Według najnowszych doniesień, dzięki akumulatorom od firmy BYD nowa Tesla Model Y ładuje się znacznie szybciej, niż poprzednie modele. Nowy Model Y rozpoczął produkcję w Gigafactory Berlin niedawno, ale już teraz entuzjaści Tesli dostrzegają kilka interesujących różnic. Jedną z najbardziej znaczących jest to, że nowe ogniwa BYD zdają się utrzymywać szczytową prędkość ładowania znacznie dłużej!
Model Y z nowymi ogniwami BYD osiąga podobną maksymalną prędkość ładowania, co starszy Model Y z ogniwami CATL LFP, wyprodukowanymi w Gigafactory Berlin, jednak nowe ogniwa utrzymują wysoką prędkość ładowania nawet przy wyższym poziomie naładowania, co przekłada się na krótszy całkowity czas ładowania. Nowy Model Y jest w stanie utrzymać moc ładowania na poziomie 170 kW przy 50% naładowania i 100 kW przy około 70% naładowania. W większości przypadków pozwoli to na naładowanie pojazdu do 80% w mniej niż 30 minut.
Zmiana akumulatora eliminuje również jedną z głównych wad ogniw LFP. Potencjalni nabywcy będą mogli liczyć teraz na lepszą wydajność w warunkach niskich temperatur, które w przeszłości były problematyczne dla ogniw LFP. Kierowcy Tesli mogą odetchnąć więc z ulgą - odtąd zima nie będzie im straszna!