Właściciel Tesli przejeżdżał na zielonym świetle, gdy samochód skręcił w prawo przed ruchem i spowodował kolizję. Kierowca pojazdu nie tylko potrącił Model 3, ale także uderzył w inny pojazd znajdujący się w pobliżu skrzyżowania, zanim wszystkie samochody zdążyły się zatrzymać. Na szczęście całe zdarzenie zostało zarejestrowane przez wbudowaną w Teslę kamerę cofania .
Zanim przejdziemy dalej, chcielibyśmy zaznaczyć, że na szczęście nikt z uczestników incydentu nie odniósł zagrażających życiu obrażeń. Jednak ludzie zostali ranni, a samochody rozbite, a wszystko to przez brak uwagi kierowcy.
Według zeznań, właściciel Tesli Model 3 - Camron zbliżał się do skrzyżowania ze światłem, które zmieniło się na zielone. Kierowca GMC Sierra próbował wyprzedzać i wykonać szybki skręt w lewo, jednak musiał nie zdawać sobie sprawy, jak blisko znajduje się nadjeżdżający pojazd.
Na filmie widać, że Camron nie był w stanie zwolnić ani zmienić kierunku jazdy na tyle, aby uniknąć kolizji. Zasadniczo uderzył głową w samochód, co spowodowało, że jego Tesla obróciła się o 180 stopni. Niestety, uderzenie spowodowało również złamanie ręki Camrona, ale udało mu się uciec bez bardziej rozległych obrażeń.
Co ciekawe, jeden z funkcjonariuszy, którzy zareagowali na incydent, był podobno pod wrażeniem tego, że Model 3 ma w standardzie wbudowaną kamerę cofania i był w stanie nagrać całe zdarzenie. Tesla również została natychmiast powiadomiona o wypadku, po czym ktoś z firmy dotarł do Camrona. Tesla faktycznie posunęła się do tego, że skontaktowała się z holownikiem dla Camrona i rozpoczęła działania w sprawie roszczenia ubezpieczeniowego. Kierowca Modelu 3 został uznany za niewinnego, a szkody przekroczyły 60 tys. dolarów.
Rada Ministrów podjęła decyzję o przyjęciu trzeciej nowelizacji Ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, co ma pomóc realizować cele Krajowego Planu Odbudowy (KPO) z 2021 roku. Choć wdrażanie nowych przepisów można uznać za sukces na poziomie strategicznym, szczegółowe regulacje ujawniają luki i niedociągnięcia, które mogą utrudnić osiągnięcie zamierzonych celów. Zobacz więcej >>
Orlen Charge wprowadził promocyjne stawki na ładowanie samochodów elektrycznych, które obowiązują od 28 października do 10 listopada 2023 roku. Zniżki te mogą szczególnie ucieszyć kierowców planujących listopadowe podróże związane z Dniem Wszystkich Świętych oraz długim weekendem. Zobacz więcej >>
Rozwój infrastruktury dla pojazdów elektrycznych w Polsce napotyka na liczne bariery, które znacząco wpływają na tempo i efektywność wprowadzania zeroemisyjnego transportu. Z raportu Polskiego Stowarzyszenia Nowej Mobilności (PSNM) oraz Volvo Cars Poland wynika, że różnice w kosztach dzierżawy terenów pod stacje ładowania oraz przewlekłe procedury administracyjne to główne czynniki opóźniające rozwój tej kluczowej infrastruktury. Zobacz więcej >>
Wraz z dynamicznym rozwojem rynku elektrycznych furgonetek, miasta Europy przygotowują się na wprowadzenie stref wolnych od emisji spalin do 2030 roku. Produkcja pojazdów elektrycznych szybko rośnie, a eksperci prognozują, że już wkrótce ich liczba przewyższy tradycyjne modele spalinowe. Zobacz więcej >>
Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>