YouTuber B is for Build najpierw chciał zobaczyć, ile części można usunąć z amerykańskiego pojazdu elektrycznego, zanim zauważy, że coś jest nie tak, i chociaż na ekranie pojawiło się kilka komunikatów o błędach dotyczących niezapiętych pasów bezpieczeństwa i niedziałającego autopilota, nadal jeździł dobrze. Teraz, w najnowszym filmie z serii, Chris (który jest właścicielem i prowadzi kanał B is for Build na YouTube) i jego koledzy wycięli prawie wszystko, co było dodatkową wagą w Modelu 3 i chcieli zobaczyć, o ile szybciej może przyspieszyć, w porównaniu do sytuacji, gdy był jeszcze w pełni zmontowany.
Jak widać na filmie, zespół wzniósł się na wyższy poziom, pozostawiając na miejscu tylko fotel kierowcy i część słupka B, który podtrzymuje pas bezpieczeństwa po stronie kierowcy. Wszystko, od drzwi, maski i zderzaków po światła i wykończenie wnętrza, zostało usunięte, aby uczynić go tak lekkim, jak to tylko możliwe. Jest to filozofia, która dobrze sprawdziła się w przypadku marek takich jak Lotus i Caterham, które słyną z tworzenia niezwykle lekkich pojazdów, które bardzo dobrze się prowadzą i oferują dużo zabawy, nawet jeśli nie mają dużej mocy.
Ale Model 3 Performance ma mnóstwo mocy - Tesla nie reklamuje, ile ma koni mechanicznych, ale to wystarczy, aby rozpędzić go do 100 km na godzinę w 3,1 sekundy i do prędkości maksymalnej 162 km na godzinę, zgodnie z oficjalną specyfikacją. W swoim własnym teście chłopaki z B is for Build zdołali przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 3,56 sekundy z samochodem w oryginalnej formie, podczas gdy okrojona wersja była o ponad sekundę szybsza, osiągając 100 km/h w 2,46 sekundy. To prawie tak szybko, jak teoretyczne 1,9 sekundy opóźnionej Tesli Roadster.
Sprzedaż Tesli w kwietniu 2025 roku wyraźnie spadła – i to zarówno w Europie, jak i w Chinach. Dane mówią jednoznacznie: europejski rynek EV coraz częściej wybiera inne marki, a klienci zrażeni są nie tylko ofertą, ale i postawą Elona Muska. Zobacz więcej >>
Rosnące rabaty, znikające rządowe dopłaty i imponujące wyniki sprzedaży aut elektrycznych – tak w skrócie wygląda europejski rynek motoryzacyjny na początku 2025 roku. Z najnowszego raportu JATO Dynamics wynika, że producenci muszą wykazywać się niezwykłą elastycznością, aby sprostać szybko zmieniającym się warunkom. Zobacz więcej >>
Czy już wkrótce pojedziemy samochodem z Europy do Afryki? Hiszpania znów rozważa budowę tunelu pod Cieśniną Gibraltarską, który połączyłby Półwysep Iberyjski z Marokiem. Projekt, nad którym pracuje się już od ponad 40 lat, zyskuje nowe życie. Zobacz więcej >>
Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60.
Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>