Prezes Polestar uważa, że design i charakter są warte poświęcenia zasięgu.

Prezes Polestar uważa, że design i charakter są warte poświęcenia zasięgu.
16.05.2023 10:00
Prezes firmy Polestar, Thomas Ingenlath, wypowiedział się niedawno na temat kompromisu pomiędzy zasięgiem a designem, stwierdzając, że byłby skłonny stracić kilka kilometrów zasięgu na rzecz tożsamości marki . Podczas gdy wielu producentów samochodów koncentruje się na tym, aby ich pojazdy były jak najbardziej wydajne, były projektant Ingenlath uważa, że stylizacja powinna być również kluczowym priorytetem. Na przykład, Mercedes-Benz spotkał się z dużą krytyką za design swoich pojazdów elektrycznych. Choć EQS i EQE mają znakomite współczynniki oporu powietrza, wiele osób szybko zwróciło uwagę na nieco nijaką stylistykę i "jajowaty" kształt tej pary. Podobne uwagi otrzymały również ich odpowiedniki w postaci SUV-ów.
W rozmowie z AutoCar, Ingenlath przyznał, że ważne jest tworzenie wydajnych pojazdów o konkurencyjnych zasięgach. Podkreślił jednak, że zasięg nie jest wszystkim, czego konsumenci szukają przy zakupie pojazdu elektrycznego, a kluczową rolę odgrywa również jego wygląd:
początek cytatu
Jeśli zapytacie mnie osobiście, w Polestar, to zdecydowanie dla pewnej jakości w charakterze samochodu, oddałbym pewien procent wydajności. Ale, oczywiście, musi to być rozsądna kwota. Myślę, że nasi klienci również by to docenili.
koniec cytatu
Ingenlath został również zapytany o najnowszy pojazd Polestara - crossovera 4. Jak mogliście zauważyć, 4 nie ma tylnej szyby. Zamiast tego, opiera się wyłącznie na systemie kamer. Ingenlath podkreślał, że zrobiono to, aby zapewnić lepszą widoczność z tyłu. Powiedział, że 4 ma znacznie lepszą widoczność z tyłu niż większość pojazdów dzięki innowacyjnemu systemowi kamer.
początek cytatu
Patrzysz na to, co jest możliwe z technologią, i jest to możliwe do rozwiązania za pomocą streamu wyświetlanego na ekranie, i bum, nagle zdajesz sobie sprawę, wow, co było tym malutkim czarnym widokiem jest nagle niesamowite. I nawet w nocy jest znacznie lepiej niż [wcześniej], więc to wielka innowacja.
koniec cytatu
Ponadto, system kamer pozwala 4 wyglądać "trochę niekonwencjonalnie", co jest dokładnie tym, za czym goni Ingenlath. Co jednak stanie się w mało prawdopodobnym przypadku, gdy system kamer zawiedzie? Nie jesteśmy pewni, bo najwyraźniej zostałbyś z ogromnym martwym punktem.
Autor: Karolina
Źródło: insideevs
|
Tagi:

Warto przeczytać

Długie gwarancje, czyli jak producenci elektryków walczą o zaufanie klientów

Długie gwarancje, czyli jak producenci elektryków walczą o zaufanie klientów

🔋 Gwarancje pod lupą Na rynku aut elektrycznych gwarancja staje się dziś jednym z najważniejszych narzędzi walki o klienta. Szczególnie mocno widać to wśród nowych graczy, jak marki chińskie, które próbują przekonać sceptycznych klientów do swojej oferty. Zobacz więcej >>
🛣️ Koniec opłat na A4 Kraków–Katowice! Ale… jeszcze nie teraz

🛣️ Koniec opłat na A4 Kraków–Katowice! Ale… jeszcze nie teraz

Ministerstwo Infrastruktury ogłosiło konkretną datę zniesienia opłat na autostradzie A4 pomiędzy Krakowem a Katowicami – będzie to 15 marca 2027 roku. Po tej dacie kierowcy samochodów osobowych pojadą za darmo, bo autostrada trafi pod zarząd GDDKiA, a brak podstaw prawnych uniemożliwia pobieranie opłat od pojazdów lekkich. Zobacz więcej >>
Nowe prawo drogowe 2025 – ostrzejsze kary za nielegalne wyścigi i brawurę

Nowe prawo drogowe 2025 – ostrzejsze kary za nielegalne wyścigi i brawurę

Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy, która ma poprawić bezpieczeństwo na polskich drogach. W obliczu ponad 21,5 tys. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane