Anwim S.A. i Makro Polska rozwijają infrastrukturę ładowania pojazdów elektrycznych

Anwim S.A. i Makro Polska rozwijają infrastrukturę ładowania pojazdów elektrycznych
02.10.2024 17:26
Anwim S.A., właściciel sieci stacji paliw MOYA, podejmuje kolejne kroki w kierunku rozwoju elektromobilności w Polsce. Firma podpisała umowę z Makro Polska, dzięki której na parkingach przed 28 hurtowniami tej sieci pojawi się 150 nowych punktów ładowania pojazdów elektrycznych. Współpraca ta jest elementem szerszej strategii Anwim S.A., zakładającej budowę ogólnopolskiej sieci ładowarek dostępnych zarówno dla klientów indywidualnych, jak i firmowych flot.
Ambitna strategia rozwoju MOYA Energia
Anwim S.A., oprócz rozwijania swojej sieci stacji paliw, intensywnie inwestuje w infrastrukturę ładowania elektrycznych pojazdów pod marką MOYA Energia. Planowane punkty ładowania będą instalowane nie tylko na stacjach MOYA, ale również w kluczowych lokalizacjach, takich jak centra handlowe czy stacje usługowe. Dzięki temu użytkownicy samochodów elektrycznych zyskają łatwiejszy dostęp do ładowarek w trakcie codziennych zakupów lub podróży.

Marcin Pollo, dyrektor ds. rozwoju elektromobilności w Anwim S.A., podkreśla, że współpraca z Makro Polska stanowi istotny krok w realizacji długoterminowej strategii firmy. Do 2030 roku Anwim S.A. planuje stworzyć sieć liczącą 10 000 punktów ładowania w całej Polsce, z czego 4 000 będą to punkty własne, zarządzane bezpośrednio przez MOYA.
Zielona transformacja w Makro Polska
Makro Polska również kładzie duży nacisk na zrównoważony rozwój i zmniejszenie śladu węglowego. Wojciech Szydlik z Makro Polska zaznacza, że instalacja ładowarek na parkingach hurtowni jest naturalnym krokiem w stronę bardziej ekologicznych rozwiązań. Szybkie ładowarki ułatwią korzystanie z pojazdów elektrycznych zarówno klientom, jak i partnerom biznesowym Makro, wspierając jednocześnie rozwój elektromobilności w Polsce.
Szybkie ładowanie w kluczowych lokalizacjach
MOYA planuje instalację ładowarek o dużej mocy, sięgającej nawet 350–400 kW, w miejscach o wysokim natężeniu ruchu, takich jak główne trasy komunikacyjne. Dzięki temu pojazdy będą mogły zostać naładowane w zaledwie 15 minut, co znacznie skróci czas oczekiwania na pełne naładowanie. W lokalizacjach, gdzie kierowcy spędzają więcej czasu, jak centra handlowe czy hotele, dostępne będą ładowarki o niższej mocy, dostosowane do dłuższych postojów.
Korzyści dla użytkowników aplikacji MOYA
Dla klientów Anwim S.A. szczególnie atrakcyjna może okazać się oferta dostępna w aplikacji mobilnej MOYA oraz karta multienergetyczna MOYA Firma. Użytkownicy aplikacji mają już teraz dostęp do ponad 2500 punktów ładowania na terenie całej Polski, a także do stacji paliw MOYA, Shell i Amic. Karta MOYA Firma umożliwia zbiorcze fakturowanie usług, gromadzenie punktów lojalnościowych oraz korzystanie z atrakcyjnych nagród i rabatów.
Podsumowanie
Współpraca Anwim S.A. i Makro Polska wpisuje się w dynamiczny rozwój rynku elektromobilności w Polsce. Dzięki nowym punktom ładowania pojazdów elektrycznych, obie firmy przyczyniają się do tworzenia nowoczesnej infrastruktury sprzyjającej transformacji ekologicznej w sektorze transportu. To kolejny krok w stronę przyszłości, w której elektryczne pojazdy staną się standardem na polskich drogach.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

Nowa edycja programu "Mój Elektryk 2.0"

Nowa edycja programu "Mój Elektryk 2.0"

Rządowy program wspierający zakup pojazdów elektrycznych wraca w nowej odsłonie! "Mój Elektryk 2.0" to szansa na otrzymanie nawet do 40 tys. zł bezzwrotnego dofinansowania na zakup auta elektrycznego. Zobacz więcej >>
Powerdot planuje podwojenie sieci ładowania w Polsce do 2026 roku

Powerdot planuje podwojenie sieci ładowania w Polsce do 2026 roku

Powerdot, paneuropejski operator stacji ładowania pojazdów elektrycznych, ogłosił ambitne plany rozwoju w Polsce. Firma zamierza do końca 2026 roku posiadać co najmniej 700 stacji ładowania, co pozwoli na podwojenie obecnej sieci. Zobacz więcej >>
Nowe zasady badań technicznych pojazdów – co czeka kierowców?

Nowe zasady badań technicznych pojazdów – co czeka kierowców?

Ministerstwo Infrastruktury planuje zmiany w opłatach za badania techniczne pojazdów. Koszt przeglądu ma być powiązany ze średnim dochodem Polaków, co według ministra Dariusza Klimczaka pozwoli na jego umiarkowaną waloryzację, dostosowaną do sytuacji gospodarczej kraju. Zobacz więcej >>
Ferrari prezentuje swój pierwszy elektryczny supersamochód – premiera już jesienią!

Ferrari prezentuje swój pierwszy elektryczny supersamochód – premiera już jesienią!

Ferrari oficjalnie potwierdziło wejście w erę elektromobilności. Już 9 października 2025 roku podczas Capital Markets Day marka zaprezentuje swój pierwszy w pełni elektryczny supersamochód. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane