Polestar 3 zwycięzcą testów zasięgu w zimowych warunkach

Polestar 3 zwycięzcą testów zasięgu w zimowych warunkach
22.01.2025 19:00
Norweskie Stowarzyszenie Samochodowe (NAF) przeprowadziło test zasięgów pojazdów elektrycznych w zimowych warunkach, a zwycięzcą został Polestar 3, pokonując m.in. Teslę Model 3. Co dalej planuje marka Polestar?
Zimowe wyzwania dla samochodów elektrycznych
Zima to czas, który budzi obawy u wielu nowych właścicieli aut elektrycznych. Czy pojazd zapewni wystarczający zasięg, by dotrzeć do celu bez potrzeby awaryjnego ładowania? Takie pytania zadaje sobie wielu kierowców, zwłaszcza w Norwegii, gdzie w 2024 roku samochody elektryczne stanowiły aż 89% rynku.

Dwa razy w roku Norweskie Stowarzyszenie Samochodowe oraz redakcja Motor przeprowadzają testy zasięgów EV w rzeczywistych warunkach. W tegorocznym zimowym teście samochody poruszały się po oblodzonych drogach przy temperaturze około zera, przemierzając trasę jeden za drugim. Wyniki porównano z oficjalnymi danymi WLTP, pokazując, jak modele radzą sobie w trudniejszych warunkach.
Wyniki testu: Polestar 3 na szczycie
Polestar 3 Long Range AWD osiągnął wynik 531 km, co oznacza zaledwie 5% różnicy w stosunku do deklaracji WLTP. To wynik, który zapewnił mu pierwsze miejsce ex aequo z Teslą Model 3 LR AWD, która jednak zanotowała aż 24% spadku w porównaniu do danych WLTP.
W czołówce znalazły się również Porsche Taycan Performance RWD oraz Kia EV3 Long Range FWD (499 km), a także BYD Tang (482 km, spadek o 9%). Wyniki innych modeli były bardziej zróżnicowane – najgorzej poradziły sobie Peugeot E-3008 (-32%) oraz Voyah Dream (-29%).
Plany rozwoju marki Polestar
Polestar 3 nie tylko udowodnił swoją wartość w trudnych warunkach, ale również wskazuje na ambicje marki w rozwoju swoich modeli. W przygotowaniu znajduje się Polestar 7, kompaktowy SUV, który będzie pierwszym modelem opartym na nowej architekturze, planowanej do zastosowania w kolejnych samochodach. Model ten będzie produkowany w Europie i ma wyróżniać się progresywnym designem, zgodnie z zapowiedziami projektanta Philippa Römersa.

Jeszcze wcześniej, bo w drugiej połowie tego roku, na rynek trafi Polestar 5 – czterodrzwiowy fastback z 800-woltową architekturą i dużymi akumulatorami zapewniającymi znaczny zasięg. W 2026 roku planowana jest premiera roadstera Polestar 6.

Marka stawia sobie ambitne cele: zwiększenie globalnej sprzedaży o 30-35% w latach 2025-2027 oraz rozbudowa sieci sprzedażowej o 75%. W Polsce oficjalne przedstawicielstwo Polestar ma pojawić się jeszcze w tym roku.

Polestar 3 pokazał, że samochody elektryczne mogą dostarczać znakomite osiągi nawet w trudnych zimowych warunkach. Sukces ten oraz ambitne plany związane z rozwojem modeli i infrastruktury stawiają markę w świetle jednej z najbardziej obiecujących na rynku EV.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

Czy warto zainwestować w pompę ciepła w samochodach elektrycznych?

Czy warto zainwestować w pompę ciepła w samochodach elektrycznych?

Kluczowe wnioski z badań Recurrent Auto Badania przeprowadzone przez firmę Recurrent Auto na ponad 10 000 samochodach elektrycznych wykazały, że pompy ciepła znacząco ograniczają utratę zasięgu w zimowych warunkach. Wyniki jednoznacznie wskazują na efektywność tej technologii, szczególnie w mroźnym klimacie, gdzie zarządzanie energią ma kluczowe znaczenie. Zobacz więcej >>
Elektryfikacja miejskich służb komunalnych – przyszłość transportu miejskiego

Elektryfikacja miejskich służb komunalnych – przyszłość transportu miejskiego

Elektromobilność nie dotyczy już tylko samochodów osobowych. Coraz więcej miast decyduje się na inwestycje w elektryczne pojazdy komunalne, takie jak zamiatarki, śmieciarki czy pługi śnieżne. Zobacz więcej >>
Nowa edycja programu "Mój Elektryk 2.0"

Nowa edycja programu "Mój Elektryk 2.0"

Rządowy program wspierający zakup pojazdów elektrycznych wraca w nowej odsłonie! "Mój Elektryk 2.0" to szansa na otrzymanie nawet do 40 tys. zł bezzwrotnego dofinansowania na zakup auta elektrycznego. Zobacz więcej >>
Porsche Taycan GTS ustanawia rekord Guinnessa w drifcie na lodzie!

Porsche Taycan GTS ustanawia rekord Guinnessa w drifcie na lodzie!

Zespół Porsche Experience w Lapland zapisał się na kartach historii, ustanawiając nowy rekord Guinnessa w najdłuższym nieprzerwanym drifcie pojazdu elektrycznego na lodzie! Za kierownicą Porsche Taycan GTS stanął Jens Richter, instruktor Porsche Experience, który wykonał imponujące 132 okrążenia toru lodowego w Finlandii. Rekordowe osiągnięcie na ekstremalnym torze 14 stycznia 2025 roku, w trudnych warunkach atmosferycznych, rozpoczęła się historyczna próba. W pierwszym podejściu, po pokonaniu 11 kilometrów, konieczne było przerwanie driftowania ze względu na pogarszającą się nawierzchnię toru. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane