Tesla wydała nowy komunikat serwisowy, próbując rozwiązać problem wnikania wody, który pojawia się w crossoverach Model Y z lat 2020-2023 zbudowanych w fabrykach Fremont i Austin Gigafactories. Dokument (SB-23-10-003) jest datowany na 27 kwietnia 2023 r. i mówi, że "woda mogła wyciec do wnętrza bagażnika przez tylną klapę", a rozwiązanie problemu opisano w następujący sposób: Należy sprawdzić wnętrze bagażnika pod kątem wycieków wody, które przedostały się przez uszczelki. Jeśli taki objaw występuje, ponownie uszczelnić klapę bagażnika
Procedura ta jest skierowana do techników serwisowych i wygląda na to, że czas potrzebny na wykonanie naprawy wynosi niecałe 2 godziny, zgodnie z regulaminem serwisu. Chociaż instrukcje dotyczące naprawy nie są szczegółowe, patrząc na listę wymaganych części, wydaje się, że Tesla wymieni uszczelki dwustronnych kołków lampy drzwi tyłu nadwozia i uszczelki złącza lampy drzwi tyłu nadwozia, a także użyje hybrydowego polimeru Loctite i szczeliwa, aby zapobiec dalszym wyciekom.
Według Drive Tesla Canada, amerykańska firma EV była świadoma tego problemu od jakiegoś czasu, ale niektórzy właściciele, którzy udali się do serwisu swoich pojazdów za pierwszym razem, musieli wrócić po kilku tygodniach lub miesiącach, ponieważ problem powrócił. Teraz wygląda na to, że Tesla użyje innego uszczelniacza, aby zapobiec ponownemu pojawieniu się problemu. Właściciele Modelu Y mogą stwierdzić, czy mają problem opisany w najnowszym newsletterze serwisowym, jeśli zauważą wodę na uszczelkach wokół bagażnika lub w bagażniku. W niektórych przypadkach woda może nawet wydostawać się z otworów samej klapy bagażnika, jak pokazano na poniższym filmie.
Wizyta serwisowa powinna tym razem trwale naprawić problem, a Tesla twierdzi, że naprawy można dokonać w centrum serwisowym
Wraz z dynamicznym rozwojem rynku elektrycznych furgonetek, miasta Europy przygotowują się na wprowadzenie stref wolnych od emisji spalin do 2030 roku. Produkcja pojazdów elektrycznych szybko rośnie, a eksperci prognozują, że już wkrótce ich liczba przewyższy tradycyjne modele spalinowe. Zobacz więcej >>
Rozwój infrastruktury dla pojazdów elektrycznych w Polsce napotyka na liczne bariery, które znacząco wpływają na tempo i efektywność wprowadzania zeroemisyjnego transportu. Z raportu Polskiego Stowarzyszenia Nowej Mobilności (PSNM) oraz Volvo Cars Poland wynika, że różnice w kosztach dzierżawy terenów pod stacje ładowania oraz przewlekłe procedury administracyjne to główne czynniki opóźniające rozwój tej kluczowej infrastruktury. Zobacz więcej >>
Orlen Charge wprowadził promocyjne stawki na ładowanie samochodów elektrycznych, które obowiązują od 28 października do 10 listopada 2023 roku. Zniżki te mogą szczególnie ucieszyć kierowców planujących listopadowe podróże związane z Dniem Wszystkich Świętych oraz długim weekendem. Zobacz więcej >>
Ford, jako jeden z liderów rynku motoryzacyjnego, zdecydował się na znaczącą zmianę w produkcji baterii do swoich pojazdów elektrycznych. W 2025 roku Mustang Mach-E będzie wyposażany w akumulatory produkowane nie pod Wrocławiem, ale w stanie Michigan. Zobacz więcej >>
Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>