MG CyberX – nowy elektryczny SUV dla młodych kierowców nadchodzi!

MG CyberX – nowy elektryczny SUV dla młodych kierowców nadchodzi!
16.04.2025 19:00
Marka MG, należąca do chińskiego koncernu SAIC, konsekwentnie rozwija swoją ofertę pojazdów elektrycznych. Do dobrze znanych modeli MG4 i sportowego Cyberstera już wkrótce dołączy nowy SUV – CyberX, stworzony z myślą o młodszych użytkownikach i naszpikowany nowoczesnymi technologiami.
CyberX – kanciasty SUV z charakterem
CyberX to kolejny model w linii „Cyber”, która ma przyciągnąć młodsze pokolenie kierowców. Pierwsze zdjęcia ujawniają odważną, kanciastą sylwetkę i charakterystyczne listwy LED biegnące przez całą szerokość nadwozia. Samochód przypomina stylistycznie nową Toyotę Land Cruiser i ma być zbliżony wielkością do Smarta #5 (4705 mm długości). Oznacza to, że jego bezpośrednimi rywalami będą m.in. Skoda Enyaq, VW ID.4, Ford Mustang Mach-E czy Tesla Model Y.
Nowa platforma E3 i technologia przyszłości
CyberX powstaje na nowoczesnej platformie E3 SAIC – to w pełni elektryczna architektura, która ma być bazą dla wielu modeli – od miejskich aut po sportowe SUV-y. Jej sercem jest nowa bateria w technologii Cell-to-Body (CTB), która zwiększa sztywność nadwozia i zmniejsza masę pojazdu.
Nowy SUV zostanie również wyposażony w system operacyjny Zebra 3.0, oferujący zaawansowaną łączność, funkcje głosowe i intuicyjny interfejs cyfrowy. Z kolei układ J6 Horizon Robotics umożliwi półautonomiczne prowadzenie, zaawansowaną nawigację i systemy monitorowania kierowcy.
CyberX nie tylko na Chiny – trafi także do Europy
Choć CyberX powstaje z myślą o chińskim rynku, MG potwierdziło, że trafi on również do Europy. Premiera modelu odbędzie się już podczas salonu samochodowego w Szanghaju (23 kwietnia – 2 maja). Biorąc pod uwagę dotychczasową politykę cenową MG, można się spodziewać atrakcyjnej ceny w stosunku do oferowanych możliwości i nowoczesnych rozwiązań.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

Elektryki dalej na buspasach? Są dobre wieści dla kierowców EV! 🚗⚡

Elektryki dalej na buspasach? Są dobre wieści dla kierowców EV! 🚗⚡

Zgodnie z obowiązującym prawem, samochody elektryczne mogą korzystać z buspasów do 31 grudnia 2025 r. To przywilej wprowadzony ustawą o elektromobilności z 2018 roku. Zobacz więcej >>
🚗 Hak holowniczy w samochodzie elektrycznym – czy to się opłaca?

🚗 Hak holowniczy w samochodzie elektrycznym – czy to się opłaca?

Coraz więcej kierowców korzysta z samochodów elektrycznych nie tylko w mieście, ale też podczas długich podróży. Wzrost zasięgów i lepsza infrastruktura ładowania sprawiają, że BEV-y jadą nawet na urlop do Chorwacji czy Włoch bez większych problemów. Zobacz więcej >>
XPENG wyprzedza Teslę! Klienci w Europie stawiają na chińską markę

XPENG wyprzedza Teslę! Klienci w Europie stawiają na chińską markę

XPENG jako pierwszy chiński producent samochodów elektrycznych znalazł się na pierwszym miejscu rankingu satysfakcji klientów w Niemczech, Austrii i Szwajcarii. W badaniu przeprowadzonym przez USCALE GmbH wzięło udział ponad 5 000 właścicieli EV – a wyniki mówią jasno: kierowcy XPENG są najbardziej zadowoleni ze swojego wyboru. Zobacz więcej >>
Nieoznakowane elektryki dla stołecznej policji – kolejny krok ku zielonej flocie

Nieoznakowane elektryki dla stołecznej policji – kolejny krok ku zielonej flocie

Komenda Stołeczna Policji zbroi się… w ciszę i zeroemisyjność. W ramach drugiego etapu projektu „Rozwój elektromobilności na terenie podległym Komendantowi Stołecznemu Policji”, do floty służb mundurowych trafi sześć nieoznakowanych radiowozów elektrycznych oraz dwie stacje ładowania. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Nowa Mapa Superchargerów i Rozwój Sieci Ładowarek Tesli w Polsce

Nowa Mapa Superchargerów i Rozwój Sieci Ładowarek Tesli w Polsce

Tesla kontynuuje dynamiczny rozwój swojej sieci szybkich ładowarek Supercharger, a wraz z tym procesem pojawia się nowa aktualizacja mapy, która prezentuje zarówno istniejące stacje, jak i te w fazie rozwoju. Dodatkowo, na stronie producenta uruchomiono kolejną rundę głosowania, w której użytkownicy mogą wskazać miejsca, gdzie ich zdaniem powinny zostać zainstalowane nowe ładowarki. Zobacz więcej >>
Jak rozpoznać, czy Tesla Model Y ma baterię z ogniwami CATL czy BYD? Sprawdź 7 znak w VIN-ie: F lub E

Jak rozpoznać, czy Tesla Model Y ma baterię z ogniwami CATL czy BYD? Sprawdź 7 znak w VIN-ie: F lub E

Wraz z najnowszą aktualizacją oprogramowania Tesli, użytkownicy Modelu Y o napędzie na tył i mniejszej baterii w Europie zyskali nową funkcję – adaptacyjne reflektory. Jednakże, w związku z obniżką cen tych modeli, pojawiły się pytania dotyczące różnic między wariantami, zwłaszcza w kontekście rodzaju zastosowanych ogniw baterii. Zobacz więcej >>
Grafit wytwarzany z wiórów drzewnych może wkrótce znaleźć się w akumulatorze Twojego elektryka!

Grafit wytwarzany z wiórów drzewnych może wkrótce znaleźć się w akumulatorze Twojego elektryka!

Startup z Nowej Zelandii otrzymał właśnie spory zastrzyk gotówki - w wysokości 18 milionów dolarów - na komercjalizację grafitu wytwarzanego z wiórów drzewnych do zastosowania w akumulatorach pojazdów elektrycznych. To rewelacyjna wiadomość dla przemysłu motoryzacyjnego w Europie i Stanach Zjednoczonych. CarbonScape tłumaczy, że biografit jest produkowany z ubocznych materiałów przemysłu leśnego i drzewnego, takich jak zrębki i trociny, stanowiąc zrównoważoną alternatywę dla grafitu syntetycznego i naturalnego. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane