Orlen Charge planuje rozbudowę sieci hubów ładowania pojazdów elektrycznych

Orlen Charge planuje rozbudowę sieci hubów ładowania pojazdów elektrycznych
26.09.2024 16:30
Orlen, polski gigant naftowy, zamierza znacząco rozbudować swoją sieć ładowania samochodów elektrycznych, Orlen Charge. W 2025 roku firma planuje uruchomić kilkanaście nowych hubów ładowania, a do 2027 roku ich liczba ma przekroczyć 50. Każdy z nich będzie wyposażony w co najmniej 8 punktów ładowania o mocy minimum 150 kW, co pozwoli na szybkie i efektywne ładowanie pojazdów elektrycznych.
Huby ładowania na stacjach paliw i w lokalizacjach greenfieldowych
Hubert Zdrojewski, dyrektor biura rozwoju produktów i technologii elektromobilności w Orlenie, zaznaczył, że nowe huby będą zlokalizowane głównie na istniejących stacjach paliw. Dzięki temu klienci będą mogli skorzystać z pełnej oferty stacji, w tym gastronomii czy sklepu. Jednak firma zamierza również eksplorować lokalizacje greenfieldowe, czyli miejsca, które nie są wystarczająco duże na tradycyjne stacje paliw, ale idealnie nadają się pod budowę stacji ładowania. Analizowane są lokalizacje, w których możliwe będzie osiągnięcie większej mocy ładowania.

"Do 2027 roku takich hubów powstanie ponad 50 w całej Polsce, głównie przy autostradach i trasach szybkiego ruchu" – podkreślił Zdrojewski podczas Kongresu Nowej Mobilności w Łodzi.
Integracja z platformą roamingową
Zdrojewski poinformował również, że sieć Orlen Charge zostanie wkrótce włączona do jednej z największych platform roamingowych. To ważny krok, który umożliwi klientom innych sieci ładowania korzystanie z ładowarek Orlenu w wygodny sposób, bez konieczności instalowania kolejnej aplikacji czy zakładania nowego konta. Dodatkowo, firma pracuje nad integracją aplikacji Orlen Charge z aplikacją Orlen Vitay, co pozwoli na zbieranie punktów Vitay oraz korzystanie z innych usług Grupy Orlen, takich jak Orlen Paczka.
Orlen – koncern multienergetyczny
Grupa Orlen to jedna z największych firm w Polsce i Europie Środkowej. Zarządza rafineriami w Polsce, Czechach i na Litwie oraz prowadzi działalność detaliczną w całym regionie. Posiada także operacje wydobywcze w Polsce, Norwegii, Kanadzie i Pakistanie, a także zajmuje się produkcją energii, w tym z odnawialnych źródeł energii, oraz dystrybucją gazu ziemnego.

Firma konsekwentnie realizuje swoją strategię budowy koncernu multienergetycznego, co potwierdzają ostatnie przejęcia Energi, Grupy Lotos oraz PGNiG. W 2023 roku skonsolidowane przychody ze sprzedaży Orlenu sięgnęły 372,64 miliarda złotych. Spółka jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie od 1999 roku i wchodzi w skład indeksu WIG20.

Rozbudowa sieci Orlen Charge to kolejny krok w kierunku umocnienia pozycji Orlenu na rynku elektromobilności i wsparcia transformacji energetycznej w Polsce.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

Infrastruktura ładowania pojazdów elektrycznych w Polsce: aktualne wyzwania i kierunki rozwoju

Infrastruktura ładowania pojazdów elektrycznych w Polsce: aktualne wyzwania i kierunki rozwoju

Rozwój infrastruktury dla pojazdów elektrycznych w Polsce napotyka na liczne bariery, które znacząco wpływają na tempo i efektywność wprowadzania zeroemisyjnego transportu. Z raportu Polskiego Stowarzyszenia Nowej Mobilności (PSNM) oraz Volvo Cars Poland wynika, że różnice w kosztach dzierżawy terenów pod stacje ładowania oraz przewlekłe procedury administracyjne to główne czynniki opóźniające rozwój tej kluczowej infrastruktury. Zobacz więcej >>
Ford przenosi produkcję baterii dla Mustanga Mach-E do USA – korzyści podatkowe priorytetem

Ford przenosi produkcję baterii dla Mustanga Mach-E do USA – korzyści podatkowe priorytetem

Ford, jako jeden z liderów rynku motoryzacyjnego, zdecydował się na znaczącą zmianę w produkcji baterii do swoich pojazdów elektrycznych. W 2025 roku Mustang Mach-E będzie wyposażany w akumulatory produkowane nie pod Wrocławiem, ale w stanie Michigan. Zobacz więcej >>
Elektryczny Radiowóz Tesli Model S Plaid Pursuit – Rewolucja w Policji

Elektryczny Radiowóz Tesli Model S Plaid Pursuit – Rewolucja w Policji

Na prestiżowych targach motoryzacyjnych SEMA 2024 zaprezentowano prawdziwą perełkę technologii – Teslę Model S Plaid Pursuit, specjalnie przystosowaną do służby w policji przez firmę Unplugged Performance. Ten niezwykle szybki i innowacyjny radiowóz zasili flotę departamentu szeryfa hrabstwa Los Angeles, wprowadzając nowe standardy efektywności i wydajności w działaniach policyjnych. Zobacz więcej >>
Donald Trump jako 47. prezydent USA: Co oznacza dla elektromobilności?

Donald Trump jako 47. prezydent USA: Co oznacza dla elektromobilności?

Donald Trump powraca do Białego Domu jako 47. prezydent Stanów Zjednoczonych, co wywołuje wiele pytań, szczególnie w kontekście przyszłości branży samochodów elektrycznych (EV). Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane