Kto dominuje na rynku premium? Tesla? Mercedes? VW? A może BMW?

Kto dominuje na rynku premium? Tesla? Mercedes? VW? A może BMW?
06.05.2023 11:20
BMW ogłosiło kilka dni temu, że jest liderem sprzedaży aut elektrycznych w klasie aut premium. Kluczem do polemiki jest odpowiednie zdefiniowanie frazy "auto premium", które może być dość szeroko traktowane. Wielu uważa bowiem, że Tesle to segment aut premium, z uwagi na technologię i osiągi. Dla innych auto premium to przede wszystkim komfort podróży, wykończenie i materiały we wnętrzu pojazdu. Nie będziemy próbować rozstrzygać tego problemu. Skupmy się jednak na sprzedaży.
Branża EV przeżywa "boom". Powyższy wykres doskonale pokazuje, że rynek aut elektrycznych przeżywa rozkwit i jest w zasadzie jedyną gałęzią motoryzacji, która opiera się kryzysowi i rośnie nadspodziewanie szybko. Ale po kolei...
Grupa VW
Volkswagen bardzo szybko postawił na elektryfikację. Dziś w ofercie ma kilka modeli w najbardziej popularnych segmentach aut (C, D, SUV), a także wyjątkowego ID.BUZZ, który zdobywa coraz większą popularność, a w kolejce już czekają kolejne. Szybkie przestawienie się na elektryfikację sprawiło, że dziś VW jest w czołówce globalnego rynku EV. Ale trzeba pamiętać, że VW to grupa, do której należą VW, Audi, Skoda czy Porsche. Gdyby więc spojrzeć na VW przez pryzmat łącznej sprzedaży wszystkich tych marek, to skala z jaką VW wszedł w świat EV jest imponująca.
Mercedes
Mercedes również nie ucieka od elektryfikacji. Ale trzeba zauważyć, że przełomem było dopiero wprowadzenie EQS'a - czyli auta zaprojektowanego konkretnie pod napęd elektryczny. Konwersje aut spalinowych na elektryczne (np. EQA) mają sporo wad i mogą mieć wpływ na gorszą sprzedaż względem konkurencji. Ostatecznie Mercedes wyprzedza Audi, ale na ten moment sprzedażowo pozostaje za BMW.
BMW
Gdyby spojrzeć na marki premium "staromodnie", przez pryzmat luksusu we wnętrzu i komfortu, to rzeczywiście BMW stało się liderem sprzedaży wśród producentów aut elektrycznych. Walka z Mercedesem była wyrównana, ale ostatni kwartał 2022 i początek tego roku to bardzo dobre wyniki BMW, które systematycznie wprowadza do oferty kolejne modele EV.
Tesla
I jest jeszcze Tesla, która przez jednych traktowana jest jako marka premium, przez innych nie. Faktem jest, że jakkolwiek jej nie potraktujemy - wyniki sprzedażowe budzą respekt. Tempo wzrostu i wolumen na tle konkurencji sprawiają, że na ten moment w globalnej sprzedaży nie ma konkurencji. Co ciekawe i zaskakujące - wynik sprzedaży w pierwszym kwartele 2023 był wyższy niż na zamknięcie roku 2022. Podobnie lepszy Q1 2023 od Q4 2022 osiągnął jedynie Mercedes. Pozostali producenci ewidentnie robili wszystko, by domknąć rok 2022 na wysokim wyniku.
Należy pamiętać, że powyższe zestawienie nie uwzględnia producentów z Chin, którzy na ten moment wciąż skupieni są głownie na rynku chińskim i indyjskim. Ale to wkrótce ulegnie zmianie.
Autor: motoevo

Warto przeczytać

Nowy program „Mój elektryk 2.0” – więcej dotacji na zakup samochodów elektrycznych

Nowy program „Mój elektryk 2.0” – więcej dotacji na zakup samochodów elektrycznych

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) ogłosił rozpoczęcie konsultacji społecznych dotyczących nowego programu wsparcia dla nabywców samochodów elektrycznych. Program „Mój elektryk 2.0” ma na celu zwiększenie dostępności pojazdów zeroemisyjnych, oferując atrakcyjniejsze warunki dotacji niż dotychczasowy system. Zobacz więcej >>
Ford przenosi produkcję baterii dla Mustanga Mach-E do USA – korzyści podatkowe priorytetem

Ford przenosi produkcję baterii dla Mustanga Mach-E do USA – korzyści podatkowe priorytetem

Ford, jako jeden z liderów rynku motoryzacyjnego, zdecydował się na znaczącą zmianę w produkcji baterii do swoich pojazdów elektrycznych. W 2025 roku Mustang Mach-E będzie wyposażany w akumulatory produkowane nie pod Wrocławiem, ale w stanie Michigan. Zobacz więcej >>
Podwyżki cen w Mercedes Me Charge – czy warto skorzystać z usługi?

Podwyżki cen w Mercedes Me Charge – czy warto skorzystać z usługi?

Mercedes-Benz, znany z luksusu i innowacyjnych rozwiązań, wprowadza zmiany w cenniku swojej usługi ładowania pojazdów elektrycznych – Mercedes Me Charge. Zmiany te dotykają zarówno klientów indywidualnych, jak i biznesowych, co może wywołać mieszane reakcje wśród użytkowników elektrycznych modeli tej marki. Zobacz więcej >>
Elektryczny Dodge Charger z bateriami solid state – rewolucja w zasięgu?

Elektryczny Dodge Charger z bateriami solid state – rewolucja w zasięgu?

Dodge zapowiedział nową generację elektrycznego Chargera, który będzie wyposażony w zaawansowane baterie solid state. Ten innowacyjny krok jest wynikiem współpracy z firmą Factorial, liderem w dziedzinie technologii stałego elektrolitu. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane