Ceny Tesli na huśtawce, a przyszłość w oprogramowaniu – co planuje Elon Musk?

Ceny Tesli na huśtawce, a przyszłość w oprogramowaniu – co planuje Elon Musk?
23.04.2023 14:38
W ostatnich miesiącach ceny Tesli ulegały ciągłym zmianom, co zaskoczyło nie tylko analityków, ale także inwestorów. Wiele osób zastanawiało się, jakie są marże zysku firmy. Okazuje się, że producent pojazdów elektrycznych jest gotów poświęcić zysk na rzecz wyższych wolumenów w krótkim okresie poprzez obniżki cen. Dlaczego?
Elon Musk, dyrektor generalny Tesli, powiedział podczas wezwania firmy do zarobków za pierwszy kwartał 2023 roku, że firma jest skłonna pójść dalej niż tylko zmniejszenie marż poprzez obniżki cen. Powiedział, że dążenie do większych wolumenów i większej floty jest właściwym wyborem w porównaniu z niższym wolumenem i wyższą marżą.
Inwestorzy i analitycy zadali Muskowi ponad pół tuzina pytań na temat obniżek cen Tesli po tym, jak firma obniżyła ceny sześć razy tylko w tym roku. Musk przyznał, że Tesla może technicznie nawet sprzedawać swoje produkty za „zerowy zysk” i że firma może zamiast tego zarabiać pieniądze w przyszłości dzięki autonomicznemu oprogramowaniu.
początek cytatu
Tesla ma wyjątkowo mocną pozycję strategiczną, ponieważ jako jedyni produkujemy samochody, które technicznie moglibyśmy sprzedawać na razie bez zysku, a następnie przynosić naprawdę ogromne korzyści ekonomiczne w przyszłości dzięki autonomii. Nikt inny nie może tego zrobić. Nie jestem pewien, jak wielu z was doceni głębię tego, co właśnie powiedziałem, ale jest to niezwykle znaczące.
koniec cytatu
Warto zauważyć, że Tesla już teraz oferuje różne usługi oparte na swoim oprogramowaniu, takie jak płatne aktualizacje oprogramowania dla posiadaczy starszych modeli Tesli. Firma również oferuje abonamenty, które pozwalają na dostęp do zaawansowanych funkcji takich jak Autopilot, nawigacja na bardziej skomplikowanych drogach oraz asystent jazdy. Te usługi mogą przynosić dodatkowe dochody dla Tesli i zwiększać zaangażowanie klientów.

W sumie, zdaniem Muska, autonomiczne oprogramowanie stanowi kluczowy element w przyszłych planach Tesli, a jego potencjał do generowania zysków może przekroczyć sprzedaż samochodów elektrycznych.
Mimo, że obniżki cen mogą zwiększyć wolumen sprzedaży, niektórzy analitycy uważają, że z czasem mogą zaszkodzić marce, ponieważ utrzymanie prestiżu marki przy jednoczesnym zwiększaniu wolumenu jest trudnym zadaniem w dłuższej perspektywie. Musk zapewnił inwestorów, że marże Tesli pozostają jednymi z najzdrowszych w branży, nawet po wielu rundach obniżek cen w tym roku dla całej gamy samochodów. Tesla nie spełniła prognoz z pierwszego kwartału dotyczących całkowitej marży brutto, ale Musk powiedział, że globalna produkcja Tesli powinna osiągnąć w tym roku od 1,8 miliona do 2 milionów, w porównaniu do 1,4 miliona w 2022 roku.
Autor: Ala
Zdjęcia: antyweb
|
Źródło: insideevs
|
Tagi:

Warto przeczytać

Elektryczny Radiowóz Tesli Model S Plaid Pursuit – Rewolucja w Policji

Elektryczny Radiowóz Tesli Model S Plaid Pursuit – Rewolucja w Policji

Na prestiżowych targach motoryzacyjnych SEMA 2024 zaprezentowano prawdziwą perełkę technologii – Teslę Model S Plaid Pursuit, specjalnie przystosowaną do służby w policji przez firmę Unplugged Performance. Ten niezwykle szybki i innowacyjny radiowóz zasili flotę departamentu szeryfa hrabstwa Los Angeles, wprowadzając nowe standardy efektywności i wydajności w działaniach policyjnych. Zobacz więcej >>
Nowe inicjatywy rządowe w celu poprawy bezpieczeństwa na drogach

Nowe inicjatywy rządowe w celu poprawy bezpieczeństwa na drogach

15 listopada br. ministrowie sprawiedliwości, infrastruktury oraz spraw wewnętrznych i administracji zorganizowali wspólną konferencję prasową, na której przedstawili szereg nowych propozycji mających na celu zwiększenie bezpieczeństwa na polskich drogach. Zobacz więcej >>
Nowelizacja Ustawy o Elektromobilności – Krok Naprzód czy Kolejny Niedoskonały Projekt?

Nowelizacja Ustawy o Elektromobilności – Krok Naprzód czy Kolejny Niedoskonały Projekt?

Rada Ministrów podjęła decyzję o przyjęciu trzeciej nowelizacji Ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, co ma pomóc realizować cele Krajowego Planu Odbudowy (KPO) z 2021 roku. Choć wdrażanie nowych przepisów można uznać za sukces na poziomie strategicznym, szczegółowe regulacje ujawniają luki i niedociągnięcia, które mogą utrudnić osiągnięcie zamierzonych celów. Zobacz więcej >>
Infrastruktura ładowania pojazdów elektrycznych w Polsce: aktualne wyzwania i kierunki rozwoju

Infrastruktura ładowania pojazdów elektrycznych w Polsce: aktualne wyzwania i kierunki rozwoju

Rozwój infrastruktury dla pojazdów elektrycznych w Polsce napotyka na liczne bariery, które znacząco wpływają na tempo i efektywność wprowadzania zeroemisyjnego transportu. Z raportu Polskiego Stowarzyszenia Nowej Mobilności (PSNM) oraz Volvo Cars Poland wynika, że różnice w kosztach dzierżawy terenów pod stacje ładowania oraz przewlekłe procedury administracyjne to główne czynniki opóźniające rozwój tej kluczowej infrastruktury. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane