BMW iX3 - pierwszy elektryczny SUV BMW (PL) - test i jazda próbna

2021-11-18
|
BMW iX3 to pierwszy elektryczny SUV BMW oraz drugi w pełni elektryczny samochód BMW. Ale BMW iX3 powstało na bazie modelu spalinowego, a nie projektowane było od podstaw, jako samochód elektryczny. Chociaż samochody z linii i wcale nie muszą być elektryczne! To wszystko bardzo skomplikowane, a szczegóły w filmie postara się wyjaśnić Marek Drives.
iX3 to elektryczny SUV na bazie X3. To oznacza kompromisy i niewykorzystanie potencjału, jaki daje auto elektryczne projektowane od podstaw. Tu dla przykładu nie mamy bagażnika z przodu. I to pomimo, że miejsce jest. No ale takie są uroki konwersji spalinowych karoserii do elektryków.
Przyspieszenie na poziomie 6,5 sekundy do 100 km nie brzmi spektakularnie, ale w porównaniu do aut spalinowych to bardzo dobry wynik. Zwłaszcza, że mówimy o aucie z napędem na jedną oś i ważącym swoje, z uwagi na baterie.
Wnętrze iX3 jest identyczne jak w spalinowym bracie - BMW X3. Bagażnik ma 510 litrów.

Warto przeczytać

Najbezpieczniejsze samochody 2024 według Euro NCAP

Najbezpieczniejsze samochody 2024 według Euro NCAP

Euro NCAP, organizacja znana z rygorystycznych testów zderzeniowych, podsumowała wyniki za 2024 rok. Zwycięzcami okazali się Mercedes klasy E i chiński SUV Zeekr X, udowadniając, że rywalizacja w zakresie bezpieczeństwa między producentami nabiera coraz większego tempa. Mercedes klasy E: lider bezpieczeństwa Mercedes klasy E zdobył najwyższą łączną ocenę w testach Euro NCAP. Zobacz więcej >>
Nowe zasady badań technicznych pojazdów – co czeka kierowców?

Nowe zasady badań technicznych pojazdów – co czeka kierowców?

Ministerstwo Infrastruktury planuje zmiany w opłatach za badania techniczne pojazdów. Koszt przeglądu ma być powiązany ze średnim dochodem Polaków, co według ministra Dariusza Klimczaka pozwoli na jego umiarkowaną waloryzację, dostosowaną do sytuacji gospodarczej kraju. Zobacz więcej >>
Powerdot planuje podwojenie sieci ładowania w Polsce do 2026 roku

Powerdot planuje podwojenie sieci ładowania w Polsce do 2026 roku

Powerdot, paneuropejski operator stacji ładowania pojazdów elektrycznych, ogłosił ambitne plany rozwoju w Polsce. Firma zamierza do końca 2026 roku posiadać co najmniej 700 stacji ładowania, co pozwoli na podwojenie obecnej sieci. Zobacz więcej >>
Nowość na rynku: mobilna ładowarka IoT Habu GC dla klientów biznesowych

Nowość na rynku: mobilna ładowarka IoT Habu GC dla klientów biznesowych

Polski producent Greencell poinformował o nowej ofercie dla klientów biznesowych operatora komórkowego Orange. Teraz mogą oni nabyć mobilną ładowarkę IoT Habu GC do samochodów elektrycznych i hybryd plug-in. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane