YouTuber Alex Guberman, bardziej znany jako E For Electric, niedawno zwrócił swojego Volkswagena ID.4 na rok przed zakończeniem leasingu. Guberman opowiedział szczegółowo o tym, dlaczego zdecydował się zwrócić swojego ID.4 wcześnie w filmie opublikowanym na jego kanale YouTube. Guberman po raz pierwszy opowiedział o tym, co przyciągnęło go do ID.4 w 2021 roku. Chociaż lubił jego wygląd i zasięg 400 kilometrów, kluczowym punktem sprzedaży była cena ID.4. Jego opłaty leasingowe wynosiły poniżej 1700 złotych miesięcznie, a nowi właściciele ID.4 otrzymali również trzy lata bezpłatnego ładowania Electrify America.
Było jednak kilka początkowych wad. Sterowanie głosowe i ogólnie interfejs użytkownika były słabej jakości i ogólnie nie robiły wrażenia. Tanie posunięcia, takie jak posiadanie tylko jednej pary przycisków do sterowania przednimi i tylnymi szybami, również frustrowały Gubermana. Zaledwie kilka tygodni po tym, jak Guberman odebrał swojego ID.4, całkowicie się zepsuł z powodu błędu systemu napędowego. Kolejne aktualizacje Over-The-Air były rzadkie i nie spełniły obietnic, a system informacyjno-rozrywkowy działał z opóźnieniem. Guberman mówił również o tym, jak Android Auto/Apple CarPlay potrzebował długiego oczekiwania na połączenie. Co więcej, dźwięk przestawał być odtwarzany w losowych momentach. Guberman był równie niezadowolony z aplikacji mobilnej Volkswagena, która jego zdaniem miała ograniczone funkcje i często nie łączyła się z jego samochodem.
Wkrótce po kolejnej awarii układu napędowego, Guberman zdecydował się na wcześniejszy zwrot pojazdu. I tak przeprowadzał się za granicę, więc jego decyzja o przedwczesnym zakończeniu leasingu ID.4 nie wynikała wyłącznie z tego, że był z niego niezadowolony. To powiedziawszy, Guberman doszedł do wniosku, że nie będzie tęsknił za crossoverem. Zauważył jednak, że był "pierwszym użytkownikiem" i że nowsi właściciele ID.4, z którymi rozmawiał, mieli mniej problemów.
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) ogłosił rozpoczęcie konsultacji społecznych dotyczących nowego programu wsparcia dla nabywców samochodów elektrycznych. Program „Mój elektryk 2.0” ma na celu zwiększenie dostępności pojazdów zeroemisyjnych, oferując atrakcyjniejsze warunki dotacji niż dotychczasowy system. Zobacz więcej >>
Dodge zapowiedział nową generację elektrycznego Chargera, który będzie wyposażony w zaawansowane baterie solid state. Ten innowacyjny krok jest wynikiem współpracy z firmą Factorial, liderem w dziedzinie technologii stałego elektrolitu. Zobacz więcej >>
Mercedes-Benz, znany z luksusu i innowacyjnych rozwiązań, wprowadza zmiany w cenniku swojej usługi ładowania pojazdów elektrycznych – Mercedes Me Charge. Zmiany te dotykają zarówno klientów indywidualnych, jak i biznesowych, co może wywołać mieszane reakcje wśród użytkowników elektrycznych modeli tej marki. Zobacz więcej >>
Ford, jako jeden z liderów rynku motoryzacyjnego, zdecydował się na znaczącą zmianę w produkcji baterii do swoich pojazdów elektrycznych. W 2025 roku Mustang Mach-E będzie wyposażany w akumulatory produkowane nie pod Wrocławiem, ale w stanie Michigan. Zobacz więcej >>
Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>