Kto dominuje na rynku premium? Tesla? Mercedes? VW? A może BMW?

Kto dominuje na rynku premium? Tesla? Mercedes? VW? A może BMW?
06.05.2023 11:20
BMW ogłosiło kilka dni temu, że jest liderem sprzedaży aut elektrycznych w klasie aut premium. Kluczem do polemiki jest odpowiednie zdefiniowanie frazy "auto premium", które może być dość szeroko traktowane. Wielu uważa bowiem, że Tesle to segment aut premium, z uwagi na technologię i osiągi. Dla innych auto premium to przede wszystkim komfort podróży, wykończenie i materiały we wnętrzu pojazdu. Nie będziemy próbować rozstrzygać tego problemu. Skupmy się jednak na sprzedaży.
Branża EV przeżywa "boom". Powyższy wykres doskonale pokazuje, że rynek aut elektrycznych przeżywa rozkwit i jest w zasadzie jedyną gałęzią motoryzacji, która opiera się kryzysowi i rośnie nadspodziewanie szybko. Ale po kolei...
Grupa VW
Volkswagen bardzo szybko postawił na elektryfikację. Dziś w ofercie ma kilka modeli w najbardziej popularnych segmentach aut (C, D, SUV), a także wyjątkowego ID.BUZZ, który zdobywa coraz większą popularność, a w kolejce już czekają kolejne. Szybkie przestawienie się na elektryfikację sprawiło, że dziś VW jest w czołówce globalnego rynku EV. Ale trzeba pamiętać, że VW to grupa, do której należą VW, Audi, Skoda czy Porsche. Gdyby więc spojrzeć na VW przez pryzmat łącznej sprzedaży wszystkich tych marek, to skala z jaką VW wszedł w świat EV jest imponująca.
Mercedes
Mercedes również nie ucieka od elektryfikacji. Ale trzeba zauważyć, że przełomem było dopiero wprowadzenie EQS'a - czyli auta zaprojektowanego konkretnie pod napęd elektryczny. Konwersje aut spalinowych na elektryczne (np. EQA) mają sporo wad i mogą mieć wpływ na gorszą sprzedaż względem konkurencji. Ostatecznie Mercedes wyprzedza Audi, ale na ten moment sprzedażowo pozostaje za BMW.
BMW
Gdyby spojrzeć na marki premium "staromodnie", przez pryzmat luksusu we wnętrzu i komfortu, to rzeczywiście BMW stało się liderem sprzedaży wśród producentów aut elektrycznych. Walka z Mercedesem była wyrównana, ale ostatni kwartał 2022 i początek tego roku to bardzo dobre wyniki BMW, które systematycznie wprowadza do oferty kolejne modele EV.
Tesla
I jest jeszcze Tesla, która przez jednych traktowana jest jako marka premium, przez innych nie. Faktem jest, że jakkolwiek jej nie potraktujemy - wyniki sprzedażowe budzą respekt. Tempo wzrostu i wolumen na tle konkurencji sprawiają, że na ten moment w globalnej sprzedaży nie ma konkurencji. Co ciekawe i zaskakujące - wynik sprzedaży w pierwszym kwartele 2023 był wyższy niż na zamknięcie roku 2022. Podobnie lepszy Q1 2023 od Q4 2022 osiągnął jedynie Mercedes. Pozostali producenci ewidentnie robili wszystko, by domknąć rok 2022 na wysokim wyniku.
Należy pamiętać, że powyższe zestawienie nie uwzględnia producentów z Chin, którzy na ten moment wciąż skupieni są głownie na rynku chińskim i indyjskim. Ale to wkrótce ulegnie zmianie.
Autor: motoevo

Warto przeczytać

🛣️ Koniec opłat na A4 Kraków–Katowice! Ale… jeszcze nie teraz

🛣️ Koniec opłat na A4 Kraków–Katowice! Ale… jeszcze nie teraz

Ministerstwo Infrastruktury ogłosiło konkretną datę zniesienia opłat na autostradzie A4 pomiędzy Krakowem a Katowicami – będzie to 15 marca 2027 roku. Po tej dacie kierowcy samochodów osobowych pojadą za darmo, bo autostrada trafi pod zarząd GDDKiA, a brak podstaw prawnych uniemożliwia pobieranie opłat od pojazdów lekkich. Zobacz więcej >>
Wakacyjne ładowanie tańsze niż myślisz – oto promocje na lato 2025 dla kierowców aut elektrycznych!

Wakacyjne ładowanie tańsze niż myślisz – oto promocje na lato 2025 dla kierowców aut elektrycznych!

🚗 Wakacje + elektryk = duet idealny? Sezon urlopowy to czas intensywnych wyjazdów – także dla właścicieli samochodów elektrycznych. Coraz większy zasięg aut i rozbudowana sieć ładowarek sprawiają, że planowanie podróży jest łatwiejsze niż kiedykolwiek. Zobacz więcej >>
Autonomia poziomu 4? Jeszcze nie, ale Huawei robi duży krok

Autonomia poziomu 4? Jeszcze nie, ale Huawei robi duży krok

Huawei zapowiada na wrzesień 2025 aktualizację do nowego systemu jazdy autonomicznej ADS 4.0. Choć w sieci pojawiły się głosy o poziomie autonomii 4, producent studzi emocje – w rzeczywistości chodzi raczej o poziom 3, i to wyłącznie na autostradach. Zobacz więcej >>
Długie gwarancje, czyli jak producenci elektryków walczą o zaufanie klientów

Długie gwarancje, czyli jak producenci elektryków walczą o zaufanie klientów

🔋 Gwarancje pod lupą Na rynku aut elektrycznych gwarancja staje się dziś jednym z najważniejszych narzędzi walki o klienta. Szczególnie mocno widać to wśród nowych graczy, jak marki chińskie, które próbują przekonać sceptycznych klientów do swojej oferty. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane