Tesla po raz kolejny w obliczu pozwu zbiorowego.

Tesla po raz kolejny w obliczu pozwu zbiorowego.
16.05.2023 16:00
Tesla stoi w obliczu pozwu zbiorowego od grupy amerykańskich właścicieli w sprawie automatycznych aktualizacji oprogramowania, które podobno zmniejszały zasięg jazdy lub powodowały awarie baterii. Właściciele starszych modeli Tesli Model S i Model X EV złożyli 12 maja w Kalifornii proponowany pozew zbiorowy, twierdząc, że aktualizacje Tesli i ich skutki naruszają prawo stanowe i federalne, ponieważ mogą zmniejszyć zasięg jazdy nawet o 20 procent i mogą wymagać od niektórych właścicieli wymiany baterii, co wiąże się z kosztem 15 000 dolarów.
Złożony w Sądzie Okręgowym USA w San Francisco pozew argumentuje, że pojazdy Tesla są "chronionymi komputerami" zgodnie z definicją przedstawioną w Computer Fraud and Abuse Act, i że automatyczne aktualizacje oprogramowania naruszają prawa konsumentów zgodnie z ustawą. Pozew twierdzi również, że aktualizacje Tesli i ich skutki naruszają kalifornijską ustawę o nieuczciwej konkurencji oraz ustawę o środkach ochrony prawnej konsumentów. "Właściciele i leasingodawcy Tesli są w wyjątkowy sposób zdani na łaskę producenta ich samochodów, a Tesla narzuca aktualizacje oprogramowania bez zgody za każdym razem, gdy ich pojazd jest podłączony do Wi-Fi" - powiedział Steve Berman, adwokat z Hagens Berman reprezentujący właścicieli i leasingodawców Tesli w pozwie, według Reutersa.
Adwokaci właścicieli mówią również, że producenci samochodów zazwyczaj powiadamiają klientów, gdy chcą przeprowadzić aktualizację oprogramowania, ale Tesla może przeprowadzić automatyczne aktualizacje, gdy tylko pojazd jest podłączony do Wi-Fi, bez powiadamiania klientów. Według pozwu, niektórzy właściciele Tesli zapłacili osobom trzecim $500-$750, aby odwrócić aktualizacje oprogramowania związane z bateriami, które zmniejszają zasięg jazdy ich pojazdów.Adwokaci twierdzą, że właścicielom Modelu S i Modelu X oraz leasingodawcom, którzy doświadczyli zmniejszenia pojemności baterii po aktualizacji oprogramowania, Tesla odmawia zwrotu kosztów. Niektórzy z właścicieli donoszą, że producent powiedział im, że muszą mieć wymienioną baterię, przy czym Tesla żąda aż 15000 dolarów za nową baterię.
To nie pierwszy raz, gdy producent EV staje w obliczu pozwu w tej samej sprawie. W lipcu 2021 roku firma zgodziła się zapłacić 1,9 miliona dolarów, aby rozstrzygnąć roszczenia aktualizacja oprogramowania tymczasowo zmniejszyła maksymalne napięcie baterii w 1,743 Modelach S. Około 400 tys. dolarów z całej sumy stanowiły honoraria i wydatki adwokatów. Właściciele pojazdów otrzymali po 625 dolarów, co sąd zrównał z "wielokrotną proporcjonalną wartością tymczasowo obniżonego maksymalnego napięcia."
Autor: Karolina
Źródło: insideevs
|
Tagi:

Warto przeczytać

Nowelizacja Ustawy o Elektromobilności – Krok Naprzód czy Kolejny Niedoskonały Projekt?

Nowelizacja Ustawy o Elektromobilności – Krok Naprzód czy Kolejny Niedoskonały Projekt?

Rada Ministrów podjęła decyzję o przyjęciu trzeciej nowelizacji Ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, co ma pomóc realizować cele Krajowego Planu Odbudowy (KPO) z 2021 roku. Choć wdrażanie nowych przepisów można uznać za sukces na poziomie strategicznym, szczegółowe regulacje ujawniają luki i niedociągnięcia, które mogą utrudnić osiągnięcie zamierzonych celów. Zobacz więcej >>
Infrastruktura ładowania pojazdów elektrycznych w Polsce: aktualne wyzwania i kierunki rozwoju

Infrastruktura ładowania pojazdów elektrycznych w Polsce: aktualne wyzwania i kierunki rozwoju

Rozwój infrastruktury dla pojazdów elektrycznych w Polsce napotyka na liczne bariery, które znacząco wpływają na tempo i efektywność wprowadzania zeroemisyjnego transportu. Z raportu Polskiego Stowarzyszenia Nowej Mobilności (PSNM) oraz Volvo Cars Poland wynika, że różnice w kosztach dzierżawy terenów pod stacje ładowania oraz przewlekłe procedury administracyjne to główne czynniki opóźniające rozwój tej kluczowej infrastruktury. Zobacz więcej >>
ORLEN Deutschland buduje nowoczesny park ładowania w Elmshorn

ORLEN Deutschland buduje nowoczesny park ładowania w Elmshorn

ORLEN Deutschland GmbH, spółka zależna PKN Orlen, rozpoczęła budowę nowoczesnego parku ładowania pojazdów elektrycznych w Elmshorn, w Niemczech. Jest to część strategii firmy mającej na celu rozwój infrastruktury elektromobilności nie tylko u naszego zachodniego sąsiada, ale także w Polsce. Zobacz więcej >>
Opony zimowe do samochodów elektrycznych – jak wybrać i dlaczego warto?

Opony zimowe do samochodów elektrycznych – jak wybrać i dlaczego warto?

Wraz z rosnącą popularnością samochodów elektrycznych na polskich drogach pojawia się coraz większa potrzeba specjalistycznych opon zimowych, które zapewnią bezpieczeństwo i poprawią efektywność jazdy w trudnych warunkach. Elektryki wymagają bowiem opon dostosowanych do specyficznych potrzeb, takich jak wyższy moment obrotowy czy większa masa pojazdu. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane