Tesla planuje przejęcie niemieckiego start-upu Wiferion i rozwój technologii bezprzewodowego ładowania! Czy to inwestycja warta nawet kilkudziesięciu milionów USD?

Tesla planuje przejęcie niemieckiego start-upu Wiferion i rozwój technologii bezprzewodowego ładowania! Czy to inwestycja warta nawet kilkudziesięciu milionów USD?
22.06.2023 16:50
Tesla jest zainteresowana zakupem niemieckiego startupu Wiferion, zajmującego się bezprzewodowym ładowaniem pojazdów elektrycznych. To wynik wskazań ze strony producenta, że może rozważać wprowadzenie własnej bezprzewodowej ładowarki EV.
W ostatnich latach wiele firm pracowało nad rozwojem bezprzewodowego ładowania pojazdów elektrycznych, ale technologia ta nie zdobyła jeszcze popularności. Wiążą się z nią pewne problemy. Po pierwsze, ładowanie bezprzewodowe nie jest tak wydajne jak tradycyjne ładowanie za pomocą kabla, choć w ostatnich latach powoli zaczyna się to zmieniać. Po drugie, jest to rozwiązanie znacznie droższe, gdyż wymaga osadzenia ładowarki w ziemi, zamiast prostego zamontowania jej na ścianie. Idąc dalej, problem, który rozwiązuje, czyli konieczność ręcznego podłączania samochodu do ładowarki, wiele osób uważa za nieistotny. W gruncie rzeczy podłączanie kabla do ładowarki nie stanowi dużego wysiłku.
Z drugiej jednak strony Tesla już wcześniej wskazywała na potrzebę automatyzacji tego procesu, aby być gotowym na rozwój technologii pojazdów autonomicznych. Gdy samochody będą mogły same prowadzić, byłoby logiczne, że będą również mogły ładować się samodzielnie, bez konieczności interwencji człowieka.
Przez lata Tesla bardziej skłaniała się ku rozwiązaniu opartym na wykorzystaniu automatycznego ramienia robota do wykonania tego zadania, ale teraz sytuacja się zmieniła. Producent wyraził zainteresowanie zakupem niemieckiego startupu Wiferion z Freiburga. Potwierdza to wpis w rejestrze handlowym, który głosi:
początek cytatu
Akcjonariusze zamierzają sprzedać swoje udziały w firmie na rzecz spółki Tesla International BV na podstawie umowy sprzedaży".
koniec cytatu
Wiferon, firma założona w 2016 roku, opracował rozwiązania oparte na technologii indukcyjnego ładowania dla robotów przemysłowych i pojazdów elektrycznych. Na rynek północnoamerykański wszedł po zawarciu w zeszłym roku globalnej umowy licencyjnej z firmą WiTricity, która zaprezentowała swoją technologię bezprzewodowego ładowania z użyciem samochodu Tesla.
Od tego czasu firma wdrożyła ponad 8000 ładowarek, głównie dla robotów przemysłowych. Oba segmenty biznesowe, w których działa Wiferion, mogą być przydatne dla Tesli, ponieważ producent samochodów również wykorzystuje wiele robotów przemysłowych w swoich fabrykach. Startup dotychczas pozyskał około 16 milionów dolarów, a jeśli transakcja zostanie sfinalizowana, jej wartość przewidywana jest na kilkanaście lub kilkadziesiąt milionów dolarów.
Autor: xkuczx

Warto przeczytać

Tesla Model S Plaid: Nowe Sportowe Siedzenia pojawiają się, ale gdzie jest Cybertruck?

Tesla Model S Plaid: Nowe Sportowe Siedzenia pojawiają się, ale gdzie jest Cybertruck?

Tesla wkracza na nowy poziom komfortu i sportowego stylu, dodając opcję sportowych siedzeń do swojego flagowego modelu, Modelu S Plaid. Ale czy to naprawdę nowość? Okazuje się, że sportowe fotele, które teraz oficjalnie pojawiły się w konfiguratorze Modelu S Plaid, pierwotnie miały swoje pięć minut sławy na pokładzie Tesli Cybertrucka... Zobacz więcej >>
KIELCE. Orlen stawia ostatnią ładowarkę 50 kW, obiecuje roaming i karty RFID

KIELCE. Orlen stawia ostatnią ładowarkę 50 kW, obiecuje roaming i karty RFID

Orlen stawia krok w przyszłość motoryzacji elektrycznej, instalując ostatnią ładowarkę 50 kW w Kielcach. Łukasz Kwiatkowski, menedżer z Orlenu, ujawnił na LinkedIn, że firma postawiła urządzenie marki Ekoenergetyka Axon FX o mocy 50 kW. Zobacz więcej >>
Jak zamontować reflektory adaptacyjne w starszej Tesli Model 3?

Jak zamontować reflektory adaptacyjne w starszej Tesli Model 3?

Ostatnia aktualizacja oprogramowania Tesli, która umożliwiła aktywację reflektorów adaptacyjnych, skłoniła wielu właścicieli starszych modeli Tesli Model 3 do zadania sobie pytania: czy można zainstalować nowsze reflektory adaptacyjne w starszych wersjach samochodów? Odpowiedź może być zaskakująca, ale zdaniem jednego hakerów, jest to możliwe, chociaż wymaga pewnych kroków. Starsze modele Tesli Model 3 wyposażone są w reflektory projekcyjne sektorowe, które nie mają matrycy diod potrzebnej do działania reflektorów adaptacyjnych. Zobacz więcej >>
Rewolucja w cenach Tesli: Model 3 od 194 990 złotych!

Rewolucja w cenach Tesli: Model 3 od 194 990 złotych!

Tesla obniżyła ceny swoich pojazdów, co może być dobrą wiadomością dla miłośników elektrycznych samochodów. Teraz najtańszym modelem w ofercie producenta jest Tesla Model 3 Napęd na Tylne Koła / RWD po faceliftingu, dostępny od 194 990 złotych, a wariant z dużą baterią i dwoma silnikami, Long Range AWD, kosztuje dokładnie tyle samo, co Tesla Model Y LR AWD - 224 990 złotych. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane