Volkswagen ID.Golf - Rewolucja Elektryczna Przełożona

Volkswagen ID.Golf - Rewolucja Elektryczna Przełożona
15.07.2024 16:00
Volkswagen ID.Golf, który miał być przełomem w elektryfikacji jednego z najbardziej ikonicznych modeli w historii motoryzacji, napotyka kolejne opóźnienia. Premierę przesunięto o 15 miesięcy, co oznacza, że nie zobaczymy go na rynku przed 2029 rokiem. Dlaczego Volkswagen postanowił ponownie odłożyć wprowadzenie tego modelu? Czy to oznacza, że Golf stanie się w pełni elektryczny?
Volkswagen Golf - Nowa Era Elektryfikacji
Golf, uznawany za „króla kompaktów”, jest legendą motoryzacji od niemal pół wieku. Już w poprzedniej generacji istniała elektryczna wersja, e-Golf. Jednak Volkswagen z pewną ostrożnością podchodzi do pełnej elektryfikacji tej linii. Wcześniejszy model ID.3 miał być elektrycznym następcą Golfa, ale nie osiągnął oczekiwanych sukcesów sprzedażowych. Teraz ID.Golf ma wreszcie zastąpić spalinową wersję, jednak na rynku pojawi się dopiero za kilka lat.
Opóźnienia i Nowa Platforma SSP
Volkswagen ID.Golf ma powstać na nowej platformie SSP (Scalable Systems Platform), której wdrożenie napotyka ciągłe opóźnienia. Pierwszy model z tą architekturą miał pojawić się na początku dekady, potem mówiono o roku 2028, a teraz termin został przesunięty na 2029 rok. SSP ma łączyć cechy znanych już platform MEB i PPE, z nowoczesną architekturą software’ową E3 2.0. Problem w tym, że samochody na platformie MEB, takie jak VW ID.3, ID.4 czy Skoda Enyaq, nie sprzedają się tak dobrze, jak zakładano. W związku z tym Volkswagen wstrzymuje duże inwestycje w nową platformę, kontynuując rozwój MEB, która zyska nowe warianty MEB+ oraz MEB Eco dla tańszych modeli.
Autonomiczna Jazda i Nowe Ogniwa
Platforma SSP ma być przystosowana do funkcji jazdy autonomicznej, a także zastosowania w luksusowych i sportowych modelach. Jak podano w materiałach z 2022 roku, SSP ma „być wzorcem dla marki we wszystkich kategoriach – od zasięgu, czasu ładowania i cyfryzacji, aż po autonomiczną jazdę”. W ID.Golfie planowane jest wykorzystanie nowych, zunifikowanych ogniw baterii, co ma dodatkowo podnieść jego efektywność.
Współpraca z Rivianem
Volkswagen nawiązał niedawno współpracę z amerykańską firmą Rivian. Inżynierowie z USA mają zająć się tworzeniem oprogramowania dla nowych modeli VW. Oznacza to, że zamiast inwestować w rozwój nowego oprogramowania od podstaw, Volkswagen może korzystać z doświadczenia Riviana, co może przyspieszyć prace nad ID.Golfem.
Nie Tylko ID.Golf
W planach Volkswagena jest również wprowadzenie modelu T-Sport, crossovera segmentu B, który jednak nie pojawi się przed 2031 rokiem. Model ID.2, powstający na „taniej” wersji platformy MEB, ma być odpowiednikiem Skody Elroq. Pytanie, czy Volkswagen zdecyduje się kontynuować używanie nazw spalinowych modeli, takich jak Golf, Polo czy Passat, czy też wprowadzi nowe nazewnictwo, pozostaje otwarte. Badania rynku w różnych krajach mogą dać odpowiedź, czy zachowanie nazwy Golf będzie strategicznie korzystne.

Podsumowując, przyszłość elektrycznego Volkswagena Golfa jest pełna wyzwań i niepewności. Jednak, jeśli koncernowi uda się pokonać te przeszkody, ID.Golf ma szansę stać się ikoną nowej ery elektromobilności.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

Porsche Panamera: Przyszłość w Elektryczności, ale Spaliny Jeszcze Nie Znikają

Porsche Panamera: Przyszłość w Elektryczności, ale Spaliny Jeszcze Nie Znikają

Porsche, marka znana z legendarnej mocy i wysokooktanowych silników, przechodzi transformację. Niedawno zaprezentowano nową wersję spalinowej Panamery, a w planach jest także jej elektryczny odpowiednik. Zobacz więcej >>
Przerwa w naborze do programu „Mój elektryk” – co dalej?

Przerwa w naborze do programu „Mój elektryk” – co dalej?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) poinformował, że od 1 września 2024 r. do 31 grudnia 2024 r. Zobacz więcej >>
Norwegia Ponownie Liderem Elektromobilności: Rekordowy Sierpień 2023

Norwegia Ponownie Liderem Elektromobilności: Rekordowy Sierpień 2023

Norwegia od dawna wyznacza trendy w dziedzinie elektromobilności, a sierpień 2023 roku przyniósł kolejny przełomowy moment. W tym miesiącu aż 94,3% wszystkich nowo zarejestrowanych samochodów w Norwegii to pojazdy elektryczne, co stanowi nowy globalny rekord i jeszcze mocniej umacnia pozycję tego skandynawskiego kraju na czele światowej rewolucji transportowej. Zobacz więcej >>
Tesla Robotaxi: Nowa Era Autonomicznych Przewozów

Tesla Robotaxi: Nowa Era Autonomicznych Przewozów

Od końca sierpnia, na ulicach San Francisco, w Rejonie Zatoki oraz w okolicach studia Warner Bros w Burbank, zauważono zwiększoną aktywność samochodów Tesli. Informację tę przekazał haker Green na platformie X (dawniej Twitter), co wywołało liczne spekulacje na temat nadchodzącej premiery nowej usługi autonomicznych taksówek od Tesli. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane