E-Tourneo Courier dostępny już pod koniec 2024 roku.

E-Tourneo Courier dostępny już pod koniec 2024 roku.
15.05.2023 20:00
Ford zaprezentował całkowicie nowy E-Tourneo Courier, w pełni elektryczny kompaktowy samochód osobowy o wyglądzie inspirowanym SUV-em, który pojawi się na rynkach europejskich pod koniec 2024 roku. Ford E-Tourneo Courier, będący zasadniczo pasażerską wersją zaprezentowanego w zeszłym miesiącu samochodu dostawczego E-Transit Courier, został opisany przez producenta samochodów jako pięcioosobowy pojazd wielofunkcyjny o kompaktowej, przyjaznej dla miasta budowie.
Z punktu widzenia stylistyki, E-Tourneo Courier bazuje na wyglądzie E-Transit Courier, nadając mu wygląd bardziej zbliżony do SUV-a, zwłaszcza w prezentowanej tu wersji Active, która dodaje kontrastowy kolor dachu, listwy nadkoli, listwy dachowe i unikalne tapicerki. Podobnie jak w przypadku E-Transit Courier, E-Tourneo Courier będzie oferował zarówno układy napędowe ICE, jak i całkowicie elektryczne. EV będzie łatwo odróżnić od swojego gazowego rodzeństwa dzięki ekskluzywnej listwie świetlnej coast-to-coast i charakterystycznej dla Forda chromowanej diamentowej kratce. Wewnątrz, E-Tourneo Courier charakteryzuje się takim samym projektem deski rozdzielczej jak E-Transit Courier, a najważniejsze elementy to tzw. panel "digiboard" składający się z w pełni cyfrowego zestawu wskaźników oraz systemu infotainment SYNC 4 sterowanego za pomocą dużego 12-calowego ekranu dotykowego.Dostępna jest również bezprzewodowa integracja Android Auto i Apple CarPlay oraz podkładka do ładowania telefonu, a pojazd oferuje również możliwość aktualizacji przez Internet (OTA).
Z tyłu elektryczny samochód osobowy posiada tylną kanapę dzieloną w proporcji 60-40 oraz bagażnik większy o ponad 44 procent w porównaniu z dotychczasowym modelem Tourneo Courier. Pasażerowie mogą cieszyć się większą przestrzenią na ramiona i głowę, a także opcjami przechowywania, takimi jak konfigurowalna półka, ukryty schowek w bagażniku i bagażnik o pojemności 44 litrów (1,55 cm3). Jak można się spodziewać, E-Tourneo Courier dzieli elektryczny układ napędowy z E-Transit Courier, co oznacza, że jest napędzany przez 134-konny silnik elektryczny zamontowany z przodu, który oferuje możliwość wyboru trybu jazdy z jednym pedałem - obok trybów jazdy Normal, Eco i Slippery. Ford pozostaje tajemniczy w kwestii pojemności pakietu akumulatorów, ale twierdzi, że przyjmuje on zarówno ładowanie prądem zmiennym o mocy 11 kW, jak i prądem stałym o mocy 100 kW. Typowe nocne ładowanie AC z 10 do 100 procent mówi, że trwa 5,7 godziny, podczas gdy ładowanie z 10 do 80 procent trwa poniżej 35 minut w szybkiej ładowarce DC, umożliwiając klientom 87 kilometrów zasięgu w 10 minut.
Zasilany gazem model Tourneo Courier będzie pierwszym dostępnym do zamówienia tego lata, a dostawy rozpoczną się przed końcem 2023 roku. Całkowicie elektryczny E-Tourneo Courier wejdzie do produkcji od drugiej połowy 2024 roku, a dostawy spodziewane są pod koniec 2024 roku. Oba warianty powstaną w zakładach Forda w Craiova w Rumunii, gdzie będzie również produkowany nadchodzący całkowicie elektryczny crossover Puma. E-Tourneo Courier jest jednym z 10 całkowicie elektrycznych pojazdów, które Ford zobowiązał się oferować w Europie do 2024 roku.
Autor: Karolina
Źródło: insideevs
|
Tagi:

Warto przeczytać

Nowe inicjatywy rządowe w celu poprawy bezpieczeństwa na drogach

Nowe inicjatywy rządowe w celu poprawy bezpieczeństwa na drogach

15 listopada br. ministrowie sprawiedliwości, infrastruktury oraz spraw wewnętrznych i administracji zorganizowali wspólną konferencję prasową, na której przedstawili szereg nowych propozycji mających na celu zwiększenie bezpieczeństwa na polskich drogach. Zobacz więcej >>
ORLEN Deutschland buduje nowoczesny park ładowania w Elmshorn

ORLEN Deutschland buduje nowoczesny park ładowania w Elmshorn

ORLEN Deutschland GmbH, spółka zależna PKN Orlen, rozpoczęła budowę nowoczesnego parku ładowania pojazdów elektrycznych w Elmshorn, w Niemczech. Jest to część strategii firmy mającej na celu rozwój infrastruktury elektromobilności nie tylko u naszego zachodniego sąsiada, ale także w Polsce. Zobacz więcej >>
Orlen Charge z promocyjnymi stawkami ładowania na długi weekend listopadowy

Orlen Charge z promocyjnymi stawkami ładowania na długi weekend listopadowy

Orlen Charge wprowadził promocyjne stawki na ładowanie samochodów elektrycznych, które obowiązują od 28 października do 10 listopada 2023 roku. Zniżki te mogą szczególnie ucieszyć kierowców planujących listopadowe podróże związane z Dniem Wszystkich Świętych oraz długim weekendem. Zobacz więcej >>
Nowelizacja Ustawy o Elektromobilności – Krok Naprzód czy Kolejny Niedoskonały Projekt?

Nowelizacja Ustawy o Elektromobilności – Krok Naprzód czy Kolejny Niedoskonały Projekt?

Rada Ministrów podjęła decyzję o przyjęciu trzeciej nowelizacji Ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, co ma pomóc realizować cele Krajowego Planu Odbudowy (KPO) z 2021 roku. Choć wdrażanie nowych przepisów można uznać za sukces na poziomie strategicznym, szczegółowe regulacje ujawniają luki i niedociągnięcia, które mogą utrudnić osiągnięcie zamierzonych celów. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane