Tesla po raz kolejny w obliczu pozwu zbiorowego.

Tesla po raz kolejny w obliczu pozwu zbiorowego.
16.05.2023 16:00
Tesla stoi w obliczu pozwu zbiorowego od grupy amerykańskich właścicieli w sprawie automatycznych aktualizacji oprogramowania, które podobno zmniejszały zasięg jazdy lub powodowały awarie baterii. Właściciele starszych modeli Tesli Model S i Model X EV złożyli 12 maja w Kalifornii proponowany pozew zbiorowy, twierdząc, że aktualizacje Tesli i ich skutki naruszają prawo stanowe i federalne, ponieważ mogą zmniejszyć zasięg jazdy nawet o 20 procent i mogą wymagać od niektórych właścicieli wymiany baterii, co wiąże się z kosztem 15 000 dolarów.
Złożony w Sądzie Okręgowym USA w San Francisco pozew argumentuje, że pojazdy Tesla są "chronionymi komputerami" zgodnie z definicją przedstawioną w Computer Fraud and Abuse Act, i że automatyczne aktualizacje oprogramowania naruszają prawa konsumentów zgodnie z ustawą. Pozew twierdzi również, że aktualizacje Tesli i ich skutki naruszają kalifornijską ustawę o nieuczciwej konkurencji oraz ustawę o środkach ochrony prawnej konsumentów. "Właściciele i leasingodawcy Tesli są w wyjątkowy sposób zdani na łaskę producenta ich samochodów, a Tesla narzuca aktualizacje oprogramowania bez zgody za każdym razem, gdy ich pojazd jest podłączony do Wi-Fi" - powiedział Steve Berman, adwokat z Hagens Berman reprezentujący właścicieli i leasingodawców Tesli w pozwie, według Reutersa.
Adwokaci właścicieli mówią również, że producenci samochodów zazwyczaj powiadamiają klientów, gdy chcą przeprowadzić aktualizację oprogramowania, ale Tesla może przeprowadzić automatyczne aktualizacje, gdy tylko pojazd jest podłączony do Wi-Fi, bez powiadamiania klientów. Według pozwu, niektórzy właściciele Tesli zapłacili osobom trzecim $500-$750, aby odwrócić aktualizacje oprogramowania związane z bateriami, które zmniejszają zasięg jazdy ich pojazdów.Adwokaci twierdzą, że właścicielom Modelu S i Modelu X oraz leasingodawcom, którzy doświadczyli zmniejszenia pojemności baterii po aktualizacji oprogramowania, Tesla odmawia zwrotu kosztów. Niektórzy z właścicieli donoszą, że producent powiedział im, że muszą mieć wymienioną baterię, przy czym Tesla żąda aż 15000 dolarów za nową baterię.
To nie pierwszy raz, gdy producent EV staje w obliczu pozwu w tej samej sprawie. W lipcu 2021 roku firma zgodziła się zapłacić 1,9 miliona dolarów, aby rozstrzygnąć roszczenia aktualizacja oprogramowania tymczasowo zmniejszyła maksymalne napięcie baterii w 1,743 Modelach S. Około 400 tys. dolarów z całej sumy stanowiły honoraria i wydatki adwokatów. Właściciele pojazdów otrzymali po 625 dolarów, co sąd zrównał z "wielokrotną proporcjonalną wartością tymczasowo obniżonego maksymalnego napięcia."
Autor: Karolina
Źródło: insideevs
|
Tagi:

Warto przeczytać

Tesla Robotaxi: Nowa Era Autonomicznych Przewozów

Tesla Robotaxi: Nowa Era Autonomicznych Przewozów

Od końca sierpnia, na ulicach San Francisco, w Rejonie Zatoki oraz w okolicach studia Warner Bros w Burbank, zauważono zwiększoną aktywność samochodów Tesli. Informację tę przekazał haker Green na platformie X (dawniej Twitter), co wywołało liczne spekulacje na temat nadchodzącej premiery nowej usługi autonomicznych taksówek od Tesli. Zobacz więcej >>
Nowy Program Poleceń Tesli oraz Nowości na Rynku Chińskim: Czy Tesla Model Y Zaskoczy Europejczyków?

Nowy Program Poleceń Tesli oraz Nowości na Rynku Chińskim: Czy Tesla Model Y Zaskoczy Europejczyków?

Tesla, jako lider w branży elektrycznych samochodów, nie przestaje zaskakiwać zarówno innowacjami technologicznymi, jak i strategią marketingową. W kwietniu 2024 roku zakończyła się poprzednia edycja programu poleceń Tesli, który cieszył się dużym zainteresowaniem. Zobacz więcej >>
Aktualizacja cen ładowania samochodów elektrycznych na sierpień 2024: Co się zmieniło?

Aktualizacja cen ładowania samochodów elektrycznych na sierpień 2024: Co się zmieniło?

Sierpień 2024 roku przyniósł nowe informacje na temat kosztów ładowania samochodów elektrycznych w Polsce. Choć większość operatorów zdecydowała się na utrzymanie cen z początku roku, kilka wartych uwagi zmian wpłynęło na rynkowy krajobraz. Zobacz więcej >>
Elektryczny hatchback Mona M03: Najtańszy model Xpeng

Elektryczny hatchback Mona M03: Najtańszy model Xpeng

Chiński producent samochodów elektrycznych Xpeng wprowadza na rynek swój najnowszy model – elektrycznego hatchbacka Mona M03, który ma stać się najtańszym pojazdem w ofercie firmy. Z ceną startową wynoszącą około 15 000 euro (ok. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane