Tesla po raz kolejny w obliczu pozwu zbiorowego.

Tesla po raz kolejny w obliczu pozwu zbiorowego.
16.05.2023 16:00
Tesla stoi w obliczu pozwu zbiorowego od grupy amerykańskich właścicieli w sprawie automatycznych aktualizacji oprogramowania, które podobno zmniejszały zasięg jazdy lub powodowały awarie baterii. Właściciele starszych modeli Tesli Model S i Model X EV złożyli 12 maja w Kalifornii proponowany pozew zbiorowy, twierdząc, że aktualizacje Tesli i ich skutki naruszają prawo stanowe i federalne, ponieważ mogą zmniejszyć zasięg jazdy nawet o 20 procent i mogą wymagać od niektórych właścicieli wymiany baterii, co wiąże się z kosztem 15 000 dolarów.
Złożony w Sądzie Okręgowym USA w San Francisco pozew argumentuje, że pojazdy Tesla są "chronionymi komputerami" zgodnie z definicją przedstawioną w Computer Fraud and Abuse Act, i że automatyczne aktualizacje oprogramowania naruszają prawa konsumentów zgodnie z ustawą. Pozew twierdzi również, że aktualizacje Tesli i ich skutki naruszają kalifornijską ustawę o nieuczciwej konkurencji oraz ustawę o środkach ochrony prawnej konsumentów. "Właściciele i leasingodawcy Tesli są w wyjątkowy sposób zdani na łaskę producenta ich samochodów, a Tesla narzuca aktualizacje oprogramowania bez zgody za każdym razem, gdy ich pojazd jest podłączony do Wi-Fi" - powiedział Steve Berman, adwokat z Hagens Berman reprezentujący właścicieli i leasingodawców Tesli w pozwie, według Reutersa.
Adwokaci właścicieli mówią również, że producenci samochodów zazwyczaj powiadamiają klientów, gdy chcą przeprowadzić aktualizację oprogramowania, ale Tesla może przeprowadzić automatyczne aktualizacje, gdy tylko pojazd jest podłączony do Wi-Fi, bez powiadamiania klientów. Według pozwu, niektórzy właściciele Tesli zapłacili osobom trzecim $500-$750, aby odwrócić aktualizacje oprogramowania związane z bateriami, które zmniejszają zasięg jazdy ich pojazdów.Adwokaci twierdzą, że właścicielom Modelu S i Modelu X oraz leasingodawcom, którzy doświadczyli zmniejszenia pojemności baterii po aktualizacji oprogramowania, Tesla odmawia zwrotu kosztów. Niektórzy z właścicieli donoszą, że producent powiedział im, że muszą mieć wymienioną baterię, przy czym Tesla żąda aż 15000 dolarów za nową baterię.
To nie pierwszy raz, gdy producent EV staje w obliczu pozwu w tej samej sprawie. W lipcu 2021 roku firma zgodziła się zapłacić 1,9 miliona dolarów, aby rozstrzygnąć roszczenia aktualizacja oprogramowania tymczasowo zmniejszyła maksymalne napięcie baterii w 1,743 Modelach S. Około 400 tys. dolarów z całej sumy stanowiły honoraria i wydatki adwokatów. Właściciele pojazdów otrzymali po 625 dolarów, co sąd zrównał z "wielokrotną proporcjonalną wartością tymczasowo obniżonego maksymalnego napięcia."
Autor: Karolina
Źródło: insideevs
|
Tagi:

Warto przeczytać

🇵🇱 Polski debiut Exlantix – Chery nie zwalnia tempa! 🚗⚡

🇵🇱 Polski debiut Exlantix – Chery nie zwalnia tempa! 🚗⚡

Chiński koncern Chery wkracza na polski rynek z kolejną marką – Exlantix. Po sukcesach Omoda i Jaecoo oraz zapowiedziach Tiggo 7 i 8, przyszedł czas na submarkę klasy premium, która zadebiutuje jeszcze tej jesieni. Zobacz więcej >>
5000 elektrycznych vanów Mercedesa zasili flotę Amazona

5000 elektrycznych vanów Mercedesa zasili flotę Amazona

Amazon stawia na elektromobilność na wielką skalę. Do jego sieci dostawczej trafi niemal 5000 bezemisyjnych vanów Mercedes-Benz – modeli eSprinter i eVito. Zobacz więcej >>
Autonomia poziomu 4? Jeszcze nie, ale Huawei robi duży krok

Autonomia poziomu 4? Jeszcze nie, ale Huawei robi duży krok

Huawei zapowiada na wrzesień 2025 aktualizację do nowego systemu jazdy autonomicznej ADS 4.0. Choć w sieci pojawiły się głosy o poziomie autonomii 4, producent studzi emocje – w rzeczywistości chodzi raczej o poziom 3, i to wyłącznie na autostradach. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane