Wrocław i Volvo: Nowa Era Ładowania Pojazdów Elektrycznych

Wrocław i Volvo: Nowa Era Ładowania Pojazdów Elektrycznych
24.07.2024 16:00
Wrocław, we współpracy z Volvo, podejmuje kolejny krok w kierunku elektryfikacji transportu miejskiego, ogłaszając plan budowy nowych stacji ładowania pojazdów elektrycznych. Jak zapewniają władze miasta, będą to najszybsze ładowarki w stolicy Dolnego Śląska, zdolne do pełnego naładowania samochodu w czasie poniżej godziny.
Elektryfikacja w ramach szerokiej strategii
Nowa umowa z Volvo wpisuje się w szeroko zakrojone działania miasta na rzecz ekologicznego transportu. Wcześniej Wrocław ogłosił plany wprowadzenia Strefy Czystego Transportu oraz inicjatywę Mikrohubu Wrocław, gdzie towary z samochodów dostawczych będą przeładowywane na rowery cargo i rozwożone po centrum.

Obecnie po Wrocławiu porusza się około 2,7 tys. samochodów elektrycznych oraz niemal 40 tys. hybryd, z których część to modele typu plug-in. Liczba punktów ładowania w mieście przekroczyła już 220, ale rosnąca liczba pojazdów BEV wymaga dalszego rozwoju infrastruktury. Władze miasta planują umiejscowić nowe ładowarki w około 150 lokalizacjach, co umożliwi naładowanie samochodu w zaledwie kilkanaście minut.
Elektryfikacja sektora publicznego
Wrocław aktywnie wspiera elektryfikację swoich jednostek i spółek miejskich. Urząd miasta dysponuje 12 samochodami elektrycznymi, używanymi między innymi przez ZDiUM do monitorowania opłat za parkowanie. Elektryczne pojazdy można również spotkać w flotach Zieleni Miejskiej, Zarządu Zasobu Komunalnego czy Inwestycji Miejskich.
Rozwój infrastruktury ładowania
Trzy lata temu Wrocław miał 150 punktów ładowania, a dziś jest ich 222. W planach jest budowa dwóch nowych, dwustanowiskowych stacji, które pozwolą na jeszcze szybsze ładowanie samochodów elektrycznych. Dzięki uproszczeniu procedur miejskich, nowe ładowarki będą powstawać również na terenach dzierżawionych od miasta, co dodatkowo przyspieszy rozwój infrastruktury.
Inicjatywy Volvo
Volvo nie tylko zainstaluje superszybkie stacje ładowania, ale także przekaże miastu grant w wysokości 100 tys. zł na budowę dwóch stacji solarnych do ładowania rowerów i hulajnóg elektrycznych. Powstaną one w parku Grabiszyńskim oraz przy Promenadzie Krzyckiej. Volvo zobowiązało się także do budowy 130 dwustanowiskowych stacji szybkiego ładowania w 35 największych miastach Polski, co znacząco wpłynie na dostępność i wygodę użytkowania pojazdów elektrycznych.
Przyszłość elektromobilności
Jak podkreśla Maciej Warych z Volvo Car Wrocław-Bielany, szybkie ładowanie, które pozwala naładować samochód elektryczny w 20-30 minut, to kluczowy czynnik dla kierowców decydujących się na przejście na pojazdy elektryczne. Dzięki tym inwestycjom, Wrocław staje się jednym z liderów elektromobilności w Polsce, pokazując, że przyszłość transportu może być nie tylko ekologiczna, ale również wygodna i szybka.

Wprowadzenie nowych stacji ładowania oraz rozwój infrastruktury to kolejny krok w kierunku bardziej ekologicznego i przyjaznego mieszkańcom miasta. Współpraca z Volvo stanowi przykład, jak można skutecznie łączyć siły sektora publicznego i prywatnego w realizacji ambitnych celów ekologicznych.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

Lamborghini Lanzador – pierwszy elektryk marki już do 2030 roku

Lamborghini Lanzador – pierwszy elektryk marki już do 2030 roku

Lamborghini oficjalnie zapowiedziało swoje pierwsze całkowicie elektryczne auto – model Lanzador. Jego produkcja rozpocznie się jeszcze przed końcem tej dekady, co oznacza, że marka z bykiem na masce nie planuje opóźnień w realizacji elektrycznej strategii. Zobacz więcej >>
Punkty Vitay za ładowanie samochodów elektrycznych: Orlen rozszerza ofertę programu lojalnościowego

Punkty Vitay za ładowanie samochodów elektrycznych: Orlen rozszerza ofertę programu lojalnościowego

Programy lojalnościowe stacji benzynowych od lat cieszą się dużą popularnością wśród kierowców. Teraz Orlen, lider w tej dziedzinie w Polsce, postanowił rozszerzyć swoją ofertę, obejmując nią również właścicieli pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Elektryczne samochody w Raporcie TÜV 2025: Kto wypadł najlepiej, a kto rozczarował?

Elektryczne samochody w Raporcie TÜV 2025: Kto wypadł najlepiej, a kto rozczarował?

Najnowszy Raport TÜV 2025, oparty na wynikach 10,2 miliona badań technicznych przeprowadzonych w Niemczech od lipca 2023 do czerwca 2024, dostarczył interesujących wniosków na temat niezawodności samochodów elektrycznych. Pomimo ogólnie dobrych wyników, niektóre modele zaskoczyły pozytywnie, podczas gdy inne rozczarowały. Zobacz więcej >>
Rewolucja w Kosztach Wymiany Baterii w Samochodach Elektrycznych

Rewolucja w Kosztach Wymiany Baterii w Samochodach Elektrycznych

Spadające ceny litu i rosnąca efektywność technologiczna otwierają nowy rozdział w rozwoju elektromobilności. Według raportu Recurrent, wymiana akumulatorów trakcyjnych – dotychczas uważana za kosztowną przeszkodę – wkrótce stanie się dostępna cenowo na poziomie porównywalnym do napraw tradycyjnych silników spalinowych. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane