Samochody elektryczne Hyundai Motor Group oparte na platformie E-GMP odznaczają się doskonałymi możliwościami ładowania, a model Kia EV9 potwierdza tę reputację. Według testu przeprowadzonego na Kia EV9 Land przez znaczącego YouTubera, Technically Jeffa, samochód osiąga reklamowaną szybkość ładowania 1080% w ciągu zaledwie 24 minut. Warto zauważyć, że na rynku dostępne są dwie wersje baterii EV9, różniące się pojemnością: 76,1 kWh (Standard Range) i 99,8 kWh (Long Range), oferujące odpowiednio zasięgi jazdy EPA wynoszące 370 oraz 434-494 km. Według Kia, ładowarki o dużej mocy mogą zakończyć proces ładowania od 10 do 80% SOC w imponującym czasie: 20 minut dla wersji z akumulatorem SR i 24 minuty dla LR.
Szybkie ładowanie DC (350 kW, ładowarka 800 V):
Kia EV9 (76,1 kWh; 632 V): do 236 kW, 10-80% SOC w 20 minut
Kia EV9 (99,8 kWh; 552 V): do 215 kW, 10-80% SOC w 24-25 minut
W teście na Kia EV9 Land AWD Long Range, przeprowadzonym z użyciem szybkiej ładowarki Electrify America DC (350 kW), samochód naładowano z poziomu 5% do ponad 90% SOC. Dotarcie do poziomu 80% zajęło 26 minut i 27 sekund, a od 5% SOC do pełnego naładowania - 39 minut i 35 sekund.
Test szybkiego ładowania potwierdza, że Kia EV9 oferuje wybitne prędkości ładowania, co stanowi ważny krok w kierunku zwiększania praktyczności samochodów elektrycznych. Chociaż prędkość ładowania zwalnia po osiągnięciu pewnego poziomu SOC, szybkie ładowanie wciąż stanowi kluczowy element podróży na długie dystanse, umożliwiając kierowcom szybkie uzupełnienie baterii w krótkim czasie. Dla większości użytkowników, możliwość szybkiego ładowania zwiększa atrakcyjność samochodów elektrycznych i przyspiesza adaptację tej ekologicznej formy transportu.
Podrabiane części samochodowe to nie tylko kwestia oszustwa finansowego, ale przede wszystkim ogromne zagrożenie dla bezpieczeństwa na drogach. Mercedes-Benz intensyfikuje swoją walkę z fałszerzami i podsumowuje działania z 2024 roku. Zobacz więcej >>
GreenWay, lider rynku ładowania samochodów elektrycznych w Europie Środkowo-Wschodniej, ogłasza rebranding. Nowa identyfikacja wizualna ma podkreślać dostępność, niezawodność i bliskość marki wobec kierowców. Zobacz więcej >>
XPENG jako pierwszy chiński producent samochodów elektrycznych znalazł się na pierwszym miejscu rankingu satysfakcji klientów w Niemczech, Austrii i Szwajcarii. W badaniu przeprowadzonym przez USCALE GmbH wzięło udział ponad 5 000 właścicieli EV – a wyniki mówią jasno: kierowcy XPENG są najbardziej zadowoleni ze swojego wyboru. Zobacz więcej >>
Coraz więcej kierowców korzysta z samochodów elektrycznych nie tylko w mieście, ale też podczas długich podróży. Wzrost zasięgów i lepsza infrastruktura ładowania sprawiają, że BEV-y jadą nawet na urlop do Chorwacji czy Włoch bez większych problemów. Zobacz więcej >>
Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Tesla kontynuuje dynamiczny rozwój swojej sieci szybkich ładowarek Supercharger, a wraz z tym procesem pojawia się nowa aktualizacja mapy, która prezentuje zarówno istniejące stacje, jak i te w fazie rozwoju. Dodatkowo, na stronie producenta uruchomiono kolejną rundę głosowania, w której użytkownicy mogą wskazać miejsca, gdzie ich zdaniem powinny zostać zainstalowane nowe ładowarki. Zobacz więcej >>
Wraz z najnowszą aktualizacją oprogramowania Tesli, użytkownicy Modelu Y o napędzie na tył i mniejszej baterii w Europie zyskali nową funkcję – adaptacyjne reflektory. Jednakże, w związku z obniżką cen tych modeli, pojawiły się pytania dotyczące różnic między wariantami, zwłaszcza w kontekście rodzaju zastosowanych ogniw baterii. Zobacz więcej >>
Startup z Nowej Zelandii otrzymał właśnie spory zastrzyk gotówki - w wysokości 18 milionów dolarów - na komercjalizację grafitu wytwarzanego z wiórów drzewnych do zastosowania w akumulatorach pojazdów elektrycznych. To rewelacyjna wiadomość dla przemysłu motoryzacyjnego w Europie i Stanach Zjednoczonych.
CarbonScape tłumaczy, że biografit jest produkowany z ubocznych materiałów przemysłu leśnego i drzewnego, takich jak zrębki i trociny, stanowiąc zrównoważoną alternatywę dla grafitu syntetycznego i naturalnego. Zobacz więcej >>