Ujawnione niedawno plany Toyoty dotyczące pojazdów elektrycznych obejmują baterie o zasięgu 1448 kilometrów.

Ujawnione niedawno plany Toyoty dotyczące pojazdów elektrycznych obejmują baterie o zasięgu 1448 kilometrów.
13.06.2023 15:30
W ciągu ostatnich 12 miesięcy Toyota znajdowała się pod ciągłym ostrzałem ekologów i akcjonariuszy z powodu opieszałego podejścia do elektryfikacji swojej oferty. Ale teraz walczy z ambitnym planem, który przewiduje pojazdy elektryczne o zasięgu ponad 965 kilometrów od 2026 roku i około 1448 kilometrów na jednym ładowaniu po 2028 roku. Nowo ujawnione plany japońskiego koncernu samochodowego wspominają, że pierwszy z pojazdów elektrycznych nowej generacji zadebiutuje w 2026 roku jako Lexus, wykorzystując akumulator litowo-jonowy nowej generacji, który oferuje ponad 965 kilometrów zasięgu na jednym ładowaniu, jak donosi Automotive News. Kolejny krok, zaplanowany na lata 2026-2027, obejmuje dwubiegunową baterię litowo-żelazowo-fosforanową, która może obniżyć koszty o 40 procent w porównaniu do poprzedniej iteracji, podczas gdy zaawansowana dwubiegunowa bateria litowo-żelazowa o 10% większym zasięgu ma wejść do produkcji w latach 2027-2028.
Dzięki tej technologii Toyota szacuje, że do 2030 roku wyprodukuje około 1,7 miliona pojazdów elektrycznych opartych na nowo opracowanej, specjalnie zaprojektowanej konstrukcji, która będzie korzystać z akumulatorów półprzewodnikowych od 2027 roku. Według japońskiej marki mogą one zwiększyć zasięg o 20 procent w porównaniu z pakietami litowo-jonowymi nowej generacji, podczas gdy zaawansowana bateria półprzewodnikowa, która ma pojawić się po 2028 roku, będzie w stanie zwiększyć zasięg o 50 procent, co da ponad 1448 km bezemisyjnej jazdy. Ale to nie wszystko, ponieważ Toyota chce wdrożyć technologie giga odlewów, aby uprościć i przyspieszyć produkcję pojazdów, czerpiąc inspirację z giga pras Tesli, i zamierza opracować ultra aerodynamiczne konstrukcje o współczynniku oporu powietrza poniżej 0,20 w ciągu najbliższych dwóch do trzech lat.
Wielopunktowy plan został przedstawiony przez najwyższe kierownictwo Toyoty po raz pierwszy w tym miesiącu w Centrum Technicznym Higashi-Fuji firmy pod hasłem "Zmieńmy przyszłość samochodów". Podczas prezentacji przedstawiciele firmy wskazali, że w przeciwieństwie do pozostawania w tyle, Toyota posiada zarówno technologię, jak i system produkcji niezbędny do dostarczania wiodących w branży pojazdów elektrycznych począwszy od 2026 roku. "Jesteśmy zdeterminowani, aby być światowym liderem w dziedzinie akumulatorów" - powiedział dyrektor ds. technologii Hiroki Nakajima. "Będziemy potrzebować różnych wariantów akumulatorów, tak jak mamy różne warianty silników. Ważne jest, aby baterie były kompatybilne z każdym modelem". Warto wspomnieć, że podczas gdy japoński producent samochodów chce znacznie poprawić swój ślad w zakresie pojazdów elektrycznych, w tym budować pojazdy bezemisyjne w Stanach Zjednoczonych od 2025 roku, będzie nadal rozwijać i produkować samochody z silnikami spalinowymi, a także pojazdy napędzane wodorem. Toyota ma obecnie tylko jeden pojazd elektryczny w sprzedaży w Stanach Zjednoczonych, crossover bZ4X, którego cena wywoławcza wynosi 42000 USD i oferuje szacowany przez EPA zasięg 405 kilometrów.
Autor: Karolina
Źródło: insideevs
|
Tagi:

Warto przeczytać

Fiat 500e: Nowa Platforma dla Przystępniejszej Ceny

Fiat 500e: Nowa Platforma dla Przystępniejszej Ceny

Fiat 500e, ikona miejskich ulic, szykuje się na kolejną odsłonę swojej historii. Tym razem, jednak, zmiany idą głębiej niż kiedykolwiek wcześniej. Zobacz więcej >>
Volvo kończy epokę silników Diesla po 45 latach

Volvo kończy epokę silników Diesla po 45 latach

W fabryce w Torslandzie, Szwecja, ostatni raz zjechało z taśmy montażowej Volvo XC90 z silnikiem Diesla, kładąc kres 45-letniej historii korzystania z tych jednostek napędowych. Pojazd ten będzie eksponowany w muzeum marki. Zobacz więcej >>
Rewolucja w cenach Tesli: Model 3 od 194 990 złotych!

Rewolucja w cenach Tesli: Model 3 od 194 990 złotych!

Tesla obniżyła ceny swoich pojazdów, co może być dobrą wiadomością dla miłośników elektrycznych samochodów. Teraz najtańszym modelem w ofercie producenta jest Tesla Model 3 Napęd na Tylne Koła / RWD po faceliftingu, dostępny od 194 990 złotych, a wariant z dużą baterią i dwoma silnikami, Long Range AWD, kosztuje dokładnie tyle samo, co Tesla Model Y LR AWD - 224 990 złotych. Zobacz więcej >>
KIELCE. Orlen stawia ostatnią ładowarkę 50 kW, obiecuje roaming i karty RFID

KIELCE. Orlen stawia ostatnią ładowarkę 50 kW, obiecuje roaming i karty RFID

Orlen stawia krok w przyszłość motoryzacji elektrycznej, instalując ostatnią ładowarkę 50 kW w Kielcach. Łukasz Kwiatkowski, menedżer z Orlenu, ujawnił na LinkedIn, że firma postawiła urządzenie marki Ekoenergetyka Axon FX o mocy 50 kW. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane