KIA EV6 - test i jazda próbna

2021-11-08
|
To auto, to jedno z najbardziej wyczekiwanych samochodów elektrycznych. Zarówno na świecie, a zwłaszcza w Polsce. Dlaczego w Polsce? Dlatego, że w Polsce marka KIA zbudowała wśród klientów bardzo dobrą opinię producenta, który oferuje bardzo dobrą relację cena-jakość.
I oto jest - KIA EV6! Siostra Hyundaia IONIQ 5, która powstała na tej samej platformie, ale wizualnie różni ją WSZYSTKO. To ciekawy zabieg, bo tak skrajne sylwetki pozwolą przekonać do siebie różnych klientów.
KIA (podobnie jak Hyundai) to crossover (choć na zdjęciach i filmach wydaje się mniejsza niż w rzeczywistości). Wyższy prześwit i wygodna pozycja za kierownicą to zdecydowane zalety tego auta. Do tego gniazdka 230V i możliwość dzielenia się prądem i ładowanie innego auta!
Ale największą zaletą EV6 jest moc ładowania, jaką może przyjąć auto. W zakresie baterii 10-80% auto utrzymuje bardzo wysokie prędkości ładowania, ze szczytem na poziomie 240kW! To sprawia, że na szybkiej ładowarce auto do 80% naładujemy w około 15 minut.
Wady? Musimy wymienić dwie główne. Pierwsza to wysokie zużycie energii, zwłaszcza w trasie. Głównie z uwagi na bryłę auta, ale także z uwagi na fakt, że KIA jest mniej energooszczędna niż np. Tesla. To sprawia, że zasięg auta jest niższy od konkurencji z taką samą wielkością baterii.
KIA niweluje tę wadę możliwością szybkiego ładowania - większe zużycie prądu wymusza częstsze ładowanie, ale obsługa szybkich ładowarek sprawia, że czas spędzony tam nie będzie zbyt długi. Niestety tu dochodzimy do drugiej wady, która nie jest może winą KII, ale w naszych warunkach jest uciążliwa - chodzi o drastycznie małą liczbę szybkich ładowarek w Polsce. Niestety w naszym kraju zdecydowana większość ładowarek ma moc 50kW, co oznacza, że ładowanie 10-80% potrwa godzinę, pomimo, że KIA jest w stanie przyjąć więcej prądu.
W teście Marek przetestował też wyciszenie auta i zdolność do samodzielnej jazdy. Warto zobaczyć film, bo KIA wchodzi na rynek z przytupem.

Warto przeczytać

Alpine A290 – sportowe Renault 5 E-Tech, które chce być hot hatchem na prąd

Alpine A290 – sportowe Renault 5 E-Tech, które chce być hot hatchem na prąd

Alpine A290 to elektryczny hot hatch, który wywodzi się z miejskiego Renault 5 E-Tech. Choć dzielą wiele wspólnych cech, różni je kluczowa rzecz: emocje za kierownicą. Zobacz więcej >>
Europejski rynek motoryzacyjny 2025: rabaty, koniec dopłat i rekordy sprzedaży elektryków

Europejski rynek motoryzacyjny 2025: rabaty, koniec dopłat i rekordy sprzedaży elektryków

Rosnące rabaty, znikające rządowe dopłaty i imponujące wyniki sprzedaży aut elektrycznych – tak w skrócie wygląda europejski rynek motoryzacyjny na początku 2025 roku. Z najnowszego raportu JATO Dynamics wynika, że producenci muszą wykazywać się niezwykłą elastycznością, aby sprostać szybko zmieniającym się warunkom. Zobacz więcej >>
ORLEN Charge z promocją na maj – ładowanie nawet o 35% taniej!

ORLEN Charge z promocją na maj – ładowanie nawet o 35% taniej!

Na majówkę i cały maj kierowcy elektryków mają powody do zadowolenia! ORLEN Charge ogłasza dużą promocję – ładowanie aut elektrycznych będzie tańsze nawet o 35%! Tańsze ładowanie – szczegóły promocji Od 30 kwietnia do 30 maja 2025 r. obowiązują nowe, niższe stawki na ładowanie samochodów elektrycznych na stacjach ORLEN Charge. Zobacz więcej >>
Elektryczna rewolucja: Jak Wielka Brytania i Polska wchodzą w erę BEV

Elektryczna rewolucja: Jak Wielka Brytania i Polska wchodzą w erę BEV

Rok 2025 to kolejny przełom dla elektromobilności, szczególnie na Wyspach Brytyjskich. Ponad 20% nowych samochodów sprzedanych w UK to elektryki (BEV), co potwierdza, że auta z wtyczką przestały być niszową alternatywą, a stały się realną odpowiedzią na potrzeby współczesnych kierowców. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane