Niemieccy Producenci Samochodów na Czele Sprzedaży Elektryków w 2023 roku

Niemieccy Producenci Samochodów na Czele Sprzedaży Elektryków w 2023 roku
17.01.2024 16:00
Rok 2023 okazał się niezwykle udany dla niemieckich producentów samochodów, zwłaszcza w kontekście sprzedaży pojazdów elektrycznych. Wszyscy liczący się gracze na rynku zdołali rozprowadzić po kilkaset tysięcy elektrycznych aut, co stanowi imponujący wynik. Niemniej jednak, nawet zsumowani, nie dorównali chińskiemu gigantowi BYD. Hyundai Motor Group podał globalne liczby dla Hyundaia i Kii, choć bez szczegółów dotyczących sprzedaży elektryków. Toyota, Stellantis czy Renault z kolei jeszcze nie zdradziły swoich osiągnięć w tej kategorii.
Ranking sprzedaży samochodów elektrycznych w 2023 roku pokazał, że niemieccy producenci muszą jeszcze gonić chińskie marki. Na liście uwzględniliśmy nieprzypadkowo zarówno niemieckie, jak i chińskie marki. Nio i Xpeng, choć głównie działają na chińskim rynku i w niewielkim stopniu w Europie, zaczynają już poważnie konkurować z renomowanymi niemieckimi producentami, takimi jak Audi. Gdyby zdecydowali się na ekspansję na globalną skalę, mogliby stać się poważnymi rywalami dla koncernów, takich jak Mercedes czy BMW. Nieco inny los spotyka Polestara (Geely). Pomimo pochodzenia od Volvo, wcześniejszego wejścia na rynek i ustabilizowanej dystrybucji w kilku krajach europejskich, producent nie może sprostać konkurencji. Trudno jednoznacznie określić, czy problem leży w niewystarczającej kampanii marketingowej, czy może w braku determinacji ze strony Geely do rywalizacji z własną marką, Volvo.
Drugie miejsce pod względem wielkości koncernu motoryzacyjnego na świecie, czyli Volkswagen AG, musi zadowolić się trzecią pozycją w rankingu sprzedaży aut elektrycznych. Z kolei Toyota, według prognoz, powinna znaleźć się w końcówce TOP10, osiągając wynik między 120 a 150 tysiącami sprzedanych egzemplarzy. Przemysł motoryzacyjny przechodzi zdecydowaną rewolucję, a liderzy rynku muszą ciągle dostosowywać się do zmieniającej się rzeczywistości.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

Alpine A290 – sportowe Renault 5 E-Tech, które chce być hot hatchem na prąd

Alpine A290 – sportowe Renault 5 E-Tech, które chce być hot hatchem na prąd

Alpine A290 to elektryczny hot hatch, który wywodzi się z miejskiego Renault 5 E-Tech. Choć dzielą wiele wspólnych cech, różni je kluczowa rzecz: emocje za kierownicą. Zobacz więcej >>
Elektryczna rewolucja: Jak Wielka Brytania i Polska wchodzą w erę BEV

Elektryczna rewolucja: Jak Wielka Brytania i Polska wchodzą w erę BEV

Rok 2025 to kolejny przełom dla elektromobilności, szczególnie na Wyspach Brytyjskich. Ponad 20% nowych samochodów sprzedanych w UK to elektryki (BEV), co potwierdza, że auta z wtyczką przestały być niszową alternatywą, a stały się realną odpowiedzią na potrzeby współczesnych kierowców. Zobacz więcej >>
Europejski rynek motoryzacyjny 2025: rabaty, koniec dopłat i rekordy sprzedaży elektryków

Europejski rynek motoryzacyjny 2025: rabaty, koniec dopłat i rekordy sprzedaży elektryków

Rosnące rabaty, znikające rządowe dopłaty i imponujące wyniki sprzedaży aut elektrycznych – tak w skrócie wygląda europejski rynek motoryzacyjny na początku 2025 roku. Z najnowszego raportu JATO Dynamics wynika, że producenci muszą wykazywać się niezwykłą elastycznością, aby sprostać szybko zmieniającym się warunkom. Zobacz więcej >>
Brytyjska flota drogowa stawia na elektromobilność – Toyota dostarcza 58 nowych EV

Brytyjska flota drogowa stawia na elektromobilność – Toyota dostarcza 58 nowych EV

Brytyjski zarząd dróg krajowych i autostrad – National Highways – rozwija swoją flotę pojazdów elektrycznych. Instytucja odpowiedzialna za nadzór nad 4500 milami dróg i autostrad w Wielkiej Brytanii wzbogaciła się o kolejne 58 bezemisyjnych samochodów marki Toyota. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane