Pojazdy elektryczne zmieniły wiele rzeczy, odkąd stały się głównym trendem, a wyścigi na torach są jedną z nich. Mamy teraz sześciomiejscowego crossovera, takiego jak Tesla Model X Plaid, który jest w stanie przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 2,5 sekundy i pokonać 400 metrów w 9,9 sekundy, co jest oczywiście niedorzeczne. Tesle stały się najgorszym koszmarem dla samochodów wyczynowych na drag stripie, a wideo, które dziś pokazujemy, ilustruje to aż za dobrze. Pamiętaj, że mówimy o zwykłym Modelu Y, który stanął w jednej linii ze starszym SUV-em Mercedes-AMG GLE podczas wyścigów drag racing w Las Vegas na początku tego miesiąca. Opublikowany na kanale Wheels Plus YouTube film pokazuje, jak Tesla przekroczyła linię, gdy kierowcy przygotowywali się do rozpoczęcia wyścigu, więc Model Y nieco się cofnął, aby umożliwić równe szanse.
Jednak kierowca Tesli w jakiś sposób zapomniał przełączyć samochód w tryb jazdy, a kiedy światła zmieniły się na zielone, pojechał do tyłu. Szybko zdał sobie sprawę z błędu i naprawił go, ale do tego czasu Mercedes był już trzy długości samochodu przed nim. W tym momencie zrobiło się naprawdę ciekawie, ponieważ Model Y zaczął odrabiać straty, dobrze wykorzystując swój natychmiastowy moment obrotowy. Co szokujące, Tesla zdołała dogonić Mercedesa, a nawet wyprzedzić go tuż przed metą, ku niedowierzaniu tłumu podczas wyświetlania wyników.
Mówiąc o liczbach, czas pokonania 400 metrów wynoszący 13,65 sekundy przy prędkości 200 km/h - w porównaniu do 14,33 sekundy Mercedesa - nie jest czymś, o czym można by pisać, ale biorąc pod uwagę, że Model Y na filmie faktycznie rozpoczął wyścig jadąc w przeciwnym kierunku, jest to świetny wynik. W tym samym filmie możemy zobaczyć, jak Model Y walczy z innym niemieckim SUV-em o osiągach, Porsche Cayenne. Tym razem kierowca Tesli dobrze wystartował, a napędzany gazem SUV nie miał szans.
Przez ostatni rok ulice Kolonii stały się poligonem dla jednego z najciekawszych projektów miejskiej elektromobilności w Europie. Rheinmetall – znany głównie z sektora zbrojeniowego – pokazał, że jego technologie świetnie sprawdzają się także… w chodniku. Zobacz więcej >>
Rosnące rabaty, znikające rządowe dopłaty i imponujące wyniki sprzedaży aut elektrycznych – tak w skrócie wygląda europejski rynek motoryzacyjny na początku 2025 roku. Z najnowszego raportu JATO Dynamics wynika, że producenci muszą wykazywać się niezwykłą elastycznością, aby sprostać szybko zmieniającym się warunkom. Zobacz więcej >>
Czy już wkrótce pojedziemy samochodem z Europy do Afryki? Hiszpania znów rozważa budowę tunelu pod Cieśniną Gibraltarską, który połączyłby Półwysep Iberyjski z Marokiem. Projekt, nad którym pracuje się już od ponad 40 lat, zyskuje nowe życie. Zobacz więcej >>
Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60.
Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>