Elektryczny prototyp Cadillaca Escalade IQ widziany po raz pierwszy!

Elektryczny prototyp Cadillaca Escalade IQ widziany po raz pierwszy!
23.05.2023 16:00
Zaledwie kilka godzin po tym, jak Cadillac ogłosił, że nadchodzi w pełni elektryczny Escalade IQ, mamy teraz pierwsze spostrzeżenia na temat mocno zakamuflowanego prototypu. Na pierwszy rzut oka z pewnością ma on kwadratowe proporcje znanego pełnowymiarowego luksusowego SUV-a. Uważamy jednak, że pod tymi ciężkimi powłokami kryje się coś więcej niż tylko wymiana elektrycznego układu napędowego.
Między innymi jeździ na kołach, które są uderzająco podobne do tych z Cadillaca Celestiq. Są to masywne 24-calowe koła, wyraźnie widoczne z ośmioma śrubami utrzymującymi je na miejscu, tak jak w GMC Hummer EV. Patrząc przez otwartą przednią szybę pasażera, możemy ledwo dostrzec górną część deski rozdzielczej i część kierownicy, co pokazuje większy wpływ Celestiq. Nie możemy odgadnąć szczegółów, ale deska rozdzielcza wydaje się być w pełni cyfrowym rozwiązaniem obejmującym całą szerokość kabiny. Kierownica ma również elementy wykończenia Celestiq.
Z zewnątrz prototyp jest pokryty grubym kamuflażem. Choć ukrywa to szczegóły, możemy z łatwością dostrzec łagodne nachylenie dachu, który rozciąga się do tyłu. Różni się to od Escalade z silnikiem spalinowym, który jest tak kwadratowy, jak to tylko możliwe. W związku z tym podejrzewamy, że pod osłonami kryją się bardziej miękkie linie nadwozia, które pomogą SUV-owi prześlizgnąć się przez powietrze przy zmniejszonym oporze powietrza. Przybliżając zdjęcia nadwozia, możemy już dostrzec gładsze paski przednie i tylne. Wygląda na to, że zainstalowano również światła w wersji produkcyjnej.
Wpływ Celestiq na projekt Escalade IQ nie powinien być zaskoczeniem. Podczas gdy SUV nie będzie tak ekskluzywny, jak niezwykle drogi flagowy sedan Cadillaca, prezes GM Mark Reuss już wcześniej wspominał o funkcjach Celestiq, które trafią do innych modeli. W tej chwili nie jest jasne, czy dotyczy to również układu napędowego, ale z pewnością mówimy o platformie Ultium. Celestiq wykorzystuje parę silników elektrycznych i 111-kilowatogodzinny akumulator, co zapewnia moc około 600 koni mechanicznych i szacowany zasięg 480 kilometrów.
Autor: Karolina
Źródło: motor1
|
Tagi:

Warto przeczytać

Długie gwarancje, czyli jak producenci elektryków walczą o zaufanie klientów

Długie gwarancje, czyli jak producenci elektryków walczą o zaufanie klientów

🔋 Gwarancje pod lupą Na rynku aut elektrycznych gwarancja staje się dziś jednym z najważniejszych narzędzi walki o klienta. Szczególnie mocno widać to wśród nowych graczy, jak marki chińskie, które próbują przekonać sceptycznych klientów do swojej oferty. Zobacz więcej >>
5000 elektrycznych vanów Mercedesa zasili flotę Amazona

5000 elektrycznych vanów Mercedesa zasili flotę Amazona

Amazon stawia na elektromobilność na wielką skalę. Do jego sieci dostawczej trafi niemal 5000 bezemisyjnych vanów Mercedes-Benz – modeli eSprinter i eVito. Zobacz więcej >>
Tesla wprowadza opłaty za ładowanie powyżej 80% – również w Polsce

Tesla wprowadza opłaty za ładowanie powyżej 80% – również w Polsce

Nowe zasady ładowania na Superchargerach Tesli wchodzą w życie także w Polsce. Od teraz kierowcy mogą zapłacić nawet 2 zł za minutę, jeśli będą ładować pojazd powyżej 80% baterii. Zobacz więcej >>
Autonomia poziomu 4? Jeszcze nie, ale Huawei robi duży krok

Autonomia poziomu 4? Jeszcze nie, ale Huawei robi duży krok

Huawei zapowiada na wrzesień 2025 aktualizację do nowego systemu jazdy autonomicznej ADS 4.0. Choć w sieci pojawiły się głosy o poziomie autonomii 4, producent studzi emocje – w rzeczywistości chodzi raczej o poziom 3, i to wyłącznie na autostradach. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane