Tesla wydała nowy komunikat serwisowy, próbując rozwiązać problem wnikania wody, który pojawia się w crossoverach Model Y z lat 2020-2023 zbudowanych w fabrykach Fremont i Austin Gigafactories. Dokument (SB-23-10-003) jest datowany na 27 kwietnia 2023 r. i mówi, że "woda mogła wyciec do wnętrza bagażnika przez tylną klapę", a rozwiązanie problemu opisano w następujący sposób: Należy sprawdzić wnętrze bagażnika pod kątem wycieków wody, które przedostały się przez uszczelki. Jeśli taki objaw występuje, ponownie uszczelnić klapę bagażnika
Procedura ta jest skierowana do techników serwisowych i wygląda na to, że czas potrzebny na wykonanie naprawy wynosi niecałe 2 godziny, zgodnie z regulaminem serwisu. Chociaż instrukcje dotyczące naprawy nie są szczegółowe, patrząc na listę wymaganych części, wydaje się, że Tesla wymieni uszczelki dwustronnych kołków lampy drzwi tyłu nadwozia i uszczelki złącza lampy drzwi tyłu nadwozia, a także użyje hybrydowego polimeru Loctite i szczeliwa, aby zapobiec dalszym wyciekom.
Według Drive Tesla Canada, amerykańska firma EV była świadoma tego problemu od jakiegoś czasu, ale niektórzy właściciele, którzy udali się do serwisu swoich pojazdów za pierwszym razem, musieli wrócić po kilku tygodniach lub miesiącach, ponieważ problem powrócił. Teraz wygląda na to, że Tesla użyje innego uszczelniacza, aby zapobiec ponownemu pojawieniu się problemu. Właściciele Modelu Y mogą stwierdzić, czy mają problem opisany w najnowszym newsletterze serwisowym, jeśli zauważą wodę na uszczelkach wokół bagażnika lub w bagażniku. W niektórych przypadkach woda może nawet wydostawać się z otworów samej klapy bagażnika, jak pokazano na poniższym filmie.
Wizyta serwisowa powinna tym razem trwale naprawić problem, a Tesla twierdzi, że naprawy można dokonać w centrum serwisowym
Czy już wkrótce pojedziemy samochodem z Europy do Afryki? Hiszpania znów rozważa budowę tunelu pod Cieśniną Gibraltarską, który połączyłby Półwysep Iberyjski z Marokiem. Projekt, nad którym pracuje się już od ponad 40 lat, zyskuje nowe życie. Zobacz więcej >>
Rosnące rabaty, znikające rządowe dopłaty i imponujące wyniki sprzedaży aut elektrycznych – tak w skrócie wygląda europejski rynek motoryzacyjny na początku 2025 roku. Z najnowszego raportu JATO Dynamics wynika, że producenci muszą wykazywać się niezwykłą elastycznością, aby sprostać szybko zmieniającym się warunkom. Zobacz więcej >>
Sprzedaż Tesli w kwietniu 2025 roku wyraźnie spadła – i to zarówno w Europie, jak i w Chinach. Dane mówią jednoznacznie: europejski rynek EV coraz częściej wybiera inne marki, a klienci zrażeni są nie tylko ofertą, ale i postawą Elona Muska. Zobacz więcej >>
Rok 2025 to kolejny przełom dla elektromobilności, szczególnie na Wyspach Brytyjskich. Ponad 20% nowych samochodów sprzedanych w UK to elektryki (BEV), co potwierdza, że auta z wtyczką przestały być niszową alternatywą, a stały się realną odpowiedzią na potrzeby współczesnych kierowców. Zobacz więcej >>
Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60.
Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>