Volvo EX30: 9 rzeczy, które mogą cię zdziwić w tym kompaktowym elektrycznym SUV-ie

Volvo EX30: 9 rzeczy, które mogą cię zdziwić w tym kompaktowym elektrycznym SUV-ie
01.05.2024 16:00
Omówimy tu kilka wad Volvo EX30, najnowszego kompaktowego crossovera elektrycznego marki. Każdy samochód ma swoje zalety i wady, i EX30 nie jest wyjątkiem. Ale co tak naprawdę jest do niego niezbyt pochlebnego? Jest kilka takich rzeczy, które warto omówić.
Większość problemów związanych z EX30 dotyczy ekranu dotykowego pojazdu i jego funkcjonalności.
Po pierwsze, podczas cofania się samochodem nie można dostosować bocznych lusterek. Na przykład, jeśli chcesz, aby lusterka opadły, aby przypadkowo nie nadepnąć na krawężnik (co oferuje to Volvo), musisz wybrać tę opcję w innych biegach niż wsteczny.

Kolejne kilka wad dotyczy ukrytych zbyt głęboko w systemie ustawień. Na przykład, aby zmienić większość trybów jazdy i ustawienia, musisz przejść przez kilka menu. To samo dotyczy ustawień wycieraczek i sterowania audio (brak fizycznego pokrętła głośności).

Kolejny problem dotyczy sterowania dotykowego na kierownicy. Problemem tutaj jest to, że reagują one dość wolno. Czasami działają od pierwszego dotknięcia, a czasami nie.

Tylna przestrzeń siedzeniowa jest dość ciasna w porównaniu do innych samochodów tej samej klasy.

Szacunki pozostałego zasięgu EX30 nie wydają się być dokładne. Na przykład, jeśli podaje, że dotrzesz do celu z 20-procentowym zapasem naładowania, to prawdopodobnie dotrzesz z dużo mniejszym pozostałym zasięgiem. Szacowany zasięg będzie maleć w miarę kontynuowania jazdy, więc początkowe 20% może spaść do 0% lub nawet poniżej zera.
Jeśli chodzi o szybkie ładowanie, EX30 radzi sobie wystarczająco dobrze, ale jest jedno duże ale. Jeśli pozostałe naładowanie jest poniżej 10%, samochód przyjmuje tylko około 60 kW mocy, o wiele mniej niż gdy przekroczysz 10%. To nie jest typowe zachowanie. Większość samochodów elektrycznych pobiera najwięcej mocy, gdy ich baterie są w najniższym stanie naładowania.
Na koniec, w pełni wyposażony EX30 nie jest tego warty. EX30 szybko staje się drogi, gdy przechodzisz na wyższe wersje samochodu i dodajesz opcje, więc najlepiej trzymać się jednej z tańszych wersji. Cena EX30 wynosi 169 900 zł za podstawowy, jednomotorowy samochód z napędem na tylne koła. Najwyższy model z podwójnym napędem Ultra kosztuje 219 900 zł. EX30 cieszy się dużą popularnością na rynku. W pierwszym kwartale 2024 roku Volvo dostarczyło globalnie 14,500 samochodów elektrycznych EX30.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

Ford i Evolucja wprowadzają do oferty wallboxy do ładowania samochodów elektrycznych

Ford i Evolucja wprowadzają do oferty wallboxy do ładowania samochodów elektrycznych

Ford, we współpracy z firmą Evolucja, ogłosił wprowadzenie nowej oferty dla posiadaczy samochodów elektrycznych. Od teraz klienci, którzy zdecydują się na zakup modeli Ford Explorer Electric lub Ford Mustang Mach-E, otrzymają w ramach ceny pojazdu zestaw do ładowania o wartości 4 500 zł. Zobacz więcej >>
Rozporządzenie AI Act – Nowa Era Regulacji Sztucznej Inteligencji w Unii Europejskiej i Jej Wpływ na Motoryzację

Rozporządzenie AI Act – Nowa Era Regulacji Sztucznej Inteligencji w Unii Europejskiej i Jej Wpływ na Motoryzację

12 lipca 2024 roku Unia Europejska opublikowała Rozporządzenie o sztucznej inteligencji, znane jako AI Act. Ten dokument stanowi kamień milowy w regulacji technologii AI na terenie UE, tworząc kompleksowe ramy prawne mające na celu zapewnienie bezpiecznego i etycznego wykorzystania sztucznej inteligencji. Zobacz więcej >>
Volkswagen ID.1: Duchowy Następca e-Up! w 2027 Roku?

Volkswagen ID.1: Duchowy Następca e-Up! w 2027 Roku?

Volkswagen, znany z innowacyjnych rozwiązań i solidnych samochodów, planuje powrót do segmentu miejskich elektryków. W 2027 roku na rynku może pojawić się model ID.1, który bywa określany mianem „duchowego spadkobiercy” popularnego e-Up. Zobacz więcej >>
Eleport przedłuża wakacje cenowe na swoich stacjach ładowania – niższe ceny przez cały wrzesień!

Eleport przedłuża wakacje cenowe na swoich stacjach ładowania – niższe ceny przez cały wrzesień!

Estońska firma Eleport, znana z dynamicznego rozwoju swojej sieci stacji ładowania samochodów elektrycznych w Polsce, postanowiła przedłużyć promocję cenową na wszystkich swoich punktach ładowania do końca września. Klienci mogą cieszyć się obniżonymi cenami za ładowanie zarówno na stacjach AC, jak i DC w całym kraju. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane