Volkswagen Samochody Dostawcze, jak donosi tygodnik Automobilwoche, planuje wprowadzenie na rynek nowego wariantu ID.Buzza z akumulatorem o pojemności 62 kWh. Szef marketingu firmy, Lars Krause, w rozmowie z niemieckim czasopismem zapowiedział, że za „trzy do czterech lat” napęd elektryczny stanie się w Europie pierwszym wyborem klientów w segmencie vanów.
Dynamiczny rozwój gamy modelowej
Firma ma ambitne plany związane z elektromobilnością. Do 2030 roku Volkswagen zamierza, aby 55% sprzedaży modeli dostawczych stanowiły pojazdy elektryczne. Obecnie oferta obejmuje ID.Buzza z baterią 82 kWh, który jest dostępny zarówno w wersji osobowej, jak i dostawczej, oferując moc 204 KM. Niedługo do gamy dołączy wersja długa z baterią 91 kWh oraz ID.Buzz GTX z akumulatorem o tej samej pojemności i mocą 286 KM.
W planach jest również rozszerzenie oferty o tańszą wersję z mniejszym akumulatorem. Nowy model z baterią o pojemności użytkowej około 58 kWh ma być skierowany głównie do klientów miejskich, którzy nie pokonują długich tras, a potrzebują ekonomicznego i praktycznego pojazdu na co dzień.
Zróżnicowane opcje dla różnych potrzeb
Volkswagen pracuje nad tym, aby ID.Buzz stał się bardziej dostępny dla szerszej grupy klientów. Aktualnie cena wersji osobowej zaczyna się od 229 760 zł netto, jednak dzięki mniejszemu akumulatorowi cena mogłaby spaść poniżej 200 000 zł netto. Taki krok uczyniłby ID.Buzza bardziej konkurencyjnym wobec innych elektrycznych vanów, takich jak Fiat e-Scudo, Mercedes e-Vito czy Toyota Proace Electric.
Strategia na przyszłość
Volkswagen planuje znacząco zwiększyć sprzedaż i produkcję ID.Buzzów, a wprowadzenie tańszej wersji z mniejszym akumulatorem jest kluczowym elementem tej strategii. Model GTX z mocą 286 KM również może wywołać spore zamieszanie na rynku, oferując coś, czego nie mają konkurenci.
Podsumowanie
ID.Buzz z akumulatorem 62 kWh ma szansę stać się ważnym elementem oferty Volkswagen Samochody Dostawcze, przyciągając klientów poszukujących nowoczesnych, ekologicznych i ekonomicznych rozwiązań transportowych. Strategia firmy, skoncentrowana na zróżnicowaniu oferty i zwiększeniu dostępności modeli elektrycznych, wpisuje się w globalne trendy elektromobilności, otwierając nowe możliwości zarówno dla klientów, jak i dla samego Volkswagena.