Anwim S.A. i Makro Polska rozwijają infrastrukturę ładowania pojazdów elektrycznych

Anwim S.A. i Makro Polska rozwijają infrastrukturę ładowania pojazdów elektrycznych
02.10.2024 17:26
Anwim S.A., właściciel sieci stacji paliw MOYA, podejmuje kolejne kroki w kierunku rozwoju elektromobilności w Polsce. Firma podpisała umowę z Makro Polska, dzięki której na parkingach przed 28 hurtowniami tej sieci pojawi się 150 nowych punktów ładowania pojazdów elektrycznych. Współpraca ta jest elementem szerszej strategii Anwim S.A., zakładającej budowę ogólnopolskiej sieci ładowarek dostępnych zarówno dla klientów indywidualnych, jak i firmowych flot.
Ambitna strategia rozwoju MOYA Energia
Anwim S.A., oprócz rozwijania swojej sieci stacji paliw, intensywnie inwestuje w infrastrukturę ładowania elektrycznych pojazdów pod marką MOYA Energia. Planowane punkty ładowania będą instalowane nie tylko na stacjach MOYA, ale również w kluczowych lokalizacjach, takich jak centra handlowe czy stacje usługowe. Dzięki temu użytkownicy samochodów elektrycznych zyskają łatwiejszy dostęp do ładowarek w trakcie codziennych zakupów lub podróży.

Marcin Pollo, dyrektor ds. rozwoju elektromobilności w Anwim S.A., podkreśla, że współpraca z Makro Polska stanowi istotny krok w realizacji długoterminowej strategii firmy. Do 2030 roku Anwim S.A. planuje stworzyć sieć liczącą 10 000 punktów ładowania w całej Polsce, z czego 4 000 będą to punkty własne, zarządzane bezpośrednio przez MOYA.
Zielona transformacja w Makro Polska
Makro Polska również kładzie duży nacisk na zrównoważony rozwój i zmniejszenie śladu węglowego. Wojciech Szydlik z Makro Polska zaznacza, że instalacja ładowarek na parkingach hurtowni jest naturalnym krokiem w stronę bardziej ekologicznych rozwiązań. Szybkie ładowarki ułatwią korzystanie z pojazdów elektrycznych zarówno klientom, jak i partnerom biznesowym Makro, wspierając jednocześnie rozwój elektromobilności w Polsce.
Szybkie ładowanie w kluczowych lokalizacjach
MOYA planuje instalację ładowarek o dużej mocy, sięgającej nawet 350–400 kW, w miejscach o wysokim natężeniu ruchu, takich jak główne trasy komunikacyjne. Dzięki temu pojazdy będą mogły zostać naładowane w zaledwie 15 minut, co znacznie skróci czas oczekiwania na pełne naładowanie. W lokalizacjach, gdzie kierowcy spędzają więcej czasu, jak centra handlowe czy hotele, dostępne będą ładowarki o niższej mocy, dostosowane do dłuższych postojów.
Korzyści dla użytkowników aplikacji MOYA
Dla klientów Anwim S.A. szczególnie atrakcyjna może okazać się oferta dostępna w aplikacji mobilnej MOYA oraz karta multienergetyczna MOYA Firma. Użytkownicy aplikacji mają już teraz dostęp do ponad 2500 punktów ładowania na terenie całej Polski, a także do stacji paliw MOYA, Shell i Amic. Karta MOYA Firma umożliwia zbiorcze fakturowanie usług, gromadzenie punktów lojalnościowych oraz korzystanie z atrakcyjnych nagród i rabatów.
Podsumowanie
Współpraca Anwim S.A. i Makro Polska wpisuje się w dynamiczny rozwój rynku elektromobilności w Polsce. Dzięki nowym punktom ładowania pojazdów elektrycznych, obie firmy przyczyniają się do tworzenia nowoczesnej infrastruktury sprzyjającej transformacji ekologicznej w sektorze transportu. To kolejny krok w stronę przyszłości, w której elektryczne pojazdy staną się standardem na polskich drogach.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

Mercedes G 580 EQ – elektryczna ikona, której nikt nie chce? Klienci wolą klasyczne V8

Mercedes G 580 EQ – elektryczna ikona, której nikt nie chce? Klienci wolą klasyczne V8

Miał być symbolem nowoczesności i luksusu na miarę XXI wieku. Zamiast tego Mercedes G 580 EQ, elektryczna wersja legendarnej Klasy G, notuje wyniki sprzedaży, które można uznać za... Zobacz więcej >>
Autonomia poziomu 4? Jeszcze nie, ale Huawei robi duży krok

Autonomia poziomu 4? Jeszcze nie, ale Huawei robi duży krok

Huawei zapowiada na wrzesień 2025 aktualizację do nowego systemu jazdy autonomicznej ADS 4.0. Choć w sieci pojawiły się głosy o poziomie autonomii 4, producent studzi emocje – w rzeczywistości chodzi raczej o poziom 3, i to wyłącznie na autostradach. Zobacz więcej >>
Długie gwarancje, czyli jak producenci elektryków walczą o zaufanie klientów

Długie gwarancje, czyli jak producenci elektryków walczą o zaufanie klientów

🔋 Gwarancje pod lupą Na rynku aut elektrycznych gwarancja staje się dziś jednym z najważniejszych narzędzi walki o klienta. Szczególnie mocno widać to wśród nowych graczy, jak marki chińskie, które próbują przekonać sceptycznych klientów do swojej oferty. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane