Lotus Evija – Brytyjski hipersamochód elektryczny, który redefiniuje luksus i osiągi

Lotus Evija – Brytyjski hipersamochód elektryczny, który redefiniuje luksus i osiągi
14.12.2024 19:00
Lotus Evija to elektryczny hipersamochód, który zapowiada nową erę w historii brytyjskiej marki Lotus. Po latach oczekiwań pierwsze egzemplarze tego spektakularnego pojazdu trafiają do klientów. Wraz z ograniczoną produkcją do 130 sztuk i ceną wynoszącą ok. 13 milionów złotych, Evija staje się jednym z najbardziej ekskluzywnych samochodów na świecie.
Moc, która inspiruje
Evija jest wyposażona w cztery silniki elektryczne generujące łącznie 2011 KM i 1704 Nm momentu obrotowego. Te imponujące parametry pozwalają na osiągnięcie:

Przyspieszenia 0–100 km/h w zaledwie 2,9 sekundy,
Prędkości maksymalnej 320 km/h.
To sprawia, że Evija jest najmocniejszym produkcyjnym samochodem elektrycznym na świecie, wyprzedzając takie modele jak Rimac Nevera czy Pininfarina Battista.
Design i innowacje
Wyjątkowe nadwozie wykonane z włókna węglowego waży zaledwie 1680 kg, co czyni Eviję jednym z najlżejszych elektrycznych hipersamochodów. Charakterystyczne cechy to:

Futurystyczne wloty powietrza,
Drzwi otwierane do góry,
Minimalistyczne wnętrze z jednym ekranem, który przekazuje kluczowe informacje kierowcy.
Innowacje obejmują także tryby jazdy, takie jak Range, City, Tour, Sport i Track, dostosowujące parametry pojazdu do różnych warunków i potrzeb użytkownika.
Ładowanie i zasięg
Lotus Evija oferuje zasięg do 315 kilometrów na jednym ładowaniu, a dzięki technologii szybkiego ładowania (350 kW), pełne uzupełnienie baterii zajmuje tylko 18 minut. Jest to jeden z najszybszych systemów ładowania dostępnych w samochodach elektrycznych.
Ekskluzywność i konkurencja
Produkcja Eviji została ograniczona do 130 sztuk, co podkreśla jej unikalność. W segmencie elektrycznych hipersamochodów Lotus konkuruje z takimi modelami jak:

Rimac Nevera – 1877 KM, przyspieszenie do 100 km/h w 1,97 sekundy,
Pininfarina Battista – równie potężny i luksusowy,
Aspark Owl – japoński hipersamochód o mocy 1980 KM,
Tesla Roadster (II generacji) – obiecująca przyszłość dla konkurencyjnych cenowo hipersamochodów.

Lotus Evija to jednak coś więcej niż tylko moc – to brytyjska precyzja, innowacyjność i dziedzictwo, które stawiają ją na piedestale współczesnej motoryzacji.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

Alpine A290 – sportowe Renault 5 E-Tech, które chce być hot hatchem na prąd

Alpine A290 – sportowe Renault 5 E-Tech, które chce być hot hatchem na prąd

Alpine A290 to elektryczny hot hatch, który wywodzi się z miejskiego Renault 5 E-Tech. Choć dzielą wiele wspólnych cech, różni je kluczowa rzecz: emocje za kierownicą. Zobacz więcej >>
Hyundai Elexio – nowy elektryk na rynek chiński. Czy trafi do Europy?

Hyundai Elexio – nowy elektryk na rynek chiński. Czy trafi do Europy?

Hyundai zaprezentował zupełnie nowy model elektryczny – Elexio. To średniej wielkości SUV opracowany z myślą o rynku chińskim. Zobacz więcej >>
Europejski rynek motoryzacyjny 2025: rabaty, koniec dopłat i rekordy sprzedaży elektryków

Europejski rynek motoryzacyjny 2025: rabaty, koniec dopłat i rekordy sprzedaży elektryków

Rosnące rabaty, znikające rządowe dopłaty i imponujące wyniki sprzedaży aut elektrycznych – tak w skrócie wygląda europejski rynek motoryzacyjny na początku 2025 roku. Z najnowszego raportu JATO Dynamics wynika, że producenci muszą wykazywać się niezwykłą elastycznością, aby sprostać szybko zmieniającym się warunkom. Zobacz więcej >>
Tesla traci grunt w Europie i Chinach – kwiecień 2025 pod znakiem spadków

Tesla traci grunt w Europie i Chinach – kwiecień 2025 pod znakiem spadków

Sprzedaż Tesli w kwietniu 2025 roku wyraźnie spadła – i to zarówno w Europie, jak i w Chinach. Dane mówią jednoznacznie: europejski rynek EV coraz częściej wybiera inne marki, a klienci zrażeni są nie tylko ofertą, ale i postawą Elona Muska. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane