"BlueOval City jest wzorem dla elektrycznej przyszłości Forda na całym świecie" - powiedział Bill Ford, prezes wykonawczy firmy.
"Będziemy budować rewolucyjne pojazdy elektryczne w zaawansowanym zakładzie produkcyjnym, który działa w harmonii z planetą, dostosowując rozwój biznesu i innowacje do postępu w dziedzinie ochrony środowiska". Projekt T3 to kolejny rewolucyjny EV, który planuje zbudować Ford. Nowy pickup "to jedyna taka okazja, aby zrewolucjonizować amerykańską ciężarówkę" - powiedział Jim Farley, dyrektor generalny.
Ford zaczął elektryfikację poprzez dostosowanie swojego istniejącego na rynku modelu F-150, ulubionego i najczęściej wybieranego samochodu przez Amerykanów w ostatnich kilkudziesięciu lat. F-150 Lightning był jedną z premierowych ciężarówek pick-up EV w kraju, wraz z Rivianem R1T.
Ford planuje jednak wprowadzić na rynek dodatkową konkurencję, łącząc stuletnie doświadczenie z nowo odkrytą wiedzą na temat pojazdów EV, aby wprowadzić wysoce konkurencyjną ofertę, która powinna być wiodąca na rynku. Farley powiedział: "Łączymy 100 lat wiedzy o samochodach Forda ze światowej klasy talentem w dziedzinie pojazdów elektrycznych, oprogramowania i aerodynamiki. Będzie to platforma dla niekończących się innowacji i możliwości". W lutym Farley powiedział podczas rozmowy o zarobkach Forda, że firma jest "głęboko w rozwoju" drugiej generacji pojazdów elektrycznych, w tym "pełnowymiarowego pickupa elektrycznego następnej generacji".
T3 to skrót od "Trust the Truck", z którego zespół rozwojowy uczynił swoje hasło przewodnie. Ostatecznie Ford chce zbudować ciężarówkę, której można zaufać w erze cyfrowej, taką, którą można uaktualnić i ulepszyć w ciągu jednej nocy dzięki szybkiemu pobraniu oprogramowania. Musi on również nadawać się do różnych działań, takich jak ciągnięcie przyczepy i holowanie, ale musi również mieć możliwość oddawania prądu, aby działać jako system akumulatorów do przechowywania energii w sytuacjach kryzysowych, a także musi być innowacyjny.
Ciężarówka będzie budowana w BlueOval City, docelowo w ilości 500 000 sztuk rocznie. Ford i SK On (partner w produkcji baterii) inwestują w kampus 5,6 miliarda dolarów i przyniesie on 6 000 nowych miejsc pracy w regionie.