Toyota przechodzi na EV, ale nie do końca...

Toyota przechodzi na EV, ale nie do końca...
08.04.2023 13:56
Toyota to największy producent aut na świecie. Lider w produkcji hybryd. I jednocześnie jeden z zamykających stawkę koncernów w produkcji aut elektrycznych. To ma się zmienić za sprawą nowego dyrektora generalnego, który zapowiedział szersze wejście w pełną elektromibilność. Ale jednocześnie kładąc główny nacisk na... hybrydy. Czy można jednocześnie zjeść przysłowiowe ciastko i mieć ciastko?
Nowo wybrany dyrektor generalny Toyoty, Koji Sato, ma za zadanie wyciągnąć producenta samochodów z przeszłości do czasów nowożytnych. Czy po ogłoszeniu planów wprowadzenia w piątek 10 nowych modeli EV z 1,5 miliona sprzedanych pojazdów elektrycznych do 2026 roku, producent samochodów robi wystarczająco dużo?
Po sprzedaży ponad 10,5 miliona pojazdów w zeszłym roku, Toyota trzeci rok z rzędu utrzymała swoją pozycję największego na świecie producenta samochodów, wyprzedzając kolejny raz Volkswagena.
Toyota jest znana jako pionier technologii hybrydowej, z ponad 20-letnim doświadczeniem, ale producent samochodów miał trudności z przejściem na w pełni elektryczne pojazdy o zerowej emisji.
Akio Toyoda, 66-letni wnuk założyciela firmy, który był jednym z najbardziej zagorzałych krytyków wchodzenia all-in w samochody elektryczne, ogłosił, że ustąpi ze swojego stanowiska w styczniu „aby przyspieszyć zmiany w Toyocie”.
Nieudane wysiłki producentów samochodów na rzecz pojazdów elektrycznych o zerowej emisji doprowadziły do powstania jednego z najsłabiej rozwiniętych łańcuchów dostaw w zakresie redukcji emisji, co czyni Toyotę celem aktywistów klimatycznych na całym świecie.
Toyodę zastąpił były dyrektor ds. brandingu Lexusa, Koji Sato. Z nowo wybranym liderem Sato na czele, wielu wierzyło, że firma może i powinna obrać nowy kierunek, zanim będzie za późno.
W lutym Sato ujawnił, że zintensyfikuje wysiłki Toyoty w zakresie pojazdów elektrycznych, planując wdrożenie nowej struktury biznesowej i strategii, kiedy obejmie kierownictwo na początku tego miesiąca, twierdząc:
początek cytatu
Teraz, gdy nadejdzie właściwy czas, przyspieszymy rozwój BEV dzięki nowemu podejściu.
koniec cytatu
Plany Toyota-EV
Toyota planuje 10 nowych modeli samochodów elektrycznychi aż 1,5 miliona sprzedanych egzemplarzy EV do 2026 roku. W piątkowym komunikacie prasowym Sato ujawnił swoją wizję i nową strukturę, którą zamierza stworzyć dla przyszłości Toyoty.
Sato powiedział:
początek cytatu
Chcemy chronić piękną Ziemię i wzbogacić życie ludzi na całym świecie. Aby samochód nadal był niezbędną częścią społeczeństwa, musimy zmienić przyszłość samochodu.
koniec cytatu
Aby tak się stało, Toyota deklaruje, że zobowiązała się do osiągnięcia neutralności węglowej w całym cyklu swoich pojazdów, ale do... 2050 roku.
Jako cele okresowe Toyota dąży do zmniejszenia emisji CO2 w pojazdach, które sprzedaje na całym świecie, o 33% do 2030 r. i o ponad 50% do 2035 r., z 2019 r. jako bazą do odniesienia.
Hiroki Nakajima, wiceprezes Toyoty, wyjaśnił nową strategię elektryfikacji firmy, obejmującą 10 nowych pojazdów elektrycznych BEV do 2026 r., co odpowiada 1,5 mln sprzedaży samochodów elektrycznych rocznie.
Toyota zasugerowała również, że prawdopodobnie pracuje nad nową platformą do aut EV. Można to wywnioskować po słowach, że jej nowa generacja pojazdów BEV – „całkowicie różniących się od dzisiejszych” – podwoi oferowany zasięg.
Aby obniżyć koszty, japoński producent samochodów bierze kolejną stronę z podręcznika Tesli, koncentrując się na wydajności produkcji dzięki autonomicznym procesom.
Jednocześnie Toyota trzyma się swojego „podejścia wielościeżkowego”, w tym hybryd i pojazdów napędzanych silnikami spalinowymi, z których na ten moment nie zamierza rezygnować.
Toyota ogłosiła, że zwiększy wydajność akumulatorów w swoich hybrydach typu plug-in (PHEV), aby wydłużyć zasięg jazdy na baterii do 200 km.
Autor: motoevo
Źródło: electrek
|
Tagi:

Warto przeczytać

Nowe inicjatywy rządowe w celu poprawy bezpieczeństwa na drogach

Nowe inicjatywy rządowe w celu poprawy bezpieczeństwa na drogach

15 listopada br. ministrowie sprawiedliwości, infrastruktury oraz spraw wewnętrznych i administracji zorganizowali wspólną konferencję prasową, na której przedstawili szereg nowych propozycji mających na celu zwiększenie bezpieczeństwa na polskich drogach. Zobacz więcej >>
Infrastruktura ładowania pojazdów elektrycznych w Polsce: aktualne wyzwania i kierunki rozwoju

Infrastruktura ładowania pojazdów elektrycznych w Polsce: aktualne wyzwania i kierunki rozwoju

Rozwój infrastruktury dla pojazdów elektrycznych w Polsce napotyka na liczne bariery, które znacząco wpływają na tempo i efektywność wprowadzania zeroemisyjnego transportu. Z raportu Polskiego Stowarzyszenia Nowej Mobilności (PSNM) oraz Volvo Cars Poland wynika, że różnice w kosztach dzierżawy terenów pod stacje ładowania oraz przewlekłe procedury administracyjne to główne czynniki opóźniające rozwój tej kluczowej infrastruktury. Zobacz więcej >>
Punkty Vitay za ładowanie samochodów elektrycznych: Orlen rozszerza ofertę programu lojalnościowego

Punkty Vitay za ładowanie samochodów elektrycznych: Orlen rozszerza ofertę programu lojalnościowego

Programy lojalnościowe stacji benzynowych od lat cieszą się dużą popularnością wśród kierowców. Teraz Orlen, lider w tej dziedzinie w Polsce, postanowił rozszerzyć swoją ofertę, obejmując nią również właścicieli pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Ford przenosi produkcję baterii dla Mustanga Mach-E do USA – korzyści podatkowe priorytetem

Ford przenosi produkcję baterii dla Mustanga Mach-E do USA – korzyści podatkowe priorytetem

Ford, jako jeden z liderów rynku motoryzacyjnego, zdecydował się na znaczącą zmianę w produkcji baterii do swoich pojazdów elektrycznych. W 2025 roku Mustang Mach-E będzie wyposażany w akumulatory produkowane nie pod Wrocławiem, ale w stanie Michigan. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane