Pojazdy elektryczne zmieniły wiele rzeczy, odkąd stały się głównym trendem, a wyścigi na torach są jedną z nich. Mamy teraz sześciomiejscowego crossovera, takiego jak Tesla Model X Plaid, który jest w stanie przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 2,5 sekundy i pokonać 400 metrów w 9,9 sekundy, co jest oczywiście niedorzeczne. Tesle stały się najgorszym koszmarem dla samochodów wyczynowych na drag stripie, a wideo, które dziś pokazujemy, ilustruje to aż za dobrze. Pamiętaj, że mówimy o zwykłym Modelu Y, który stanął w jednej linii ze starszym SUV-em Mercedes-AMG GLE podczas wyścigów drag racing w Las Vegas na początku tego miesiąca. Opublikowany na kanale Wheels Plus YouTube film pokazuje, jak Tesla przekroczyła linię, gdy kierowcy przygotowywali się do rozpoczęcia wyścigu, więc Model Y nieco się cofnął, aby umożliwić równe szanse.
Jednak kierowca Tesli w jakiś sposób zapomniał przełączyć samochód w tryb jazdy, a kiedy światła zmieniły się na zielone, pojechał do tyłu. Szybko zdał sobie sprawę z błędu i naprawił go, ale do tego czasu Mercedes był już trzy długości samochodu przed nim. W tym momencie zrobiło się naprawdę ciekawie, ponieważ Model Y zaczął odrabiać straty, dobrze wykorzystując swój natychmiastowy moment obrotowy. Co szokujące, Tesla zdołała dogonić Mercedesa, a nawet wyprzedzić go tuż przed metą, ku niedowierzaniu tłumu podczas wyświetlania wyników.
Mówiąc o liczbach, czas pokonania 400 metrów wynoszący 13,65 sekundy przy prędkości 200 km/h - w porównaniu do 14,33 sekundy Mercedesa - nie jest czymś, o czym można by pisać, ale biorąc pod uwagę, że Model Y na filmie faktycznie rozpoczął wyścig jadąc w przeciwnym kierunku, jest to świetny wynik. W tym samym filmie możemy zobaczyć, jak Model Y walczy z innym niemieckim SUV-em o osiągach, Porsche Cayenne. Tym razem kierowca Tesli dobrze wystartował, a napędzany gazem SUV nie miał szans.
Orlen Charge wprowadził promocyjne stawki na ładowanie samochodów elektrycznych, które obowiązują od 28 października do 10 listopada 2023 roku. Zniżki te mogą szczególnie ucieszyć kierowców planujących listopadowe podróże związane z Dniem Wszystkich Świętych oraz długim weekendem. Zobacz więcej >>
ORLEN Deutschland GmbH, spółka zależna PKN Orlen, rozpoczęła budowę nowoczesnego parku ładowania pojazdów elektrycznych w Elmshorn, w Niemczech. Jest to część strategii firmy mającej na celu rozwój infrastruktury elektromobilności nie tylko u naszego zachodniego sąsiada, ale także w Polsce. Zobacz więcej >>
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) ogłosił rozpoczęcie konsultacji społecznych dotyczących nowego programu wsparcia dla nabywców samochodów elektrycznych. Program „Mój elektryk 2.0” ma na celu zwiększenie dostępności pojazdów zeroemisyjnych, oferując atrakcyjniejsze warunki dotacji niż dotychczasowy system. Zobacz więcej >>
Dodge zapowiedział nową generację elektrycznego Chargera, który będzie wyposażony w zaawansowane baterie solid state. Ten innowacyjny krok jest wynikiem współpracy z firmą Factorial, liderem w dziedzinie technologii stałego elektrolitu. Zobacz więcej >>
Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>