Czas ładowania jest jednym z najbardziej krytykowanych aspektów mobilności elektrycznej. Nawet najbardziej zaawansowane pojazdy elektryczne nie są w stanie dorównać szybkością tankowania pojazdom spalinowym, ale Nyobolt, brytyjski deweloper ultraszybko ładujących się akumulatorów, twierdzi, że posiada przełomową technologię, która pozwoli na szybkie ładowanie baterii. Firma prezentuje obecnie koncepcję elektrycznego samochodu sportowego wyposażonego w akumulator, który można w pełni naładować w mniej niż sześć minut. 35-kilowatogodzinny pakiet powinien zapewnić zasięg około 250 kilometrów na jednym ładowaniu po jego zainstalowaniu w sportowym coupe. Nyobolt nie chce ujawnić wagi maszyny, ale niejasno mówi, że waży ona "bliżej jednej tony niż dwóch", co sugeruje, że waży poniżej 1500 kilogramów.
Nie zagłębiając się w dokładne liczby, Nyobolt szacuje, że jego bateria może być ładowana z ponad dwukrotnie większą prędkością niż nawet najszybciej ładujące się samochody obecnie produkowane. Co jeszcze bardziej imponujące, Nyobolt twierdzi, że jego nowa bateria została przetestowana przez ponad 2000 cykli szybkiego ładowania, nie wykazując znaczącej degradacji baterii. Ponadto technologia ta nie ogranicza się tylko do małych akumulatorów, ponieważ mogą z niej korzystać również większe urządzenia. Ważną uwagą firmy jest jednak to, że takie prędkości ładowania będą możliwe, gdy dostępne będą ładowarki o mocy 1 MW.
Nowa technologia baterii Nyobolt została zaprezentowana w koncepcji elektrycznego samochodu sportowego zaprojektowanego przez Juliana Thomsona, człowieka odpowiedzialnego za projekt oryginalnego Lotusa Elise. Thomson zainspirował się koncepcją lekkiego samochodu sportowego, ale chciał, aby ta nowoczesna interpretacja była szersza, dłuższa i niższa niż oryginał. W realizacji projektu Nyoboltowi i Thomsonowi pomagała brytyjska firma Callum, założona w 2019 roku przez byłego projektanta Jaguara, Iana Calluma.
"Wcześniej stworzenie lekkiego pojazdu do szybkiego ładowania nie było możliwe bez uszczerbku dla jego żywotności, więc ludzie polegali na kosztownych i dużych zestawach akumulatorów w pojeździe. Dzięki naszej unikalnej technologii osiągnęliśmy sześciominutowe ładowanie samochodu i opracowaliśmy mniejsze zestawy akumulatorów, które mogą dostarczać więcej mocy i ładować w krótszym czasie" - komentuje Sai Shivareddy, dyrektor generalny Nyobolt.