W Warszawie, przy ulicy Grochowskiej 312, otwarto pierwszy salon marki BYD należący do grupy dealerskiej Cichy-Zasada. To wyjątkowe wydarzenie przyciągnęło wielu gości, w tym klientów, dziennikarzy i przedstawicieli branży. Nowo otwarty salon jest pierwszym zaprojektowanym według najnowszych standardów BYD, co czyni go ważnym elementem rozwoju chińskiej marki na polskim rynku.
Nowy gracz na warszawskim rynku
Salon, zlokalizowany na parterze odrestaurowanego budynku Polskich Zakładów Optycznych, jest przedstawicielem tzw. „miejskich salonów” – ekskluzywnych showroomów, które skupiają się na prezentacji i sprzedaży pojazdów, zamiast oferowania usług serwisowych na miejscu. Mimo braku serwisu w tej lokalizacji, Grupa Cichy-Zasada zapewnia sieć autoryzowanych stacji obsługi (ASO) marki BYD, z warsztatem znajdującym się nieopodal, również na ulicy Grochowskiej.
Grupa Cichy-Zasada stawia na BYD
Grupa Cichy-Zasada, do tej pory znana głównie z dystrybucji samochodów z Grupy Volkswagena, włączyła BYD do swojego portfolio, co wskazuje na rosnące znaczenie chińskiej marki. BYD to koncern o ogromnej skali – w 2023 roku sprzedał aż trzy miliony samochodów, z czego połowa to auta elektryczne. Marka zajmuje drugie miejsce na świecie pod względem sprzedaży EV, ustępując jedynie Tesli.
Nowe modele dostępne od ręki.
Podczas uroczystego otwarcia salonu wręczono kluczyki do modeli BYD Seal dwóm pierwszym klientom, którzy skorzystali z programu Pre-sales. Wśród dostępnych modeli można było zobaczyć również BYD Dolphin – samochód segmentu C, konkurujący z takimi modelami jak Volkswagen ID.3 czy Renault Megane E-Tech. Dolphin oferuje zasięg od 340 do 427 km oraz różne wersje mocy, z czego najsilniejsza rozwija 204 KM.
Kolejne kroki w ekspansji BYD
Salon przy Grochowskiej 312 to dopiero początek planów Grupy Cichy-Zasada. Wkrótce planowane jest otwarcie kolejnych salonów BYD w Poznaniu, Łodzi, Katowicach oraz Wrocławiu. Takie działania pokazują, że chińska marka może stać się znaczącym graczem na polskim rynku motoryzacyjnym. Z kolei rosnąca sieć serwisów i wsparcie ze strony dużych grup dealerskich przyspieszą rozwój marki BYD w Polsce.
Podsumowanie
Otwarcie salonu BYD przez Grupę Cichy-Zasada w Warszawie to ważny krok w rozwoju marki w Polsce. Dzięki bogatej ofercie i solidnemu wsparciu serwisowemu, BYD może stać się poważnym konkurentem na rynku samochodów elektrycznych, przyciągając coraz większą liczbę klientów.