Ford zaprezentował całkowicie nowy E-Tourneo Courier, w pełni elektryczny kompaktowy samochód osobowy o wyglądzie inspirowanym SUV-em, który pojawi się na rynkach europejskich pod koniec 2024 roku. Ford E-Tourneo Courier, będący zasadniczo pasażerską wersją zaprezentowanego w zeszłym miesiącu samochodu dostawczego E-Transit Courier, został opisany przez producenta samochodów jako pięcioosobowy pojazd wielofunkcyjny o kompaktowej, przyjaznej dla miasta budowie.
Z punktu widzenia stylistyki, E-Tourneo Courier bazuje na wyglądzie E-Transit Courier, nadając mu wygląd bardziej zbliżony do SUV-a, zwłaszcza w prezentowanej tu wersji Active, która dodaje kontrastowy kolor dachu, listwy nadkoli, listwy dachowe i unikalne tapicerki. Podobnie jak w przypadku E-Transit Courier, E-Tourneo Courier będzie oferował zarówno układy napędowe ICE, jak i całkowicie elektryczne. EV będzie łatwo odróżnić od swojego gazowego rodzeństwa dzięki ekskluzywnej listwie świetlnej coast-to-coast i charakterystycznej dla Forda chromowanej diamentowej kratce. Wewnątrz, E-Tourneo Courier charakteryzuje się takim samym projektem deski rozdzielczej jak E-Transit Courier, a najważniejsze elementy to tzw. panel "digiboard" składający się z w pełni cyfrowego zestawu wskaźników oraz systemu infotainment SYNC 4 sterowanego za pomocą dużego 12-calowego ekranu dotykowego.Dostępna jest również bezprzewodowa integracja Android Auto i Apple CarPlay oraz podkładka do ładowania telefonu, a pojazd oferuje również możliwość aktualizacji przez Internet (OTA).
Z tyłu elektryczny samochód osobowy posiada tylną kanapę dzieloną w proporcji 60-40 oraz bagażnik większy o ponad 44 procent w porównaniu z dotychczasowym modelem Tourneo Courier. Pasażerowie mogą cieszyć się większą przestrzenią na ramiona i głowę, a także opcjami przechowywania, takimi jak konfigurowalna półka, ukryty schowek w bagażniku i bagażnik o pojemności 44 litrów (1,55 cm3). Jak można się spodziewać, E-Tourneo Courier dzieli elektryczny układ napędowy z E-Transit Courier, co oznacza, że jest napędzany przez 134-konny silnik elektryczny zamontowany z przodu, który oferuje możliwość wyboru trybu jazdy z jednym pedałem - obok trybów jazdy Normal, Eco i Slippery. Ford pozostaje tajemniczy w kwestii pojemności pakietu akumulatorów, ale twierdzi, że przyjmuje on zarówno ładowanie prądem zmiennym o mocy 11 kW, jak i prądem stałym o mocy 100 kW. Typowe nocne ładowanie AC z 10 do 100 procent mówi, że trwa 5,7 godziny, podczas gdy ładowanie z 10 do 80 procent trwa poniżej 35 minut w szybkiej ładowarce DC, umożliwiając klientom 87 kilometrów zasięgu w 10 minut.
Zasilany gazem model Tourneo Courier będzie pierwszym dostępnym do zamówienia tego lata, a dostawy rozpoczną się przed końcem 2023 roku. Całkowicie elektryczny E-Tourneo Courier wejdzie do produkcji od drugiej połowy 2024 roku, a dostawy spodziewane są pod koniec 2024 roku. Oba warianty powstaną w zakładach Forda w Craiova w Rumunii, gdzie będzie również produkowany nadchodzący całkowicie elektryczny crossover Puma. E-Tourneo Courier jest jednym z 10 całkowicie elektrycznych pojazdów, które Ford zobowiązał się oferować w Europie do 2024 roku.
Coraz więcej kierowców korzysta z samochodów elektrycznych nie tylko w mieście, ale też podczas długich podróży. Wzrost zasięgów i lepsza infrastruktura ładowania sprawiają, że BEV-y jadą nawet na urlop do Chorwacji czy Włoch bez większych problemów. Zobacz więcej >>
Komenda Stołeczna Policji zbroi się… w ciszę i zeroemisyjność. W ramach drugiego etapu projektu „Rozwój elektromobilności na terenie podległym Komendantowi Stołecznemu Policji”, do floty służb mundurowych trafi sześć nieoznakowanych radiowozów elektrycznych oraz dwie stacje ładowania. Zobacz więcej >>
Zgodnie z obowiązującym prawem, samochody elektryczne mogą korzystać z buspasów do 31 grudnia 2025 r. To przywilej wprowadzony ustawą o elektromobilności z 2018 roku. Zobacz więcej >>
Bezpieczna jazda na krawędzi – czyli jak legalnie i z adrenaliną pojeździć po torze 🏎️
Nielegalne wyścigi uliczne to nie tylko nieodpowiedzialność, ale też coraz poważniejsze konsekwencje prawne. Już wkrótce udział lub organizacja takich wydarzeń ma być traktowana jak przestępstwo – z karą do 5 lat więzienia. Zobacz więcej >>
Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Tesla kontynuuje dynamiczny rozwój swojej sieci szybkich ładowarek Supercharger, a wraz z tym procesem pojawia się nowa aktualizacja mapy, która prezentuje zarówno istniejące stacje, jak i te w fazie rozwoju. Dodatkowo, na stronie producenta uruchomiono kolejną rundę głosowania, w której użytkownicy mogą wskazać miejsca, gdzie ich zdaniem powinny zostać zainstalowane nowe ładowarki. Zobacz więcej >>
Wraz z najnowszą aktualizacją oprogramowania Tesli, użytkownicy Modelu Y o napędzie na tył i mniejszej baterii w Europie zyskali nową funkcję – adaptacyjne reflektory. Jednakże, w związku z obniżką cen tych modeli, pojawiły się pytania dotyczące różnic między wariantami, zwłaszcza w kontekście rodzaju zastosowanych ogniw baterii. Zobacz więcej >>
Startup z Nowej Zelandii otrzymał właśnie spory zastrzyk gotówki - w wysokości 18 milionów dolarów - na komercjalizację grafitu wytwarzanego z wiórów drzewnych do zastosowania w akumulatorach pojazdów elektrycznych. To rewelacyjna wiadomość dla przemysłu motoryzacyjnego w Europie i Stanach Zjednoczonych.
CarbonScape tłumaczy, że biografit jest produkowany z ubocznych materiałów przemysłu leśnego i drzewnego, takich jak zrębki i trociny, stanowiąc zrównoważoną alternatywę dla grafitu syntetycznego i naturalnego. Zobacz więcej >>