VW ID.3: Oświetlenie Nastrojowe w Abonamencie?!

VW ID.3: Oświetlenie Nastrojowe w Abonamencie?!
20.03.2024 16:00
Zaskakujące komunikaty od samochodu mogą teraz dotyczyć nawet tak drobnych detali, jak oświetlenie nastrojowe. Jednak właśnie taka sytuacja miała miejsce w przypadku jednego z użytkowników Volkswagen ID.3, który został poinformowany przez swój pojazd, że traci dostęp do tej funkcji. Ale czy na pewno trzeba z nią pożegnać na zawsze? Zgodnie z komunikatem zamieszczonym na jednej z facebookowych grup poświęconych Volkswagenowi ID.3, właściciel otrzymał powiadomienie informujące o wygaśnięciu dostępu do oświetlenia nastrojowego w samochodzie. Co jednak ciekawe, możliwość ponownego zakupu tej funkcji była dostępna w sklepie samochodu. Jak się okazało, funkcję można było nabyć w formie abonamentu, kosztującego zaledwie 1,5 funta miesięcznie, czyli równowartość około 7,5 zł.
Ta sytuacja rzuciła światło na rosnący trend abonamentów w motoryzacji. Dotychczas producenci samochodów zazwyczaj wymagali opłat za aktualizacje map czy oprogramowania, które można było zastąpić zewnętrznymi rozwiązaniami. Jednak teraz, w erze samochodów połączonych z internetem, pojawiły się opłaty za jeszcze bardziej trywialne dodatki, takie jak oświetlenie nastrojowe. Wiele firm deklaruje, że dzięki oprogramowaniu w samochodach chce generować dodatkowy strumień przychodów. Mapy mogą być aktualizowane za darmo przez pewien czas lub tylko dla pierwszego właściciela, podczas gdy później mogą wymagać opłat. Podobnie, funkcje takie jak bezkluczykowy dostęp czy usługi internetowe mogą być dostępne tylko za dodatkową opłatą.
Wygaśnięcie dostępu do oświetlenia nastrojowego w Volkswagenie ID.3 pokazuje, że motoryzacja zmierza w kierunku coraz bardziej skomercjalizowanych usług. Chociaż niektóre funkcje mogą być postrzegane jako niewielkie, to jednak ich brak może wpłynąć na komfort i estetykę użytkowania pojazdu. Czy abonamenty za takie dodatki staną się nową normą w przemyśle motoryzacyjnym? Czas pokaże.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

Recykling baterii litowo-jonowych w samochodach elektrycznych: klucz do zrównoważonej motoryzacji

Recykling baterii litowo-jonowych w samochodach elektrycznych: klucz do zrównoważonej motoryzacji

Recykling baterii i akumulatorów używanych w samochodach elektrycznych jest nie tylko kluczowym elementem zrównoważonego rozwoju branży motoryzacyjnej, ale także wyzwaniem wymagającym zaawansowanych technologii i precyzyjnego zarządzania. Od wydobycia cennych surowców po neutralizację materiałów niebezpiecznych, proces ten odgrywa zasadniczą rolę w minimalizowaniu wpływu na środowisko i zapewnianiu stabilności dostaw niezbędnych do produkcji nowych baterii. Zobacz więcej >>
Oslo zmienia zasady dla samochodów elektrycznych: koniec z buspasami

Oslo zmienia zasady dla samochodów elektrycznych: koniec z buspasami

Władze Oslo zdecydowały, że samochody elektryczne nie będą już mogły korzystać z buspasów. Nowe uprawnienia zyskają natomiast kierowcy lekkich samochodów dostawczych i ciężarówek. Zobacz więcej >>
Samochody elektryczne z drugiej ręki – ceny, utrata wartości i wpływ rządowych dopłat

Samochody elektryczne z drugiej ręki – ceny, utrata wartości i wpływ rządowych dopłat

Według prognoz portalu Otomoto, do końca bieżącego roku liczba ogłoszeń dotyczących używanych samochodów elektrycznych ma osiągnąć 8241. Choć stanowi to niewielki ułamek w morzu ogłoszeń samochodów spalinowych (ponad 250 tysięcy), udział elektryków stale rośnie. Zobacz więcej >>
KingLong PEV6 SmartCity: Elektryczny Bus Testowany na Trasie do Morskiego Oka

KingLong PEV6 SmartCity: Elektryczny Bus Testowany na Trasie do Morskiego Oka

Trwają intensywne testy kolejnego elektrycznego busa, który mógłby przewozić turystów na popularnej trasie do Morskiego Oka. Tym razem w centrum uwagi znajduje się pojazd KingLong PEV6 SmartCity. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane