Toyota przechodzi na EV, ale nie do końca...

Toyota przechodzi na EV, ale nie do końca...
08.04.2023 13:56
Toyota to największy producent aut na świecie. Lider w produkcji hybryd. I jednocześnie jeden z zamykających stawkę koncernów w produkcji aut elektrycznych. To ma się zmienić za sprawą nowego dyrektora generalnego, który zapowiedział szersze wejście w pełną elektromibilność. Ale jednocześnie kładąc główny nacisk na... hybrydy. Czy można jednocześnie zjeść przysłowiowe ciastko i mieć ciastko?
Nowo wybrany dyrektor generalny Toyoty, Koji Sato, ma za zadanie wyciągnąć producenta samochodów z przeszłości do czasów nowożytnych. Czy po ogłoszeniu planów wprowadzenia w piątek 10 nowych modeli EV z 1,5 miliona sprzedanych pojazdów elektrycznych do 2026 roku, producent samochodów robi wystarczająco dużo?
Po sprzedaży ponad 10,5 miliona pojazdów w zeszłym roku, Toyota trzeci rok z rzędu utrzymała swoją pozycję największego na świecie producenta samochodów, wyprzedzając kolejny raz Volkswagena.
Toyota jest znana jako pionier technologii hybrydowej, z ponad 20-letnim doświadczeniem, ale producent samochodów miał trudności z przejściem na w pełni elektryczne pojazdy o zerowej emisji.
Akio Toyoda, 66-letni wnuk założyciela firmy, który był jednym z najbardziej zagorzałych krytyków wchodzenia all-in w samochody elektryczne, ogłosił, że ustąpi ze swojego stanowiska w styczniu „aby przyspieszyć zmiany w Toyocie”.
Nieudane wysiłki producentów samochodów na rzecz pojazdów elektrycznych o zerowej emisji doprowadziły do powstania jednego z najsłabiej rozwiniętych łańcuchów dostaw w zakresie redukcji emisji, co czyni Toyotę celem aktywistów klimatycznych na całym świecie.
Toyodę zastąpił były dyrektor ds. brandingu Lexusa, Koji Sato. Z nowo wybranym liderem Sato na czele, wielu wierzyło, że firma może i powinna obrać nowy kierunek, zanim będzie za późno.
W lutym Sato ujawnił, że zintensyfikuje wysiłki Toyoty w zakresie pojazdów elektrycznych, planując wdrożenie nowej struktury biznesowej i strategii, kiedy obejmie kierownictwo na początku tego miesiąca, twierdząc:
początek cytatu
Teraz, gdy nadejdzie właściwy czas, przyspieszymy rozwój BEV dzięki nowemu podejściu.
koniec cytatu
Plany Toyota-EV
Toyota planuje 10 nowych modeli samochodów elektrycznychi aż 1,5 miliona sprzedanych egzemplarzy EV do 2026 roku. W piątkowym komunikacie prasowym Sato ujawnił swoją wizję i nową strukturę, którą zamierza stworzyć dla przyszłości Toyoty.
Sato powiedział:
początek cytatu
Chcemy chronić piękną Ziemię i wzbogacić życie ludzi na całym świecie. Aby samochód nadal był niezbędną częścią społeczeństwa, musimy zmienić przyszłość samochodu.
koniec cytatu
Aby tak się stało, Toyota deklaruje, że zobowiązała się do osiągnięcia neutralności węglowej w całym cyklu swoich pojazdów, ale do... 2050 roku.
Jako cele okresowe Toyota dąży do zmniejszenia emisji CO2 w pojazdach, które sprzedaje na całym świecie, o 33% do 2030 r. i o ponad 50% do 2035 r., z 2019 r. jako bazą do odniesienia.
Hiroki Nakajima, wiceprezes Toyoty, wyjaśnił nową strategię elektryfikacji firmy, obejmującą 10 nowych pojazdów elektrycznych BEV do 2026 r., co odpowiada 1,5 mln sprzedaży samochodów elektrycznych rocznie.
Toyota zasugerowała również, że prawdopodobnie pracuje nad nową platformą do aut EV. Można to wywnioskować po słowach, że jej nowa generacja pojazdów BEV – „całkowicie różniących się od dzisiejszych” – podwoi oferowany zasięg.
Aby obniżyć koszty, japoński producent samochodów bierze kolejną stronę z podręcznika Tesli, koncentrując się na wydajności produkcji dzięki autonomicznym procesom.
Jednocześnie Toyota trzyma się swojego „podejścia wielościeżkowego”, w tym hybryd i pojazdów napędzanych silnikami spalinowymi, z których na ten moment nie zamierza rezygnować.
Toyota ogłosiła, że zwiększy wydajność akumulatorów w swoich hybrydach typu plug-in (PHEV), aby wydłużyć zasięg jazdy na baterii do 200 km.
Autor: motoevo
Źródło: electrek
|
Tagi:

Warto przeczytać

Długie gwarancje, czyli jak producenci elektryków walczą o zaufanie klientów

Długie gwarancje, czyli jak producenci elektryków walczą o zaufanie klientów

🔋 Gwarancje pod lupą Na rynku aut elektrycznych gwarancja staje się dziś jednym z najważniejszych narzędzi walki o klienta. Szczególnie mocno widać to wśród nowych graczy, jak marki chińskie, które próbują przekonać sceptycznych klientów do swojej oferty. Zobacz więcej >>
Jedna Metropolia, jeden bilet, wiele środków transportu – GZM rozwija komunikację jutra

Jedna Metropolia, jeden bilet, wiele środków transportu – GZM rozwija komunikację jutra

Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia to wyjątkowy obszar na mapie Polski. Skupia 41 miast i gmin, rozciąga się na powierzchni 2,5 tys. Zobacz więcej >>
Autonomia poziomu 4? Jeszcze nie, ale Huawei robi duży krok

Autonomia poziomu 4? Jeszcze nie, ale Huawei robi duży krok

Huawei zapowiada na wrzesień 2025 aktualizację do nowego systemu jazdy autonomicznej ADS 4.0. Choć w sieci pojawiły się głosy o poziomie autonomii 4, producent studzi emocje – w rzeczywistości chodzi raczej o poziom 3, i to wyłącznie na autostradach. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane