E-Tourneo Courier dostępny już pod koniec 2024 roku.

E-Tourneo Courier dostępny już pod koniec 2024 roku.
15.05.2023 20:00
Ford zaprezentował całkowicie nowy E-Tourneo Courier, w pełni elektryczny kompaktowy samochód osobowy o wyglądzie inspirowanym SUV-em, który pojawi się na rynkach europejskich pod koniec 2024 roku. Ford E-Tourneo Courier, będący zasadniczo pasażerską wersją zaprezentowanego w zeszłym miesiącu samochodu dostawczego E-Transit Courier, został opisany przez producenta samochodów jako pięcioosobowy pojazd wielofunkcyjny o kompaktowej, przyjaznej dla miasta budowie.
Z punktu widzenia stylistyki, E-Tourneo Courier bazuje na wyglądzie E-Transit Courier, nadając mu wygląd bardziej zbliżony do SUV-a, zwłaszcza w prezentowanej tu wersji Active, która dodaje kontrastowy kolor dachu, listwy nadkoli, listwy dachowe i unikalne tapicerki. Podobnie jak w przypadku E-Transit Courier, E-Tourneo Courier będzie oferował zarówno układy napędowe ICE, jak i całkowicie elektryczne. EV będzie łatwo odróżnić od swojego gazowego rodzeństwa dzięki ekskluzywnej listwie świetlnej coast-to-coast i charakterystycznej dla Forda chromowanej diamentowej kratce. Wewnątrz, E-Tourneo Courier charakteryzuje się takim samym projektem deski rozdzielczej jak E-Transit Courier, a najważniejsze elementy to tzw. panel "digiboard" składający się z w pełni cyfrowego zestawu wskaźników oraz systemu infotainment SYNC 4 sterowanego za pomocą dużego 12-calowego ekranu dotykowego.Dostępna jest również bezprzewodowa integracja Android Auto i Apple CarPlay oraz podkładka do ładowania telefonu, a pojazd oferuje również możliwość aktualizacji przez Internet (OTA).
Z tyłu elektryczny samochód osobowy posiada tylną kanapę dzieloną w proporcji 60-40 oraz bagażnik większy o ponad 44 procent w porównaniu z dotychczasowym modelem Tourneo Courier. Pasażerowie mogą cieszyć się większą przestrzenią na ramiona i głowę, a także opcjami przechowywania, takimi jak konfigurowalna półka, ukryty schowek w bagażniku i bagażnik o pojemności 44 litrów (1,55 cm3). Jak można się spodziewać, E-Tourneo Courier dzieli elektryczny układ napędowy z E-Transit Courier, co oznacza, że jest napędzany przez 134-konny silnik elektryczny zamontowany z przodu, który oferuje możliwość wyboru trybu jazdy z jednym pedałem - obok trybów jazdy Normal, Eco i Slippery. Ford pozostaje tajemniczy w kwestii pojemności pakietu akumulatorów, ale twierdzi, że przyjmuje on zarówno ładowanie prądem zmiennym o mocy 11 kW, jak i prądem stałym o mocy 100 kW. Typowe nocne ładowanie AC z 10 do 100 procent mówi, że trwa 5,7 godziny, podczas gdy ładowanie z 10 do 80 procent trwa poniżej 35 minut w szybkiej ładowarce DC, umożliwiając klientom 87 kilometrów zasięgu w 10 minut.
Zasilany gazem model Tourneo Courier będzie pierwszym dostępnym do zamówienia tego lata, a dostawy rozpoczną się przed końcem 2023 roku. Całkowicie elektryczny E-Tourneo Courier wejdzie do produkcji od drugiej połowy 2024 roku, a dostawy spodziewane są pod koniec 2024 roku. Oba warianty powstaną w zakładach Forda w Craiova w Rumunii, gdzie będzie również produkowany nadchodzący całkowicie elektryczny crossover Puma. E-Tourneo Courier jest jednym z 10 całkowicie elektrycznych pojazdów, które Ford zobowiązał się oferować w Europie do 2024 roku.
Autor: Karolina
Źródło: insideevs
|
Tagi:

Warto przeczytać

Tesla Model S z Niesamowitym Przebiegiem: 2 000 000 km na Liczniku

Tesla Model S z Niesamowitym Przebiegiem: 2 000 000 km na Liczniku

Hansjörg von Gemmingen prowadzi Teslę Model S, która właśnie osiągnęła niesamowity przebieg 2 000 000 kilometrów. To imponujące osiągnięcie, nawet dla samochodu spalinowego. Zobacz więcej >>
Fiat 500e: Nowa Platforma dla Przystępniejszej Ceny

Fiat 500e: Nowa Platforma dla Przystępniejszej Ceny

Fiat 500e, ikona miejskich ulic, szykuje się na kolejną odsłonę swojej historii. Tym razem, jednak, zmiany idą głębiej niż kiedykolwiek wcześniej. Zobacz więcej >>
VW ID.3: Oświetlenie Nastrojowe w Abonamencie?!

VW ID.3: Oświetlenie Nastrojowe w Abonamencie?!

Zaskakujące komunikaty od samochodu mogą teraz dotyczyć nawet tak drobnych detali, jak oświetlenie nastrojowe. Jednak właśnie taka sytuacja miała miejsce w przypadku jednego z użytkowników Volkswagen ID.3, który został poinformowany przez swój pojazd, że traci dostęp do tej funkcji. Zobacz więcej >>
Cybertruck z ładowaniem indukcyjnym: Tesla wkracza w erę bezprzewodowego ładowania

Cybertruck z ładowaniem indukcyjnym: Tesla wkracza w erę bezprzewodowego ładowania

Tesla, znana z rewolucyjnych innowacji w przemyśle motoryzacyjnym, przygotowuje się do kolejnego kroku w elektrycznej rewolucji. Najnowsze doniesienia sugerują, że Cybertruck, flagowy pickup Tesli, będzie wyposażony w funkcję ładowania indukcyjnego. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane