Toyota przechodzi na EV, ale nie do końca...

Toyota przechodzi na EV, ale nie do końca...
08.04.2023 13:56
Toyota to największy producent aut na świecie. Lider w produkcji hybryd. I jednocześnie jeden z zamykających stawkę koncernów w produkcji aut elektrycznych. To ma się zmienić za sprawą nowego dyrektora generalnego, który zapowiedział szersze wejście w pełną elektromibilność. Ale jednocześnie kładąc główny nacisk na... hybrydy. Czy można jednocześnie zjeść przysłowiowe ciastko i mieć ciastko?
Nowo wybrany dyrektor generalny Toyoty, Koji Sato, ma za zadanie wyciągnąć producenta samochodów z przeszłości do czasów nowożytnych. Czy po ogłoszeniu planów wprowadzenia w piątek 10 nowych modeli EV z 1,5 miliona sprzedanych pojazdów elektrycznych do 2026 roku, producent samochodów robi wystarczająco dużo?
Po sprzedaży ponad 10,5 miliona pojazdów w zeszłym roku, Toyota trzeci rok z rzędu utrzymała swoją pozycję największego na świecie producenta samochodów, wyprzedzając kolejny raz Volkswagena.
Toyota jest znana jako pionier technologii hybrydowej, z ponad 20-letnim doświadczeniem, ale producent samochodów miał trudności z przejściem na w pełni elektryczne pojazdy o zerowej emisji.
Akio Toyoda, 66-letni wnuk założyciela firmy, który był jednym z najbardziej zagorzałych krytyków wchodzenia all-in w samochody elektryczne, ogłosił, że ustąpi ze swojego stanowiska w styczniu „aby przyspieszyć zmiany w Toyocie”.
Nieudane wysiłki producentów samochodów na rzecz pojazdów elektrycznych o zerowej emisji doprowadziły do powstania jednego z najsłabiej rozwiniętych łańcuchów dostaw w zakresie redukcji emisji, co czyni Toyotę celem aktywistów klimatycznych na całym świecie.
Toyodę zastąpił były dyrektor ds. brandingu Lexusa, Koji Sato. Z nowo wybranym liderem Sato na czele, wielu wierzyło, że firma może i powinna obrać nowy kierunek, zanim będzie za późno.
W lutym Sato ujawnił, że zintensyfikuje wysiłki Toyoty w zakresie pojazdów elektrycznych, planując wdrożenie nowej struktury biznesowej i strategii, kiedy obejmie kierownictwo na początku tego miesiąca, twierdząc:
początek cytatu
Teraz, gdy nadejdzie właściwy czas, przyspieszymy rozwój BEV dzięki nowemu podejściu.
koniec cytatu
Plany Toyota-EV
Toyota planuje 10 nowych modeli samochodów elektrycznychi aż 1,5 miliona sprzedanych egzemplarzy EV do 2026 roku. W piątkowym komunikacie prasowym Sato ujawnił swoją wizję i nową strukturę, którą zamierza stworzyć dla przyszłości Toyoty.
Sato powiedział:
początek cytatu
Chcemy chronić piękną Ziemię i wzbogacić życie ludzi na całym świecie. Aby samochód nadal był niezbędną częścią społeczeństwa, musimy zmienić przyszłość samochodu.
koniec cytatu
Aby tak się stało, Toyota deklaruje, że zobowiązała się do osiągnięcia neutralności węglowej w całym cyklu swoich pojazdów, ale do... 2050 roku.
Jako cele okresowe Toyota dąży do zmniejszenia emisji CO2 w pojazdach, które sprzedaje na całym świecie, o 33% do 2030 r. i o ponad 50% do 2035 r., z 2019 r. jako bazą do odniesienia.
Hiroki Nakajima, wiceprezes Toyoty, wyjaśnił nową strategię elektryfikacji firmy, obejmującą 10 nowych pojazdów elektrycznych BEV do 2026 r., co odpowiada 1,5 mln sprzedaży samochodów elektrycznych rocznie.
Toyota zasugerowała również, że prawdopodobnie pracuje nad nową platformą do aut EV. Można to wywnioskować po słowach, że jej nowa generacja pojazdów BEV – „całkowicie różniących się od dzisiejszych” – podwoi oferowany zasięg.
Aby obniżyć koszty, japoński producent samochodów bierze kolejną stronę z podręcznika Tesli, koncentrując się na wydajności produkcji dzięki autonomicznym procesom.
Jednocześnie Toyota trzyma się swojego „podejścia wielościeżkowego”, w tym hybryd i pojazdów napędzanych silnikami spalinowymi, z których na ten moment nie zamierza rezygnować.
Toyota ogłosiła, że zwiększy wydajność akumulatorów w swoich hybrydach typu plug-in (PHEV), aby wydłużyć zasięg jazdy na baterii do 200 km.
Autor: motoevo
Źródło: electrek
|
Tagi:

Warto przeczytać

Opel Corsa Yes: Ekskluzywna Elektryczna Euforia czy Marketingowy Manewr?

Opel Corsa Yes: Ekskluzywna Elektryczna Euforia czy Marketingowy Manewr?

Opel Corsa Yes, nazwany przez niektórych efemerydą, wzbudza mieszane uczucia w polskich salonach. Zaledwie 40 egzemplarzy rozłożone na całą Polskę, z czego 30 czerwonych i 10 białych - czy to model, czy może zaledwie chwyt reklamowy. Zobacz więcej >>
Apple rezygnuje z samochodu elektrycznego za 100 000 dolarów

Apple rezygnuje z samochodu elektrycznego za 100 000 dolarów

Według doniesień Bloomberga, Apple zakończył prace nad swoim ambitnym projektem Titan – samochodem elektrycznym, który miał konkurować z Teslą. Nie tylko kwestie finansowe przyczyniły się do tej decyzji, lecz także obawy o opłacalność oraz niepewność, czy pojazd kiedykolwiek wejdzie na rynek. Zobacz więcej >>
Bateria CATL M3P z Ogniwami LMFP – Nowa Era dla Tesli?

Bateria CATL M3P z Ogniwami LMFP – Nowa Era dla Tesli?

Tesla zawiera strategiczne partnerstwo z CATL, wiodącym producentem baterii, aby zrewolucjonizować świat motoryzacji elektrycznej. Portal CnEVPost donosi, że CATL i Tesla pracują nad adaptacją ogniw litowo-żelazowo-fosforanowych z domieszką manganu (LMFP) do potrzeb amerykańskiego giganta. Zobacz więcej >>
Tesla Podnosi Ceny Modelu Y, Ale Nadal Jest Tańszy Niż Model 3; Spowolnienie Produkcji w Giga Shanghai

Tesla Podnosi Ceny Modelu Y, Ale Nadal Jest Tańszy Niż Model 3; Spowolnienie Produkcji w Giga Shanghai

Tesla, znana z rewolucji w przemyśle motoryzacyjnym, ponownie staje w centrum uwagi, tym razem z dwiema istotnymi informacjami dotyczącymi cen i produkcji swoich samochodów. Po wcześniejszych zapowiedziach, Tesla podniosła ceny swojego popularnego modelu, Tesli Model Y. Zobacz więcej >>
Jakie masz baterie w Tesli? Rozkodowujemy VIN!

Jakie masz baterie w Tesli? Rozkodowujemy VIN!

Tesla charakteryzuje się dużą różnorodnością w temacie baterii. Kupując Model 3 możesz wejść w posiadanie auta z bateriami LFP (litowo-fosforanowo-żelazowe) albo NCM/NCA (litowo-niklowo-kobaltowo-manganowe / litowo-niklowo-kobaltowo-aluminiowe). Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane