KIA EV6 - test i jazda próbna

2021-11-08
|
To auto, to jedno z najbardziej wyczekiwanych samochodów elektrycznych. Zarówno na świecie, a zwłaszcza w Polsce. Dlaczego w Polsce? Dlatego, że w Polsce marka KIA zbudowała wśród klientów bardzo dobrą opinię producenta, który oferuje bardzo dobrą relację cena-jakość.
I oto jest - KIA EV6! Siostra Hyundaia IONIQ 5, która powstała na tej samej platformie, ale wizualnie różni ją WSZYSTKO. To ciekawy zabieg, bo tak skrajne sylwetki pozwolą przekonać do siebie różnych klientów.
KIA (podobnie jak Hyundai) to crossover (choć na zdjęciach i filmach wydaje się mniejsza niż w rzeczywistości). Wyższy prześwit i wygodna pozycja za kierownicą to zdecydowane zalety tego auta. Do tego gniazdka 230V i możliwość dzielenia się prądem i ładowanie innego auta!
Ale największą zaletą EV6 jest moc ładowania, jaką może przyjąć auto. W zakresie baterii 10-80% auto utrzymuje bardzo wysokie prędkości ładowania, ze szczytem na poziomie 240kW! To sprawia, że na szybkiej ładowarce auto do 80% naładujemy w około 15 minut.
Wady? Musimy wymienić dwie główne. Pierwsza to wysokie zużycie energii, zwłaszcza w trasie. Głównie z uwagi na bryłę auta, ale także z uwagi na fakt, że KIA jest mniej energooszczędna niż np. Tesla. To sprawia, że zasięg auta jest niższy od konkurencji z taką samą wielkością baterii.
KIA niweluje tę wadę możliwością szybkiego ładowania - większe zużycie prądu wymusza częstsze ładowanie, ale obsługa szybkich ładowarek sprawia, że czas spędzony tam nie będzie zbyt długi. Niestety tu dochodzimy do drugiej wady, która nie jest może winą KII, ale w naszych warunkach jest uciążliwa - chodzi o drastycznie małą liczbę szybkich ładowarek w Polsce. Niestety w naszym kraju zdecydowana większość ładowarek ma moc 50kW, co oznacza, że ładowanie 10-80% potrwa godzinę, pomimo, że KIA jest w stanie przyjąć więcej prądu.
W teście Marek przetestował też wyciszenie auta i zdolność do samodzielnej jazdy. Warto zobaczyć film, bo KIA wchodzi na rynek z przytupem.

Warto przeczytać

Tesla Model S z Niesamowitym Przebiegiem: 2 000 000 km na Liczniku

Tesla Model S z Niesamowitym Przebiegiem: 2 000 000 km na Liczniku

Hansjörg von Gemmingen prowadzi Teslę Model S, która właśnie osiągnęła niesamowity przebieg 2 000 000 kilometrów. To imponujące osiągnięcie, nawet dla samochodu spalinowego. Zobacz więcej >>
Ładowanie Pulsacyjne: Klucz do Dłuższego Życia Baterii Li-ion

Ładowanie Pulsacyjne: Klucz do Dłuższego Życia Baterii Li-ion

Nowe badania przeprowadzone przez naukowców z Centrum Helmholtza rzucają nowe światło na proces starzenia się ogniw Li-ion. Okazuje się, że metoda ładowania pulsacyjnego, wykorzystująca wysoką częstotliwość impulsów, może znacząco spowolnić degradację baterii i podwoić ich czas życia w porównaniu do tradycyjnych metod ładowania opartych na stałym natężeniu. Zobacz więcej >>
Ferrari podpisuje porozumienie z SK.On: Elektrolit na Tlenkach w Grze?

Ferrari podpisuje porozumienie z SK.On: Elektrolit na Tlenkach w Grze?

Ferrari ogłosiło niedawno współpracę z południowokoreańskim producentem ogniw litowo-jonowych, firmą SK.On. Choć szczegóły porozumienia nie zostały ujawnione, to fakt tej współpracy sugeruje, że SK.On może być na dobrej drodze do zaawansowania w produkcji ogniw z litowymi anodami i stałym elektrolitem. Zobacz więcej >>
Volkswagen ID. Buzz GTX

Volkswagen ID. Buzz GTX

Volkswagen przedstawił światu model ID. Buzz GTX, który ma zrewolucjonizować koncepcję elektrycznych minivanów. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane