Omówimy tu kilka wad Volvo EX30, najnowszego kompaktowego crossovera elektrycznego marki. Każdy samochód ma swoje zalety i wady, i EX30 nie jest wyjątkiem. Ale co tak naprawdę jest do niego niezbyt pochlebnego? Jest kilka takich rzeczy, które warto omówić.
Większość problemów związanych z EX30 dotyczy ekranu dotykowego pojazdu i jego funkcjonalności.
Po pierwsze, podczas cofania się samochodem nie można dostosować bocznych lusterek. Na przykład, jeśli chcesz, aby lusterka opadły, aby przypadkowo nie nadepnąć na krawężnik (co oferuje to Volvo), musisz wybrać tę opcję w innych biegach niż wsteczny.
Kolejne kilka wad dotyczy ukrytych zbyt głęboko w systemie ustawień. Na przykład, aby zmienić większość trybów jazdy i ustawienia, musisz przejść przez kilka menu. To samo dotyczy ustawień wycieraczek i sterowania audio (brak fizycznego pokrętła głośności).
Kolejny problem dotyczy sterowania dotykowego na kierownicy. Problemem tutaj jest to, że reagują one dość wolno. Czasami działają od pierwszego dotknięcia, a czasami nie.
Tylna przestrzeń siedzeniowa jest dość ciasna w porównaniu do innych samochodów tej samej klasy.
Szacunki pozostałego zasięgu EX30 nie wydają się być dokładne. Na przykład, jeśli podaje, że dotrzesz do celu z 20-procentowym zapasem naładowania, to prawdopodobnie dotrzesz z dużo mniejszym pozostałym zasięgiem. Szacowany zasięg będzie maleć w miarę kontynuowania jazdy, więc początkowe 20% może spaść do 0% lub nawet poniżej zera.
Jeśli chodzi o szybkie ładowanie, EX30 radzi sobie wystarczająco dobrze, ale jest jedno duże ale. Jeśli pozostałe naładowanie jest poniżej 10%, samochód przyjmuje tylko około 60 kW mocy, o wiele mniej niż gdy przekroczysz 10%. To nie jest typowe zachowanie. Większość samochodów elektrycznych pobiera najwięcej mocy, gdy ich baterie są w najniższym stanie naładowania.
Na koniec, w pełni wyposażony EX30 nie jest tego warty. EX30 szybko staje się drogi, gdy przechodzisz na wyższe wersje samochodu i dodajesz opcje, więc najlepiej trzymać się jednej z tańszych wersji. Cena EX30 wynosi 169 900 zł za podstawowy, jednomotorowy samochód z napędem na tylne koła. Najwyższy model z podwójnym napędem Ultra kosztuje 219 900 zł. EX30 cieszy się dużą popularnością na rynku. W pierwszym kwartale 2024 roku Volvo dostarczyło globalnie 14,500 samochodów elektrycznych EX30.