Sieci handlowe inwestują w ładowarki dla aut elektrycznych

Sieci handlowe inwestują w ładowarki dla aut elektrycznych
27.03.2025 17:47
Coraz więcej sieci handlowych w Polsce rozwija infrastrukturę ładowania pojazdów elektrycznych. Kaufland, Biedronka, POLOmarket i ALDI to tylko niektóre z marek, które stawiają na elektromobilność, oferując klientom możliwość naładowania samochodów podczas codziennych zakupów.
Kaufland stawia na wygodę i ekologię
Kaufland posiada już prawie 100 stacji ładowania, oferujących zarówno ładowanie prądem stałym (DC) o mocy do 50 kW, jak i prądem zmiennym (AC) o mocy do 43 kW. Michał Maciejczak, Dyrektor Pionu Zarządzania Nieruchomościami w Kaufland Polska, podkreśla, że rozwój tej infrastruktury to połączenie wygody dla klientów z troską o środowisko.
POLOmarket dołącza do elektromobilnej rewolucji
POLOmarket także intensywnie inwestuje w infrastrukturę ładowania. W marcu 2024 roku sieć uruchomiła pierwsze stacje ładowania na swoich parkingach, a do końca roku planuje kolejne instalacje. Współpraca z ChargeEuropa obejmuje montaż stacji w blisko 1/3 sklepów sieci. Według Anity Tołysz, członka zarządu POLOmarket, celem tego projektu jest zapewnienie klientom niezawodnego i łatwo dostępnego ładowania.
POLOmarket, największa polska sieć supermarketów, działa na rynku od 1997 roku i obecnie posiada ponad 260 placówek, obsługując miesięcznie ponad 8 mln klientów.
Biedronka i ALDI przyspieszają inwestycje
Biedronka również nie pozostaje w tyle. Do końca 2024 roku sieć planuje uruchomić aż 600 stacji ładowania. Obecnie przy 56 sklepach funkcjonują ładowarki Powerdot o mocy 120 kW. Jednak część urządzeń wciąż czeka na wymagane pozwolenia i audyt Urzędu Dozoru Technicznego.
ALDI natomiast współpracuje z GreenWay, a od sierpnia 2024 roku na 22 parkingach sieci dostępne są ładowarki AC o mocy do 11 kW. W ramach długofalowego planu, do końca 2024 roku, GreenWay ma wyposażyć 284 placówki ALDI w punkty ładowania. W przyszłości planowane jest zastąpienie wolniejszych ładowarek AC szybszymi urządzeniami DC.
Elektromobilność jako standard w handlu
Rosnąca liczba ładowarek na parkingach sklepów to trend, który wpisuje się w szerszy rozwój elektromobilności. Intermarché i Bricomarché również dołączają do tego ruchu, rozwijając swoją sieć ładowarek we współpracy z Elocity.
Dzięki tym inwestycjom klienci mogą wygodnie ładować swoje auta podczas zakupów, a sieci handlowe przyciągają nowych klientów, odpowiadając na rosnące zapotrzebowanie na infrastrukturę ładowania pojazdów elektrycznych. Elektromobilność staje się coraz bardziej dostępna, a zakupy i ładowanie idą teraz w parze.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

Alpine A290 – sportowe Renault 5 E-Tech, które chce być hot hatchem na prąd

Alpine A290 – sportowe Renault 5 E-Tech, które chce być hot hatchem na prąd

Alpine A290 to elektryczny hot hatch, który wywodzi się z miejskiego Renault 5 E-Tech. Choć dzielą wiele wspólnych cech, różni je kluczowa rzecz: emocje za kierownicą. Zobacz więcej >>
MG CyberX – nowy elektryczny SUV dla młodych kierowców nadchodzi!

MG CyberX – nowy elektryczny SUV dla młodych kierowców nadchodzi!

Marka MG, należąca do chińskiego koncernu SAIC, konsekwentnie rozwija swoją ofertę pojazdów elektrycznych. Do dobrze znanych modeli MG4 i sportowego Cyberstera już wkrótce dołączy nowy SUV – CyberX, stworzony z myślą o młodszych użytkownikach i naszpikowany nowoczesnymi technologiami. Zobacz więcej >>
Tesla traci grunt w Europie i Chinach – kwiecień 2025 pod znakiem spadków

Tesla traci grunt w Europie i Chinach – kwiecień 2025 pod znakiem spadków

Sprzedaż Tesli w kwietniu 2025 roku wyraźnie spadła – i to zarówno w Europie, jak i w Chinach. Dane mówią jednoznacznie: europejski rynek EV coraz częściej wybiera inne marki, a klienci zrażeni są nie tylko ofertą, ale i postawą Elona Muska. Zobacz więcej >>
Elektryczna rewolucja: Jak Wielka Brytania i Polska wchodzą w erę BEV

Elektryczna rewolucja: Jak Wielka Brytania i Polska wchodzą w erę BEV

Rok 2025 to kolejny przełom dla elektromobilności, szczególnie na Wyspach Brytyjskich. Ponad 20% nowych samochodów sprzedanych w UK to elektryki (BEV), co potwierdza, że auta z wtyczką przestały być niszową alternatywą, a stały się realną odpowiedzią na potrzeby współczesnych kierowców. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane