Volvo EX30: 9 rzeczy, które mogą cię zdziwić w tym kompaktowym elektrycznym SUV-ie

Volvo EX30: 9 rzeczy, które mogą cię zdziwić w tym kompaktowym elektrycznym SUV-ie
01.05.2024 16:00
Omówimy tu kilka wad Volvo EX30, najnowszego kompaktowego crossovera elektrycznego marki. Każdy samochód ma swoje zalety i wady, i EX30 nie jest wyjątkiem. Ale co tak naprawdę jest do niego niezbyt pochlebnego? Jest kilka takich rzeczy, które warto omówić.
Większość problemów związanych z EX30 dotyczy ekranu dotykowego pojazdu i jego funkcjonalności.
Po pierwsze, podczas cofania się samochodem nie można dostosować bocznych lusterek. Na przykład, jeśli chcesz, aby lusterka opadły, aby przypadkowo nie nadepnąć na krawężnik (co oferuje to Volvo), musisz wybrać tę opcję w innych biegach niż wsteczny.

Kolejne kilka wad dotyczy ukrytych zbyt głęboko w systemie ustawień. Na przykład, aby zmienić większość trybów jazdy i ustawienia, musisz przejść przez kilka menu. To samo dotyczy ustawień wycieraczek i sterowania audio (brak fizycznego pokrętła głośności).

Kolejny problem dotyczy sterowania dotykowego na kierownicy. Problemem tutaj jest to, że reagują one dość wolno. Czasami działają od pierwszego dotknięcia, a czasami nie.

Tylna przestrzeń siedzeniowa jest dość ciasna w porównaniu do innych samochodów tej samej klasy.

Szacunki pozostałego zasięgu EX30 nie wydają się być dokładne. Na przykład, jeśli podaje, że dotrzesz do celu z 20-procentowym zapasem naładowania, to prawdopodobnie dotrzesz z dużo mniejszym pozostałym zasięgiem. Szacowany zasięg będzie maleć w miarę kontynuowania jazdy, więc początkowe 20% może spaść do 0% lub nawet poniżej zera.
Jeśli chodzi o szybkie ładowanie, EX30 radzi sobie wystarczająco dobrze, ale jest jedno duże ale. Jeśli pozostałe naładowanie jest poniżej 10%, samochód przyjmuje tylko około 60 kW mocy, o wiele mniej niż gdy przekroczysz 10%. To nie jest typowe zachowanie. Większość samochodów elektrycznych pobiera najwięcej mocy, gdy ich baterie są w najniższym stanie naładowania.
Na koniec, w pełni wyposażony EX30 nie jest tego warty. EX30 szybko staje się drogi, gdy przechodzisz na wyższe wersje samochodu i dodajesz opcje, więc najlepiej trzymać się jednej z tańszych wersji. Cena EX30 wynosi 169 900 zł za podstawowy, jednomotorowy samochód z napędem na tylne koła. Najwyższy model z podwójnym napędem Ultra kosztuje 219 900 zł. EX30 cieszy się dużą popularnością na rynku. W pierwszym kwartale 2024 roku Volvo dostarczyło globalnie 14,500 samochodów elektrycznych EX30.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

Elektryczny Volkswagen Golf nadchodzi – powrót legendy w nowym wydaniu

Elektryczny Volkswagen Golf nadchodzi – powrót legendy w nowym wydaniu

Volkswagen Golf EV zadebiutuje w 2029 roku – taką informację potwierdził sam dyrektor generalny marki, Thomas Schäfer. To właśnie wtedy niemiecki producent zamierza zakończyć karierę modelu ID.3 i wprowadzić na rynek nową generację legendarnego Golfa – tym razem w wersji w pełni elektrycznej. Zobacz więcej >>
Europejski rynek motoryzacyjny 2025: rabaty, koniec dopłat i rekordy sprzedaży elektryków

Europejski rynek motoryzacyjny 2025: rabaty, koniec dopłat i rekordy sprzedaży elektryków

Rosnące rabaty, znikające rządowe dopłaty i imponujące wyniki sprzedaży aut elektrycznych – tak w skrócie wygląda europejski rynek motoryzacyjny na początku 2025 roku. Z najnowszego raportu JATO Dynamics wynika, że producenci muszą wykazywać się niezwykłą elastycznością, aby sprostać szybko zmieniającym się warunkom. Zobacz więcej >>
Elektryczna rewolucja: Jak Wielka Brytania i Polska wchodzą w erę BEV

Elektryczna rewolucja: Jak Wielka Brytania i Polska wchodzą w erę BEV

Rok 2025 to kolejny przełom dla elektromobilności, szczególnie na Wyspach Brytyjskich. Ponad 20% nowych samochodów sprzedanych w UK to elektryki (BEV), co potwierdza, że auta z wtyczką przestały być niszową alternatywą, a stały się realną odpowiedzią na potrzeby współczesnych kierowców. Zobacz więcej >>
Ile naprawdę przejadą auta elektryczne na „zerze”? Test ADAC i niemieckich dziennikarzy

Ile naprawdę przejadą auta elektryczne na „zerze”? Test ADAC i niemieckich dziennikarzy

Zasięg 0 km. Co dalej? To pytanie spędza sen z powiek wielu kierowcom rozważającym zakup auta elektrycznego. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane