnieć. Tesla Model Y Performance ma znaczną przewagę mocy, 527 koni mechanicznych, w porównaniu z 450 z Audi twin-turbo 2,9 litra V6. Jednak powstrzymuje go równie znacząca dysproporcja w masie, podkreślona na filmie. To wszystko sprawia, że wyścig pod względem stosunku mocy do masy jest niezwykle zacięty.
Co zaskakujące, pomimo przewagi Tesli na starcie, Audi szybko dogania ją i sprawia, że za każdym razem jest to zacięty wyścig. Jednak Audi pokonuje Teslę konsekwentnie.
Dla tych, którzy rozważają praktyczność obu pojazdów, Tesla Model Y ma swój niemiecki odpowiednik pokonać. W odpowiedniej konfiguracji przewozi więcej osób i rzeczy, a dzięki pakietowi technologii, w tym Full Self Driving, bije nawet Audi pod względem możliwości oprogramowania. Być może bardziej szokujące od równości osiągów Modelu Y z Audi jest jego cena. W swoim podstawowym modelu, Audi Rs4 jest prawie 12443 funtów droższe niż Tesla Model Y Performance, a to nawet nie obejmuje hojnych zachęt oferowanych przez rząd brytyjski. Ci, którzy zdecydują się na model Audi z najwyższej półki, mogą liczyć na jeszcze większą rozbieżność cenową - ponad 31108 dolarów.
Ignorując wydajność i przewagę cenową Modelu Y, Tesla ma jeszcze jedną wyraźną przewagę nad swoim niemieckim odpowiednikiem; dostęp. Ponieważ rząd brytyjski zaostrzył ograniczenia dotyczące miejsc, w których można prowadzić pojazdy z silnikiem spalinowym, a wiele innych krajów europejskich zamierza zrobić to samo, wybór benzynowego Audi zamiast elektrycznej Tesli szybko staje się niepraktyczny.
Rosnące rabaty, znikające rządowe dopłaty i imponujące wyniki sprzedaży aut elektrycznych – tak w skrócie wygląda europejski rynek motoryzacyjny na początku 2025 roku. Z najnowszego raportu JATO Dynamics wynika, że producenci muszą wykazywać się niezwykłą elastycznością, aby sprostać szybko zmieniającym się warunkom. Zobacz więcej >>
Czy już wkrótce pojedziemy samochodem z Europy do Afryki? Hiszpania znów rozważa budowę tunelu pod Cieśniną Gibraltarską, który połączyłby Półwysep Iberyjski z Marokiem. Projekt, nad którym pracuje się już od ponad 40 lat, zyskuje nowe życie. Zobacz więcej >>
Alpine A290 to elektryczny hot hatch, który wywodzi się z miejskiego Renault 5 E-Tech. Choć dzielą wiele wspólnych cech, różni je kluczowa rzecz: emocje za kierownicą. Zobacz więcej >>
Brytyjski zarząd dróg krajowych i autostrad – National Highways – rozwija swoją flotę pojazdów elektrycznych. Instytucja odpowiedzialna za nadzór nad 4500 milami dróg i autostrad w Wielkiej Brytanii wzbogaciła się o kolejne 58 bezemisyjnych samochodów marki Toyota. Zobacz więcej >>
Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60.
Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>