Opóźnienie produkcji Cybertrucka przez wiele wykrytych wad!

Opóźnienie produkcji Cybertrucka przez wiele wykrytych wad!
10.06.2023 22:14
Mijają już trzy lata od premiery Cybertrucka, a auto wciąż pozostaje w fazie rozwoju. Pierwotnie produkcja miała rozpocząć się w 2021 roku! Około 1,8 miliona posiadaczy rezerwacji czeka na produkcję wyjątkowego pickupa Tesli. I uspokajamy - najwyraźniej nie będą czekać zbyt długo, gdyż pierwsze wydania mają się rozpocząć pod koniec sierpnia.
Ale dlaczego start produkcji Cybertrucka tak bardzo się opóźnił? Trudno wskazać jeden jedyny powód, biorąc pod uwagę ogrom czynników. Z pewnością tak niekonwencjonalny projekt niewątpliwie odegrał dużą rolę w opóźnianiu produkcji. Inżynierowie musieli zmierzyć się z problemami, których wcześniej nikt nie musiał rozwiązywać.
Według ujawnionego kilkanaście dni temu raportu inżynieryjnego, przedprodukcyjny Cybertruck miał poważne problemy m.in. z zawieszeniem czy hamowaniem.
Raport był jednym z wielu wewnętrznych „plików Tesli” ujawnionych przez demaskatora w zeszłym miesiącu. Biorąc pod uwagę, że dokładna data raportu inżynieryjnego to 25 stycznia 2022 r., można założyć, że większość problemów została już rozwiązana. Mimo to warto usłyszeć o niektórych wyzwaniach, przed którymi stanęła Tesla podczas długiego rozwoju Cybertrucka.
Jeden z inżynierów stwierdził, że był „zszokowany” tym, jak bardzo Tesla „zmaga się z podstawowymi problemami”. Raport sugeruje, że niezwykły projekt Cybertrucka spowodował, że trudno było go w pełni... uszczelnić! To z kolei doprowadziło do wielu problemów związanych z hałasem i wyciekami.
W raporcie stwierdzono również, że Cybertruck radził sobie bardzo słabo z dużą ilością przechyłów nadwozia, wykazywał problemy ze sterowaniem i „drganiami strukturalnymi”. Jeszcze gorsze było hamowanie. Inżynierowie dążyli do uzyskania siedmiu punktów za hamowanie (zgodnie z systemem punktacji Society of Automotive Engineers). Ten wynik można by uznać za „dobry". Co w rzeczywistości osiągnął przedprodukcyjny Cybertruck? Ocenę "4", co czyni go nieco niebezpiecznym na drogach publicznych.
Wygląda więc na to, że wykonano wiele pracy w ciągu ostatnich 18 miesięcy. W końcu dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, wydaje się bardzo pewny premiery Cybertrucka w trzecim kwartale tego roku. Masowa produkcja Cybertrucka na pełną skalę ma rozpocząć się w 2024 roku, a Tesla planuje produkcję 375 000 sztuk rocznie.
Autor: motoevo
Źródło: insideevs
|
Tagi:

Warto przeczytać

Hyundai Elexio – nowy elektryk na rynek chiński. Czy trafi do Europy?

Hyundai Elexio – nowy elektryk na rynek chiński. Czy trafi do Europy?

Hyundai zaprezentował zupełnie nowy model elektryczny – Elexio. To średniej wielkości SUV opracowany z myślą o rynku chińskim. Zobacz więcej >>
Elektryczna rewolucja: Jak Wielka Brytania i Polska wchodzą w erę BEV

Elektryczna rewolucja: Jak Wielka Brytania i Polska wchodzą w erę BEV

Rok 2025 to kolejny przełom dla elektromobilności, szczególnie na Wyspach Brytyjskich. Ponad 20% nowych samochodów sprzedanych w UK to elektryki (BEV), co potwierdza, że auta z wtyczką przestały być niszową alternatywą, a stały się realną odpowiedzią na potrzeby współczesnych kierowców. Zobacz więcej >>
Tesla traci grunt w Europie i Chinach – kwiecień 2025 pod znakiem spadków

Tesla traci grunt w Europie i Chinach – kwiecień 2025 pod znakiem spadków

Sprzedaż Tesli w kwietniu 2025 roku wyraźnie spadła – i to zarówno w Europie, jak i w Chinach. Dane mówią jednoznacznie: europejski rynek EV coraz częściej wybiera inne marki, a klienci zrażeni są nie tylko ofertą, ale i postawą Elona Muska. Zobacz więcej >>
Alpine A290 – sportowe Renault 5 E-Tech, które chce być hot hatchem na prąd

Alpine A290 – sportowe Renault 5 E-Tech, które chce być hot hatchem na prąd

Alpine A290 to elektryczny hot hatch, który wywodzi się z miejskiego Renault 5 E-Tech. Choć dzielą wiele wspólnych cech, różni je kluczowa rzecz: emocje za kierownicą. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane