Tesla wydała nowy komunikat serwisowy, próbując rozwiązać problem wnikania wody, który pojawia się w crossoverach Model Y z lat 2020-2023 zbudowanych w fabrykach Fremont i Austin Gigafactories. Dokument (SB-23-10-003) jest datowany na 27 kwietnia 2023 r. i mówi, że "woda mogła wyciec do wnętrza bagażnika przez tylną klapę", a rozwiązanie problemu opisano w następujący sposób: Należy sprawdzić wnętrze bagażnika pod kątem wycieków wody, które przedostały się przez uszczelki. Jeśli taki objaw występuje, ponownie uszczelnić klapę bagażnika
Procedura ta jest skierowana do techników serwisowych i wygląda na to, że czas potrzebny na wykonanie naprawy wynosi niecałe 2 godziny, zgodnie z regulaminem serwisu. Chociaż instrukcje dotyczące naprawy nie są szczegółowe, patrząc na listę wymaganych części, wydaje się, że Tesla wymieni uszczelki dwustronnych kołków lampy drzwi tyłu nadwozia i uszczelki złącza lampy drzwi tyłu nadwozia, a także użyje hybrydowego polimeru Loctite i szczeliwa, aby zapobiec dalszym wyciekom.
Według Drive Tesla Canada, amerykańska firma EV była świadoma tego problemu od jakiegoś czasu, ale niektórzy właściciele, którzy udali się do serwisu swoich pojazdów za pierwszym razem, musieli wrócić po kilku tygodniach lub miesiącach, ponieważ problem powrócił. Teraz wygląda na to, że Tesla użyje innego uszczelniacza, aby zapobiec ponownemu pojawieniu się problemu. Właściciele Modelu Y mogą stwierdzić, czy mają problem opisany w najnowszym newsletterze serwisowym, jeśli zauważą wodę na uszczelkach wokół bagażnika lub w bagażniku. W niektórych przypadkach woda może nawet wydostawać się z otworów samej klapy bagażnika, jak pokazano na poniższym filmie.
Wizyta serwisowa powinna tym razem trwale naprawić problem, a Tesla twierdzi, że naprawy można dokonać w centrum serwisowym
Lotnictwo stoi dziś przed największym wyzwaniem w swojej historii – redukcją emisji CO₂. To właśnie w tym obszarze polski koncern ORLEN stawia mocny krok naprzód, inwestując w brytyjski start-up OXCCU, który opracował technologię pozwalającą zamieniać zielony wodór i wychwycony z atmosfery dwutlenek węgla w syntetyczne paliwo lotnicze e-SAF. Zobacz więcej >>
Z taśm gliwickiego zakładu Stellantis zjechały pierwsze egzemplarze przedprodukcyjne Iveco eSuperJolly. To zupełnie nowy, w pełni elektryczny van włoskiej marki, który wkrótce zasili ofertę obok większego modelu Daily. Zobacz więcej >>
Chińska firma Dreame Technology, dotychczas znana głównie z odkurzaczy, robotów sprzątających i sprzętu AGD, ogłosiła plany wejścia na rynek motoryzacyjny. Marka, która powstała w 2017 roku i szybko zdobyła globalną rozpoznawalność dzięki wsparciu Xiaomi, zapowiada budowę fabryki aut elektrycznych w Niemczech. Zobacz więcej >>
Chińska marka Arcfox, należąca do koncernu BAIC, prezentuje model T1, czyli kompaktowy samochód elektryczny, który swoją ceną może zrewolucjonizować rynek. W Chinach jego podstawowa wersja kosztuje równowartość 7,5 tys. Zobacz więcej >>
Tesla kontynuuje dynamiczny rozwój swojej sieci szybkich ładowarek Supercharger, a wraz z tym procesem pojawia się nowa aktualizacja mapy, która prezentuje zarówno istniejące stacje, jak i te w fazie rozwoju. Dodatkowo, na stronie producenta uruchomiono kolejną rundę głosowania, w której użytkownicy mogą wskazać miejsca, gdzie ich zdaniem powinny zostać zainstalowane nowe ładowarki. Zobacz więcej >>
Wraz z najnowszą aktualizacją oprogramowania Tesli, użytkownicy Modelu Y o napędzie na tył i mniejszej baterii w Europie zyskali nową funkcję – adaptacyjne reflektory. Jednakże, w związku z obniżką cen tych modeli, pojawiły się pytania dotyczące różnic między wariantami, zwłaszcza w kontekście rodzaju zastosowanych ogniw baterii. Zobacz więcej >>
Na chińskim rynku pojawił się nowy gracz, Zeekr 007, model marki Zeekr, będącej częścią koncernu Geely. To elektryczne auto debiutuje nie tylko ze swoimi zaawansowanymi funkcjami, ale również z nietypową reklamą, gdzie pierwsze dziesięć sekund filmu to prezentacja gamy modelowej Tesli. Zobacz więcej >>
W ostatnich dniach roku Polacy zyskali dwie nowe, potężne stacje ładowania dla samochodów elektrycznych. Pierwsza z nich, Ionity Radomsko, została uruchomiona na terenie Portu Radomsko, będącego doskonałym miejscem postojowym w podróży między Górnym Śląskiem a Warszawą. Zobacz więcej >>