Właściciel Tesli przejeżdżał na zielonym świetle, gdy samochód skręcił w prawo przed ruchem i spowodował kolizję. Kierowca pojazdu nie tylko potrącił Model 3, ale także uderzył w inny pojazd znajdujący się w pobliżu skrzyżowania, zanim wszystkie samochody zdążyły się zatrzymać. Na szczęście całe zdarzenie zostało zarejestrowane przez wbudowaną w Teslę kamerę cofania .
Zanim przejdziemy dalej, chcielibyśmy zaznaczyć, że na szczęście nikt z uczestników incydentu nie odniósł zagrażających życiu obrażeń. Jednak ludzie zostali ranni, a samochody rozbite, a wszystko to przez brak uwagi kierowcy.
Według zeznań, właściciel Tesli Model 3 - Camron zbliżał się do skrzyżowania ze światłem, które zmieniło się na zielone. Kierowca GMC Sierra próbował wyprzedzać i wykonać szybki skręt w lewo, jednak musiał nie zdawać sobie sprawy, jak blisko znajduje się nadjeżdżający pojazd.
Na filmie widać, że Camron nie był w stanie zwolnić ani zmienić kierunku jazdy na tyle, aby uniknąć kolizji. Zasadniczo uderzył głową w samochód, co spowodowało, że jego Tesla obróciła się o 180 stopni. Niestety, uderzenie spowodowało również złamanie ręki Camrona, ale udało mu się uciec bez bardziej rozległych obrażeń.
Co ciekawe, jeden z funkcjonariuszy, którzy zareagowali na incydent, był podobno pod wrażeniem tego, że Model 3 ma w standardzie wbudowaną kamerę cofania i był w stanie nagrać całe zdarzenie. Tesla również została natychmiast powiadomiona o wypadku, po czym ktoś z firmy dotarł do Camrona. Tesla faktycznie posunęła się do tego, że skontaktowała się z holownikiem dla Camrona i rozpoczęła działania w sprawie roszczenia ubezpieczeniowego. Kierowca Modelu 3 został uznany za niewinnego, a szkody przekroczyły 60 tys. dolarów.
Podrabiane części samochodowe to nie tylko kwestia oszustwa finansowego, ale przede wszystkim ogromne zagrożenie dla bezpieczeństwa na drogach. Mercedes-Benz intensyfikuje swoją walkę z fałszerzami i podsumowuje działania z 2024 roku. Zobacz więcej >>
XPENG jako pierwszy chiński producent samochodów elektrycznych znalazł się na pierwszym miejscu rankingu satysfakcji klientów w Niemczech, Austrii i Szwajcarii. W badaniu przeprowadzonym przez USCALE GmbH wzięło udział ponad 5 000 właścicieli EV – a wyniki mówią jasno: kierowcy XPENG są najbardziej zadowoleni ze swojego wyboru. Zobacz więcej >>
GreenWay, lider rynku ładowania samochodów elektrycznych w Europie Środkowo-Wschodniej, ogłasza rebranding. Nowa identyfikacja wizualna ma podkreślać dostępność, niezawodność i bliskość marki wobec kierowców. Zobacz więcej >>
Japońska motoryzacja od lat słynie z kompaktowych rozwiązań, ale Mibot przesuwa granice jeszcze dalej. Ten jednoosobowy elektryk z Hiroszimy mierzy nieco ponad metr szerokości, rozpędza się do 60 km/h i kosztuje około 6,4 tys. Zobacz więcej >>
Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Tesla kontynuuje dynamiczny rozwój swojej sieci szybkich ładowarek Supercharger, a wraz z tym procesem pojawia się nowa aktualizacja mapy, która prezentuje zarówno istniejące stacje, jak i te w fazie rozwoju. Dodatkowo, na stronie producenta uruchomiono kolejną rundę głosowania, w której użytkownicy mogą wskazać miejsca, gdzie ich zdaniem powinny zostać zainstalowane nowe ładowarki. Zobacz więcej >>
Wraz z najnowszą aktualizacją oprogramowania Tesli, użytkownicy Modelu Y o napędzie na tył i mniejszej baterii w Europie zyskali nową funkcję – adaptacyjne reflektory. Jednakże, w związku z obniżką cen tych modeli, pojawiły się pytania dotyczące różnic między wariantami, zwłaszcza w kontekście rodzaju zastosowanych ogniw baterii. Zobacz więcej >>
Startup z Nowej Zelandii otrzymał właśnie spory zastrzyk gotówki - w wysokości 18 milionów dolarów - na komercjalizację grafitu wytwarzanego z wiórów drzewnych do zastosowania w akumulatorach pojazdów elektrycznych. To rewelacyjna wiadomość dla przemysłu motoryzacyjnego w Europie i Stanach Zjednoczonych.
CarbonScape tłumaczy, że biografit jest produkowany z ubocznych materiałów przemysłu leśnego i drzewnego, takich jak zrębki i trociny, stanowiąc zrównoważoną alternatywę dla grafitu syntetycznego i naturalnego. Zobacz więcej >>