Samochody elektryczne Hyundai Motor Group oparte na platformie E-GMP odznaczają się doskonałymi możliwościami ładowania, a model Kia EV9 potwierdza tę reputację. Według testu przeprowadzonego na Kia EV9 Land przez znaczącego YouTubera, Technically Jeffa, samochód osiąga reklamowaną szybkość ładowania 1080% w ciągu zaledwie 24 minut. Warto zauważyć, że na rynku dostępne są dwie wersje baterii EV9, różniące się pojemnością: 76,1 kWh (Standard Range) i 99,8 kWh (Long Range), oferujące odpowiednio zasięgi jazdy EPA wynoszące 370 oraz 434-494 km. Według Kia, ładowarki o dużej mocy mogą zakończyć proces ładowania od 10 do 80% SOC w imponującym czasie: 20 minut dla wersji z akumulatorem SR i 24 minuty dla LR.
Szybkie ładowanie DC (350 kW, ładowarka 800 V):
Kia EV9 (76,1 kWh; 632 V): do 236 kW, 10-80% SOC w 20 minut
Kia EV9 (99,8 kWh; 552 V): do 215 kW, 10-80% SOC w 24-25 minut
W teście na Kia EV9 Land AWD Long Range, przeprowadzonym z użyciem szybkiej ładowarki Electrify America DC (350 kW), samochód naładowano z poziomu 5% do ponad 90% SOC. Dotarcie do poziomu 80% zajęło 26 minut i 27 sekund, a od 5% SOC do pełnego naładowania - 39 minut i 35 sekund.
Test szybkiego ładowania potwierdza, że Kia EV9 oferuje wybitne prędkości ładowania, co stanowi ważny krok w kierunku zwiększania praktyczności samochodów elektrycznych. Chociaż prędkość ładowania zwalnia po osiągnięciu pewnego poziomu SOC, szybkie ładowanie wciąż stanowi kluczowy element podróży na długie dystanse, umożliwiając kierowcom szybkie uzupełnienie baterii w krótkim czasie. Dla większości użytkowników, możliwość szybkiego ładowania zwiększa atrakcyjność samochodów elektrycznych i przyspiesza adaptację tej ekologicznej formy transportu.
Dodge zapowiedział nową generację elektrycznego Chargera, który będzie wyposażony w zaawansowane baterie solid state. Ten innowacyjny krok jest wynikiem współpracy z firmą Factorial, liderem w dziedzinie technologii stałego elektrolitu. Zobacz więcej >>
Wraz z dynamicznym rozwojem rynku elektrycznych furgonetek, miasta Europy przygotowują się na wprowadzenie stref wolnych od emisji spalin do 2030 roku. Produkcja pojazdów elektrycznych szybko rośnie, a eksperci prognozują, że już wkrótce ich liczba przewyższy tradycyjne modele spalinowe. Zobacz więcej >>
ORLEN Deutschland GmbH, spółka zależna PKN Orlen, rozpoczęła budowę nowoczesnego parku ładowania pojazdów elektrycznych w Elmshorn, w Niemczech. Jest to część strategii firmy mającej na celu rozwój infrastruktury elektromobilności nie tylko u naszego zachodniego sąsiada, ale także w Polsce. Zobacz więcej >>
Ford, jako jeden z liderów rynku motoryzacyjnego, zdecydował się na znaczącą zmianę w produkcji baterii do swoich pojazdów elektrycznych. W 2025 roku Mustang Mach-E będzie wyposażany w akumulatory produkowane nie pod Wrocławiem, ale w stanie Michigan. Zobacz więcej >>
Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>