Sieci handlowe inwestują w ładowarki dla aut elektrycznych

Sieci handlowe inwestują w ładowarki dla aut elektrycznych
27.03.2025 17:47
Coraz więcej sieci handlowych w Polsce rozwija infrastrukturę ładowania pojazdów elektrycznych. Kaufland, Biedronka, POLOmarket i ALDI to tylko niektóre z marek, które stawiają na elektromobilność, oferując klientom możliwość naładowania samochodów podczas codziennych zakupów.
Kaufland stawia na wygodę i ekologię
Kaufland posiada już prawie 100 stacji ładowania, oferujących zarówno ładowanie prądem stałym (DC) o mocy do 50 kW, jak i prądem zmiennym (AC) o mocy do 43 kW. Michał Maciejczak, Dyrektor Pionu Zarządzania Nieruchomościami w Kaufland Polska, podkreśla, że rozwój tej infrastruktury to połączenie wygody dla klientów z troską o środowisko.
POLOmarket dołącza do elektromobilnej rewolucji
POLOmarket także intensywnie inwestuje w infrastrukturę ładowania. W marcu 2024 roku sieć uruchomiła pierwsze stacje ładowania na swoich parkingach, a do końca roku planuje kolejne instalacje. Współpraca z ChargeEuropa obejmuje montaż stacji w blisko 1/3 sklepów sieci. Według Anity Tołysz, członka zarządu POLOmarket, celem tego projektu jest zapewnienie klientom niezawodnego i łatwo dostępnego ładowania.
POLOmarket, największa polska sieć supermarketów, działa na rynku od 1997 roku i obecnie posiada ponad 260 placówek, obsługując miesięcznie ponad 8 mln klientów.
Biedronka i ALDI przyspieszają inwestycje
Biedronka również nie pozostaje w tyle. Do końca 2024 roku sieć planuje uruchomić aż 600 stacji ładowania. Obecnie przy 56 sklepach funkcjonują ładowarki Powerdot o mocy 120 kW. Jednak część urządzeń wciąż czeka na wymagane pozwolenia i audyt Urzędu Dozoru Technicznego.
ALDI natomiast współpracuje z GreenWay, a od sierpnia 2024 roku na 22 parkingach sieci dostępne są ładowarki AC o mocy do 11 kW. W ramach długofalowego planu, do końca 2024 roku, GreenWay ma wyposażyć 284 placówki ALDI w punkty ładowania. W przyszłości planowane jest zastąpienie wolniejszych ładowarek AC szybszymi urządzeniami DC.
Elektromobilność jako standard w handlu
Rosnąca liczba ładowarek na parkingach sklepów to trend, który wpisuje się w szerszy rozwój elektromobilności. Intermarché i Bricomarché również dołączają do tego ruchu, rozwijając swoją sieć ładowarek we współpracy z Elocity.
Dzięki tym inwestycjom klienci mogą wygodnie ładować swoje auta podczas zakupów, a sieci handlowe przyciągają nowych klientów, odpowiadając na rosnące zapotrzebowanie na infrastrukturę ładowania pojazdów elektrycznych. Elektromobilność staje się coraz bardziej dostępna, a zakupy i ładowanie idą teraz w parze.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

Toyota C-HR+ – nowy elektryczny SUV zadebiutuje w 2026 roku

Toyota C-HR+ – nowy elektryczny SUV zadebiutuje w 2026 roku

Toyota zapowiada kolejny krok w elektryfikacji – Toyota C-HR+ trafi na polski rynek w pierwszym kwartale 2026 roku. To kluczowy model w gamie elektrycznych SUV-ów marki, który ma wyróżniać się osiągami, dużym zasięgiem i nowoczesnymi rozwiązaniami. Zobacz więcej >>
Sieci handlowe inwestują w ładowarki dla aut elektrycznych

Sieci handlowe inwestują w ładowarki dla aut elektrycznych

Coraz więcej sieci handlowych w Polsce rozwija infrastrukturę ładowania pojazdów elektrycznych. Kaufland, Biedronka, POLOmarket i ALDI to tylko niektóre z marek, które stawiają na elektromobilność, oferując klientom możliwość naładowania samochodów podczas codziennych zakupów. Kaufland stawia na wygodę i ekologię Kaufland posiada już prawie 100 stacji ładowania, oferujących zarówno ładowanie prądem stałym (DC) o mocy do 50 kW, jak i prądem zmiennym (AC) o mocy do 43 kW. Zobacz więcej >>
Carsharing samochodów elektrycznych: przyszłość mobilności czy niszowa usługa?

Carsharing samochodów elektrycznych: przyszłość mobilności czy niszowa usługa?

Carsharing, czyli wynajem samochodów na minuty, zyskuje coraz większą popularność, zwłaszcza w miastach, gdzie transport publiczny i ograniczenia parkingowe sprawiają, że posiadanie prywatnego auta przestaje być koniecznością. Szczególnie obiecujący wydaje się segment samochodów elektrycznych, który odpowiada na rosnące potrzeby ekologiczne i ekonomiczne użytkowników. Zobacz więcej >>
BYD Atto 2 – nowy elektryczny crossover na polskim rynku

BYD Atto 2 – nowy elektryczny crossover na polskim rynku

BYD Atto 2 to nowa propozycja w segmencie miejskich crossoverów elektrycznych. Ten chiński model może zainteresować klientów, którzy do tej pory rozważali zakup takich aut jak Peugeot e-2008, Opel Mokka-e czy MG4. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane