Od 2023 roku marka Volkswagen Passenger Cars będzie sprzedawać w Europie wyłącznie pojazdy akumulatorowo-elektryczne.

Od 2023 roku marka Volkswagen Passenger Cars będzie sprzedawać w Europie wyłącznie pojazdy akumulatorowo-elektryczne.
04.04.2023 09:45
W miarę przechodzenia na pojazdy w pełni elektryczne, zero-emisyjne, Volkswagen stara się utrzymać swoją pozycję w branży motoryzacyjnej. Część tego planu obejmuje przekształcenie ikonicznych marek, takich jak Golf i Tiguan, na elektryczne, a jednocześnie dodanie nowych EV do linii, takich jak nowy przystępny koncept VW ID 2all.
Grupa Volkswagen dostarczyła ponad 570000 pojazdów elektrycznych w 2022 roku, zachowując status lidera rynku BEV w Europie i rozszerzając swoją pozycję w Chinach, największym rynku EV na świecie, o 68%. Pojazdy elektryczne na baterie (BEV) stanowiły rekordowy 7% udział w całkowitej liczbie dostaw w ubiegłym roku, a modele VW ID.4 i ID.5 sprzedały się w liczbie ponad 193000 sztuk.
Niemiecki producent samochodów twierdzi, że jest dobrze przygotowany do rozwoju w przyszłości dzięki kilku nowym wersjom pojazdów elektrycznych, dostosowanemu łańcuchowi dostaw, strategicznemu podejściu do rynku oraz zaktualizowanemu oprogramowaniu i technologii. W marcu Grupa Volkswagen opublikowała plany zainwestowania 180 miliardów euro w ciągu najbliższych pięciu lat, aby utrzymać swoją pozycję w branży, która ewoluuje w kierunku pojazdów elektrycznych o zerowej emisji.
Z inwestycji 68% zostanie przeznaczone na elektryfikację i cyfryzację swojej linii, w tym elektrycznych modeli Golf i Tiguan.
Dyrektor generalny VW Passenger Cars, Thomas Shafer, wypowiedział się dla Automobilwoche, mówiąc, że najnowszy model Golfa zasilany gazem będzie ostatnim modelem firmy, ponieważ producent patrzy w kierunku elektrycznej przyszłości. Shafer twierdzi, że pod kierownictwem nowo mianowanego głównego projektanta Andreasa Mindta, VW wraca do swoich korzeni, mówiąc: "ująć to w skrócie: stabilność, sympatia i entuzjazm."
Pierwszym widocznym dowodem na to jest niedawno wydany koncept ID 2all zaczynający się poniżej 25000 euro z zasięgiem do 450 km i kilkoma nowymi funkcjami od marki. Shafer mówi, że model ID 2all jest kluczowym elementem pokazującym, gdzie firma chce iść ogólnie, jak wyjaśnił:
początek cytatu
Blisko klienta, najwyższa technologia, świetny design i niezwykle wysokie standardy jakości. I to w rześkiej cenie poniżej 25 000 euro. W ten sposób czynimy e-mobilność odpowiednią dla mas.
koniec cytatu
Producent samochodów wcześniej wspomniał, że nie pozwoli swoim kultowym markom, takim jak Golf, umrzeć w erze elektrycznej. Volkswagen podał również plany konwersji swojego najlepiej sprzedającego się SUV-a Tiguan na elektryczny, który ma nosić nazwę ID. Tiguan. Shafer powiedział Automobilwoche:
początek cytatu
Wiadomo, że nie zrezygnujemy z ikonicznych nazw jak Golf, Tiguan czy GTI, a raczej przeniesiemy je do świata elektrycznego.
koniec cytatu
Dodał jednak, zwłaszcza w przypadku Golfa EV, że "musi on pasować do konkretnych cech". Volkswagen nie chce po prostu oznaczać markami dowolnego pojazdu. Musi on reprezentować daną nazwę. Shafer powiedział, że VW nie zbuduje elektrycznego Golfa, dopóki nie powstanie nowa platforma Scalable Systems Platform (SSP) firmy, która ma się pojawić w 2026 roku. Zapytany o EV o wartości 20000 euro, lider Volkswagena powiedział, że na dzień dzisiejszy taki samochód elektryczny nie może być jeszcze wyceniony przy obecnych kosztach baterii i surowców. Tymczasem, jak twierdzi, VW pracuje nad znalezieniem rozwiązania.
"Jedno jest pewne", według Shafera, "od 2023 roku marka Volkswagen Passenger Cars będzie sprzedawać w Europie wyłącznie pojazdy akumulatorowo-elektryczne".
Autor: Karolina
Źródło: electrek
|
Tagi:

Warto przeczytać

Circle K: Darmowe ładowanie samochodów energią mięśni.

Circle K: Darmowe ładowanie samochodów energią mięśni.

Norweski oddział Circle K wprowadza rewolucyjny koncept, który może zmienić sposób, w jaki rozumiemy ładowanie samochodów elektrycznych. Przedstawiając innowacyjne podejście do ekologii i mobilności, firma zainstalowała ultraszybkie ładowarki, które wykorzystują energię wytwarzaną przez rowerki treningowe. Zobacz więcej >>
Hyundai Ioniq 5 RWD 58 kWh od 168 900 zł, Hyundai Ioniq 5 RWD 77 kWh od 196 900 złotych

Hyundai Ioniq 5 RWD 58 kWh od 168 900 zł, Hyundai Ioniq 5 RWD 77 kWh od 196 900 złotych

Hyundai obniżył ceny modelu Hyundai Ioniq 5 z rocznika 2023, co stanowi dobrą wiadomość dla wszystkich entuzjastów samochodów elektrycznych. Nowe ceny sprawiają, że te innowacyjne pojazdy stają się jeszcze bardziej dostępne dla szerokiego grona konsumentów. Zobacz więcej >>
Tesla Model S z Niesamowitym Przebiegiem: 2 000 000 km na Liczniku

Tesla Model S z Niesamowitym Przebiegiem: 2 000 000 km na Liczniku

Hansjörg von Gemmingen prowadzi Teslę Model S, która właśnie osiągnęła niesamowity przebieg 2 000 000 kilometrów. To imponujące osiągnięcie, nawet dla samochodu spalinowego. Zobacz więcej >>
Pożar elektryka w Warszawie: Lucid Air za milion złotych spłonął po wypadku

Pożar elektryka w Warszawie: Lucid Air za milion złotych spłonął po wypadku

W ostatnich dniach na warszawskim Mokotowie wydarzył się dramatyczny wypadek, w którym brał udział elektryczny pojazd Luksusowy sedan Lucid Air, wart aż milion złotych, stanął w płomieniach po uderzeniu w słup. Szczegóły zdarzenia wzbudziły duże zainteresowanie opinii publicznej. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane