Tesla Model S numerem jeden w teście rzeczywistego zasięgu!

Tesla Model S numerem jeden w teście rzeczywistego zasięgu!
12.06.2023 11:00
Tesla Model S pozostaje numerem jeden wśród pojazdów elektrycznych, jeśli chodzi o rzeczywisty zasięg, przynajmniej według ostatniego testu przeprowadzonego przez norweski portal Motor.no. W letnim teście zasięgu Model S Long Range konkurował z 32 rywalami marek takich jak BMW, Mercedes i NIO.
Model S zdołał przejechać 672 kilometrów zanim wyczerpała się bateria, przekraczając szacowany zasięg WLTP o 6 procent. Warunki były idealne, z suchą pogodą i temperaturami w zakresie 15-20 stopni Celsjusza. Drugie miejsce zajęła wersja Polestar 2 z napędem na tył, która przejechała 614 kilometrów na jednym ładowaniu. Rozczarowujące jest to, że Mercedes EQS i Lucid Air nie brały udziału w teście. EQS 450+ jest tylko nieznacznie gorszy od Long Range Model S pod względem zasięgu EPA, podczas gdy Lucid Air jest jedynym pojazdem elektrycznym, który całkowicie przewyższa S.
Dwa modele Mercedesa, które brały udział, to EQE 350 i EQS SUV, które odnotowały odpowiednio 576 i 577 kilometrów zasięgu. Warto zauważyć, że niedawno wprowadzone na rynek BMW i7 osiągnęło zasięg 593 kilometrów - nieźle jak na 2,75-tonową limuzynę z 31-calowym telewizorem na pokładzie.
Tesla Model Y Standard Range i Model X Plaid zostały również zaprezentowane w teście Motor.no. Podstawowemu modelowi Y udało się przejechać 449 kilometrów bez ładowania, podczas gdy Model X Plaid przejechał imponujący dystans 545 kilometrów. Przedstawiono również kilka chińskich pojazdów elektrycznych. Najlepszym z nich był NIO ET7, który zanotował zasięg 579 kilometrów. MG5 i Jeep Avenger znalazły się na dole tabeli. MG miał rzeczywisty zasięg 379 kilometrów, a Avenger 394 kilometrów. Aby być uczciwym, oba są podstawowymi pojazdami elektrycznymi w cenie poniżej 40000 euro, więc te liczby są nadal bardzo przyzwoite.
Autor: Karolina
Źródło: insideevs
|
Tagi:

Warto przeczytać

Długie gwarancje, czyli jak producenci elektryków walczą o zaufanie klientów

Długie gwarancje, czyli jak producenci elektryków walczą o zaufanie klientów

🔋 Gwarancje pod lupą Na rynku aut elektrycznych gwarancja staje się dziś jednym z najważniejszych narzędzi walki o klienta. Szczególnie mocno widać to wśród nowych graczy, jak marki chińskie, które próbują przekonać sceptycznych klientów do swojej oferty. Zobacz więcej >>
Mercedes G 580 EQ – elektryczna ikona, której nikt nie chce? Klienci wolą klasyczne V8

Mercedes G 580 EQ – elektryczna ikona, której nikt nie chce? Klienci wolą klasyczne V8

Miał być symbolem nowoczesności i luksusu na miarę XXI wieku. Zamiast tego Mercedes G 580 EQ, elektryczna wersja legendarnej Klasy G, notuje wyniki sprzedaży, które można uznać za... Zobacz więcej >>
BYD wprowadza megawatowe ładowarki do Europy. Rewolucja w szybkim ładowaniu już blisko

BYD wprowadza megawatowe ładowarki do Europy. Rewolucja w szybkim ładowaniu już blisko

Chiński gigant motoryzacyjny BYD zapowiedział wprowadzenie do Europy ultramocnych stacji ładowania o mocy nawet 1000 kW. Technologia funkcjonująca już w Chinach pod nazwą Megawatt Flash Chargers ma odmienić podejście do elektromobilności na Starym Kontynencie. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane