YouTuber B is for Build najpierw chciał zobaczyć, ile części można usunąć z amerykańskiego pojazdu elektrycznego, zanim zauważy, że coś jest nie tak, i chociaż na ekranie pojawiło się kilka komunikatów o błędach dotyczących niezapiętych pasów bezpieczeństwa i niedziałającego autopilota, nadal jeździł dobrze. Teraz, w najnowszym filmie z serii, Chris (który jest właścicielem i prowadzi kanał B is for Build na YouTube) i jego koledzy wycięli prawie wszystko, co było dodatkową wagą w Modelu 3 i chcieli zobaczyć, o ile szybciej może przyspieszyć, w porównaniu do sytuacji, gdy był jeszcze w pełni zmontowany.
Jak widać na filmie, zespół wzniósł się na wyższy poziom, pozostawiając na miejscu tylko fotel kierowcy i część słupka B, który podtrzymuje pas bezpieczeństwa po stronie kierowcy. Wszystko, od drzwi, maski i zderzaków po światła i wykończenie wnętrza, zostało usunięte, aby uczynić go tak lekkim, jak to tylko możliwe. Jest to filozofia, która dobrze sprawdziła się w przypadku marek takich jak Lotus i Caterham, które słyną z tworzenia niezwykle lekkich pojazdów, które bardzo dobrze się prowadzą i oferują dużo zabawy, nawet jeśli nie mają dużej mocy.
Ale Model 3 Performance ma mnóstwo mocy - Tesla nie reklamuje, ile ma koni mechanicznych, ale to wystarczy, aby rozpędzić go do 100 km na godzinę w 3,1 sekundy i do prędkości maksymalnej 162 km na godzinę, zgodnie z oficjalną specyfikacją. W swoim własnym teście chłopaki z B is for Build zdołali przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 3,56 sekundy z samochodem w oryginalnej formie, podczas gdy okrojona wersja była o ponad sekundę szybsza, osiągając 100 km/h w 2,46 sekundy. To prawie tak szybko, jak teoretyczne 1,9 sekundy opóźnionej Tesli Roadster.
Na pierwszy rzut oka wyglądają jak samochody elektryczne – mają gniazdko do ładowania, niskie wskaźniki emisji w papierach i obietnicę ekologicznej jazdy. Ale najnowszy raport Transport & Environment (T&E) „Smoke screen: the growing PHEV emissions scandal” ujawnia, że w rzeczywistości wiele hybryd plug-in to „wilki w owczej skórze”. Zobacz więcej >>
Chińska marka Arcfox, należąca do koncernu BAIC, prezentuje model T1, czyli kompaktowy samochód elektryczny, który swoją ceną może zrewolucjonizować rynek. W Chinach jego podstawowa wersja kosztuje równowartość 7,5 tys. Zobacz więcej >>
Lotnictwo stoi dziś przed największym wyzwaniem w swojej historii – redukcją emisji CO₂. To właśnie w tym obszarze polski koncern ORLEN stawia mocny krok naprzód, inwestując w brytyjski start-up OXCCU, który opracował technologię pozwalającą zamieniać zielony wodór i wychwycony z atmosfery dwutlenek węgla w syntetyczne paliwo lotnicze e-SAF. Zobacz więcej >>
Na wschodnim Mazowszu, w okolicach Siedlec, powstał wyjątkowy, 900-metrowy odcinek autostrady A2, który może odmienić polskie drogownictwo. To pierwszy w kraju fragment drogi wykonany z dwuwarstwowego betonu opartego na dwóch rodzajach niskoemisyjnych cementów – CEM II i CEM III. Zobacz więcej >>
Tesla kontynuuje dynamiczny rozwój swojej sieci szybkich ładowarek Supercharger, a wraz z tym procesem pojawia się nowa aktualizacja mapy, która prezentuje zarówno istniejące stacje, jak i te w fazie rozwoju. Dodatkowo, na stronie producenta uruchomiono kolejną rundę głosowania, w której użytkownicy mogą wskazać miejsca, gdzie ich zdaniem powinny zostać zainstalowane nowe ładowarki. Zobacz więcej >>
Wraz z najnowszą aktualizacją oprogramowania Tesli, użytkownicy Modelu Y o napędzie na tył i mniejszej baterii w Europie zyskali nową funkcję – adaptacyjne reflektory. Jednakże, w związku z obniżką cen tych modeli, pojawiły się pytania dotyczące różnic między wariantami, zwłaszcza w kontekście rodzaju zastosowanych ogniw baterii. Zobacz więcej >>
Na chińskim rynku pojawił się nowy gracz, Zeekr 007, model marki Zeekr, będącej częścią koncernu Geely. To elektryczne auto debiutuje nie tylko ze swoimi zaawansowanymi funkcjami, ale również z nietypową reklamą, gdzie pierwsze dziesięć sekund filmu to prezentacja gamy modelowej Tesli. Zobacz więcej >>
W ostatnich dniach roku Polacy zyskali dwie nowe, potężne stacje ładowania dla samochodów elektrycznych. Pierwsza z nich, Ionity Radomsko, została uruchomiona na terenie Portu Radomsko, będącego doskonałym miejscem postojowym w podróży między Górnym Śląskiem a Warszawą. Zobacz więcej >>